پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تهدید خودروسازان به تحقیق و تفحص

تهدید خودروسازان به تحقیق و تفحص





۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

تهدید خودروسازان به تحقیق و تفحص

نمایندگان مجلس پس از دریافت خودروی دنا پلاس حالا به دنبال تحقیق و تفحص از خودروسازان هستند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد و این روزها علت اینکه تولید خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو و اینکه آیا بنا نیست مجلس شورای اسلامی نظارتی روی این امر داشته باشد‌، گفت:طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در کمیسیون اقتصادی مجلس به دلیل گرانی‌های اخیر کلید خورد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته هم چند نماینده طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را درباره وضعیت بازار خودرو و اتفاقاتی که شاهدش بودیم مطرح کردند، مسائلی که این روزها دیگر به نقطه اوج خودش رسیده است و باید به حال آن فکری کرد.وی ادامه داد: سوال ما از مسئولان این است که این چه وضعیتی است که در بازار خودروی کشور وجود دارد؟ قیمت‌ها به یک باره جهش پیدا کرده و ما یک بی‌سامانی را  مشاهده می‌کنیم، از همین رو در کمیسیون اقتصادی پیگیر علت‌ها شد‌اهیم.

موسوی گفت: در یک جلسه خودروسازان را دعوت کردیم که بیایند و توضیحاتی را درباره وضعیت خودرو ارائه دهند که این توضیحات در مواردی قانع‌کننده و در برخی موارد هم قانع‌کننده نبود و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند.

نماینده ملکان درباره آخرین وضعیت طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام عدالت» گفت: این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس فرستاده شده است و  در حال غنی‌تر شدن و چکش‌کاری است تا ان‌شاالله آن را با قید دو فوریت به صحن بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح بود و ما برای اینکه بومی‌سازی جدی را در مسئله خودروسازی داشته باشیم و بتوانیم واقعا به آن هدفی که دنبالش هستیم برسیم، آمدیم یک فرجه یکسال و نیمه را برای خودروسازان در نظر گرفتیم تا سایت‌ها و کارخانجات جدیدی را در مناطق محروم ایجاد کنند. 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر