پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واگذاری تالاب«بیشه دالان» بروجرد به محیط‌زیست

واگذاری تالاب«بیشه دالان» بروجرد به محیط‌زیست





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

واگذاری تالاب«بیشه دالان» بروجرد به محیط‌زیست

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بروجرد گفت: مدیریت زیست‌بومی تالاب بیشه در این منطقه راکد مانده‌ بود و محیط‌زیست اصرار داشت که حتماً باید این تالاب واگذار شود تا بتوان آن را حفظ کرد.

مصطفی مصطفی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: تالاب بیشه دالان شهرستان بروجرد در سیل فروردین امسال باعث جلوگیری از سیلاب و تخریب اراضی پایین‌دست شد. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تالاب بیشه دالان  2 تا 3سال است که پیگیر شده و مشاوره این مهم را عهده‌دار هستیم تا بتوانیم با کمک جوامع محلی و با استفاده از طرح جامع مدیریت استانی آن را حفظ نماییم، البته اولویت سازمان و اداره محیط زیست مشارکت جوامع محلی‌ست به‌نحوی که بتوانند منافعی را از این تالاب به‌دست آورند. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بروجرد عنوان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع تالاب بیشه دالان نشست‌هایی برگزار شد و در این جلسات  با حضور کارگروه‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که حتماً باید مدیریت یکپارچه‌ای در این منطقه لحاظ شود؛ مدیریت زیست بومی تالاب بیشه در این منطقه راکد مانده‌بود و محیط‌زیست اصرار داشت که حتماً باید تالاب را واگذار کرد تا بتوان آن را حفظ کرد. وی بیان کرد: خوش‌بختانه موضوع واگذاری تالاب به‌همت معاون استاندار لرستان و پیگیری‌های مستمر فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در این هفته و با حضور معاون اقتصادی استاندار، جلسات و بازدیدهای میدانی مسئولان ذیربط برگزار و قرار شد که مابقی اراضی تالاب بیشه دالا ن را اداره کل منابع‌طبیعی به محیط‌زیست واگذار کند تا محیط‌زیست با حفظ، حراست و بهره‌برداری زیست‌محیطی از تالاب بیشه دالان اقدام نماید. 

مصطفی‌وند گفت: تقریباً یک‌هفته مهلت برای واگذاری تالاب بیشه دالان در نظر گرفته شده‌است تا تغییر و تحولات در این مورد انجام پذیرد و هم‌چنین تفاهم نامه‌ای به محیط‌زیست داده شود تا بتوانیم کار حفاظت خودمان را شروع کنیم

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *