پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نمی خواهیم قیمت سوخت را بالا ببریم

نمی خواهیم قیمت سوخت را بالا ببریم





۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۹:۳۷

نمی خواهیم قیمت سوخت را بالا ببریم

 

روحانی گفت: در مورد موضوع قیمت سوخت هم باید تصمیم گیری نهایی انجام شود، اما به این معنا نیست که بخواهیم به مردم فشار آوریم ما نمی خواهیم که قیمت سوخت را بالا ببریم. این کار نه برای مردم قابل قبول است، نه ما می خواهیم چنین کاری کنیم. اما هر مقدار پول هم که از قیمت سوخت حاصل شود باید به مردم برگردد. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای  نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها، نیروهای مسلح، دولت و ملت عراق و همه کسانی که در این مراسم بزرگ حضور دارند، تشکر می کنم. وی افزود :یعنی اگر ما هروقت هر مقدار به قیمت سوخت اضافه شود آن را به مردم باز می‌گردانیم و به بودجه برنمی گردد. همچنین ما باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم، ما باید در این شرایط برای موضوع سوخت راه حل مناسب را پیدا کنیم که همکاری سه قوه را می طلبد هرچند که کار دولت است و در این زمینه نظرات سه قوه به رهبری اعلام شده و منتظر اعلام نظر ایشان هم هستیم.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در مورد خام فروشی هم الان به حداقل رسیده این کار البته باید متوقف شود ولی نه به این معنا که حضور ما در بازار انرژی جهان تعطیل شود چراکه این نشان قدرت ما است ما نباید چاه های نفت مان را ببندیم و نفت را نفروشیم.رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: مسئله حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه همه قوا قرار بگیرد، اولش هم خود دولت است. من فکر می کنم قدم‌های خوبی نسبت به حقوق زنان، اقلیت‌ها و فضای گفت‌وگو در دانشگاه و جامعه برداشته شده است. روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روسیه امروز درباره تاثیر حمله ترکیه به سوریه و پیشنهاد ایران برای این موضوع، اظهار کرد: ما امروز با حادثه‌ای مواجه هستیم که خوشایند نیست. نه برای منطقه و نه برای مردم کرد سوریه و دولت آنجا. همه باید تلاش کنیم روند آستانه که تاکنون بهترین روند برای برقراری صلح در سوریه بوده حفظ شود. روحانی تاکید کرد: علی رغم تفسیرهایی که از حرف من کردند، همه نهادها قابل احترام هستند. با لایحه جامع انتخابات که عالی می‌شود، چون شورای نگهبان باید اعلام کند چه کسی رد شده و چرا و چه کسی تایید شده است. هرکسی نظام ما را قبول دارد حالا دارای هر سلیقه ای است باید بتواند در انتخابات شرکت کند. شورای نگهبان نهاد نظارت کننده است، دخالت کننده نیست. امیدواریم کارش را به خوبی انجام دهد. دولت مجری انتخابات است. همواره رابط ما وزیر کشور و گاهی معاون اول و برخی وزرای دیگر با شورای نگهبان بوده اند.

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار سی بی اس آمریکا درباره موضوع استیضاح ترامپ و اینکه در صورت تغییر ترامپ حاضر به مذاکره با آمریکا هستید؟ اظهار کرد: مشکل ما مواجه با رئیس جمهور آمریکا یا مذاکره نیست، این است که آیا در مذاکره خواسته مردم ما، مشکلات آنان و مسائل شان تامین می شود یا نه.

روحانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر نتیجه پیگیری حقوق های نجومی و ایجاد سامانه اعلام دارایی مدیران و مسئولان خاطرنشان کرد: اصل موضوع ، موضوع مهمی است. حقوق‌های نجومی که در  سوال مطرح کردید، در اصل حقوق‌های ناعادلانه بود که به عنوان حقوق نجومی در شعارهای انتخاباتی مطرح شده بود؛ کلش را پس گرفتیم. دولت آغازگر شفافیت بود، آیین نامه شفافیت را در دولت ایجاد کردیم.

رییس جمهور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش روزنامه ایران درباره دور شدن از اهداف انتخاباتی و وعده های مطرح شده، تاکید کرد: آنچه ما به مردم وعده کردیم، همان بود که می خواستند و در انتخابات به آن اشاره می کردند اما در شرایطی ما این را مطرح کردیم که برجام شرایط اقتصادی ما را بهتر کرده بود و در سال بعد از برجام بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم و شرایط منطقه هم آرام بود و داعش از میان رفته بود. وی ادامه داد: به نظر ما برای حل موضوعات منطقه ای موضوع یمن مهم است، اگر به آتش بس منجر شود یکی از گره‌های منطقه از جمله رابطه ایران و عربستان باز می شود.

روحانی گفت: طرح بسیار مهمی را به نام ائتلاف امید و صلح هرمز را در سازمان ملل اعلام کردیم. امروز این طرح برای هشت کشور منطقه ارسال شده و با سازمان ملل گفت و گو شده است. ایران معتقد است خودمان باید مشکلات منطقه را حل کنیم و امیدواریم سخنان ما دارای گوش شنوا باشد.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر