پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نگرانی از وضعیت بنای تاریخی «بنگاه فرد شیشه»

نگرانی از وضعیت بنای تاریخی «بنگاه فرد شیشه»





۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

نگرانی از وضعیت بنای تاریخی «بنگاه فرد شیشه»

 رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران می‌گوید، سرنوشت بنای فرد شیشه در منطقه 12 شهرداری تهران نگران کننده است. او می‌گوید باتوجه به بارندگی‌های فصل سرما امکان دارد که بخش‌هایی از بنایی که پیشتر تخریب شده است، در معرض آسیب قرار بگیرد و میراث فرهنگی باید برای ایمنی آن اقدامی انجام دهد.

حسن خلیل آبادی، رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با پیام ما با اشاره به وضعیت «بنگاه فرد شیشه» گفت: «این بنگاه در نزدیکی خیابان ری و میدان شوش است و اثری تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.»

به گفته او این بنا در 14 آذر سال 97 به صورت اضطراری ثبت شده است: «اما متاسفانه در سال‌های اخیر بدلیل  بارندگی، سردر این بنا فاخر فروریخت.»

او می‌گوید که از آن زمان تاکنون نسبت به وضعیت این بنا تعیین تکلیف نشده است: «مالکیت این بنا با بخش خصوصی است، فردی مالک آن است که اتفاقا در قید حیات است اما به نظر می‌رسد که مسئولیت بنا را به عهده نگرفته است.» بنگاه فرد شیشه در گذشته محل کسب و کار لاستیک فروشان بوده است و به این دلیل که خطر اشتعال و حریق در این مکان وجود داشته، با رای قضایی صنوف بسته شده است.

این اولین بار نیست که درباره وضعیت این بنای تاریخی تذکر داده می‌شود، سال 97 هم یکبار دیگر، خلیل آبادی نسبت به وضعیت این بنا تذکر داد و اعلام کرد که نمای اصلی، بخشی از تزیینات، آجرکاری و طبقه دوم بنا در مجاورت خیابان ری توسط مالکان تخریب شده است. ایسنا هم در همان سال‌ها به نقل از شهردار منطقه12، علی محمد سعادتی، نوشته بود که بارندگی بخشی از سقف بنا را فرو ریخته بود

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر