پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۳۰ محوطه باستانی در بوئین زهرا شناسایی شد

۳۰ محوطه باستانی در بوئین زهرا شناسایی شد





۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

۳۰ محوطه باستانی در بوئین زهرا شناسایی شد

 سرپرست هیات باستان‌شناسی گفت: در جریان بررسی و شناسایی تکمیلی باستان شناسی دهستان زهرای پایین شهرستان بوئین زهرا که با هدف تکمیل نقشه باستان شناسی استان قزوین، صورت گرفت ۳۰محوطه باستانی شناسایی، معرفی و مستندنگاری شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فرزاد مافی با اعلام این خبر گفت: فعالیت های میدانی این بخش از مطالعات طبق مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در محدوده زمانی معین انجام و سپس مطالعات کتابخانه ای و پژوهش های مرتبط نیز صورت گرفت.

وی افزود: این پروژه در قالب بررسی باستان شناسی با هدف شناسایی و معرفی مکان ها و محوطه های باستانی با اهداف بلندمدتی همچون تکمیل نقشه باستان شناسی استان قزوین، بازشناسی مکان ها، محوطه های باستانی منطقه، معرفی و فراهم کردن اطلاعات لازم جهت تشکیل پرونده ثبتی آغاز شد.

او با بیان اینکه بررسی و شناسایی تکمیلی باستان شناسی دهستان زهرای پایین شهرستان بوئین زهرا به صورت پیمایشی و با بهره گیری از تصاویر ماهواره ای انجام گرفت تصریح کرد: این بررسی به صورت پیمایشی و با بهره گیری از تصاویر ماهواره ای انجام شد که البته بارش های جوی به صورت فزاینده ای سبب کندی و ایجاد مشکلات در انجام پروژه شد. این باستان شناس خاطرنشان کرد: با این حال همان گونه که انتظار می رفت و سوابق باستان شناسی منطقه نیز تاکید بر اهمیت آن دارد، نواحی جنوبی دشت قزوین و ارتفاعات جنوبی آن به لحاظ مورد توجه بودن توسط جوامع انسانی دارای اهمیت ویژه ای بوده و هست و دهستان زهرای پایین با توجه به اینکه بخش هایی از منطقه جغرافیایی یاد شده را شامل می شود نیز از این امر مستثنی نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر