پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تردد خودروها در جنگل ابر نیازمند بررسی و تحقیق است

تردد خودروها در جنگل ابر نیازمند بررسی و تحقیق است





۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳

تردد خودروها در جنگل ابر نیازمند بررسی و تحقیق است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، لازم است برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران خارجی بر اساس ضوابط جهانی باشد و در مورد رفت و آمد خودروها به درون جنگل ابر نیز باید تحقیق لازم انجام شود.

 علی اصغر مونسان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از جنگل ابر شاهرود درباره تامین زیرساخت های گردشگری این منطقه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون جنگل ابر راه خوبی ندارد و برای ارتقای وضعیت آن کارشناسی لازم باید انجام شود.

 وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شاهرود را ارزشمند توصیف کرده و گردشگران داخلی و خارجی را به دیدن آن‌ها فراخواند و گفت: از مردم دعوت می کنم حتما شاهرود را ببینند، آرامگاه بایزید و شیخ ابوالحسن ۲ عارف نامی جهان از مزیت های بسیار مهم این منطقه است.

 وی ادامه داد : در کنار آثار تاریخی، جنگل هیرکانی ابر که پارسال به ثبت جهانی رسید یک مزیت بسیار بزرگ دیگر این منطقه است، بنابراین ضرورت دارد که گردشگران پس از ریشه کنی ویروس کرونا این منطقه را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در باره ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر هم گفت : در نشستی با حضور فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی این موضوع بررسی می شود.

وی با بیان این که اکنون هم گردشگرانی بویژه کسانی که به طبیعت علاقمند هستند به این منطقه مسافرت می کنند، افزود : جنگل های هیرکانی ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در بخش مرکزی کشور را دارند. مونسان گفت : در کنار جنگل های زیبای ابر ، کویر بسیار خوبی هم در جنوب  شاهرود وجود دارد ، بنابراین گردشگران می توانند در فرصت کوتاه زمانی و نیز طی مسافت کم علاوه بر بازدید از آثار تاریخی ، جنگل و کویر را هم دیدن کنند.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر