پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توافق اولیه ایران و روسیه برای لغو ویزای گروهی

توافق اولیه ایران و روسیه برای لغو ویزای گروهی





۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸

توافق اولیه ایران و روسیه برای لغو ویزای گروهی

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری از برگزاری اولین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و روسیه خبر داد و گفت: برنامه اجرایی توافق‌نامه مسافرت گروهی بدون روادید بین دو کشور در این کمیته مورد موافقت طرفین قرار گرفت که با سفر هیأت ایرانی به روسیه به‌زودی امضا خواهد شد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و روسیه به صورت آنلاین و به میزبانی آژانس گردشگری فدرال روسیه برگزار شد. ما سال‌ها دنبال اجرایی شدن این کمیته فنی به میزبانی طرف روس بودیم؛ چرا که در پیگیری و اثرگذاری در اجرای برنامه‌ها موثرتر خواهد بود. پیش از کرونا قرار بود این کمیته تشکیل شود که زمان آن با توجه به شرایط به تعویق افتاد. با این وجود نامه‌نگاری‌ها بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آژانس گردشگری فدرال روسیه ادامه داشت، نهایتا طرف روس میزبانی کمیته فنی را پذیرفت و اولین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و روسیه با موضوع نهایی شدن برنامه اجرایی توافق‌نامه مسافرت گروهی بدون روادید بین دو کشور چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه برگزار شد.

او افزود: برنامه اجرایی لغو روادید سفرهای گروهی و پیوست‌های آن، به توافق طرفین رسیده و جزئیات همکاری‌ها، نهادهای تاییدکننده، تعداد آژانس‌هایی که دو طرف باید معرفی کنند و جمعیت گروه‌های مسافری (از ۵ تا ۵۰ نفر) مشخص شده، فقط لازم است این توافق‌نامه در سفری که به‌زودی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رأس هیاتی به روسیه خواهد داشت، امضا شود.قاسمی گفت: هیأت ایرانی ماموریت دیگری جز امضای آن برنامه و موافقت‌نامه اجرایی لغو روادید سفرهای گروهی دارد، قرار است همزمان با این سفر نشست B2B فعالان خصوصی گردشگری ایران و روسیه مطابق با تاکیدی که در یکی از بندهای سند همکاری شده است، برگزار شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر