پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صف نامزدهای ریاست جمهوری کوچک می‌شود

صف نامزدهای ریاست جمهوری کوچک می‌شود





۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

صف نامزدهای ریاست جمهوری کوچک می‌شود

علی حدادی در تشریح جلسه یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که بخشی از مواد آن در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه اصل ۱۱۵ قانون اساسی شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را مشخص می‌کند، بیان کرد: ماده یک این طرح به عنوان ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری جایگزین می‌شود که مقرر می‌دارد؛ داوطلبان ریاست جمهوری باید شرایط اختصاصی همچون رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی‌الاصل و تابع ایران، مدیر و مدبر، حسن سابقه امانت و تقوا را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۲ این طرح به عنوان ماده ۳۵ مکرر به قانون انتخابات ریاست جمهوری الحاق می‌شود که در آن شرایط ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری مقرر شده است.

حدادی، دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن که مورد تایید وزارت علوم باشد، حداقل سن ۴۵ سال تمام و حداکثر ۷۰ سال تمام در هنگام ثبت‌نام، برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی، دارا بودن کارت پایان خدمت، عدم محکومیت به جرائم اقتصادی و انتخاباتی، را از شرایط متقاضیان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

 سخنگوی کمیسین شوراها و امور داخلی عدم محکومیت به جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور،  عدم اقدام بر ضد نظام،  عدم خیانت در امانت و جرائم علیه عفت عمومی،  عدم محکومیت کیفری موثر، عدم محرومیت از حقوق اجتماعی،  نداشتن سوابق سوء امنیتی،  عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی،  عدم موثر بودن در تحکیم رژیم سابق،  عدم سابقه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و عدم استعمال این مواد را از  دیگر شرایط ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر