پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی

سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی





۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰

سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی

بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است.سیدعباس صالحی در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های استان کرمان افزود: با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل اقتصاد فرهنگ و هنر و حوزه مسائل حقوقی آنان، مشکلات این حوزه کاهش می یابد و در این زمینه بسته ای از برنامه ها و اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان عرصه رسانه اظهار داشت: سه میلیون نفر دانش آموخته های حوزه هنر پس از انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند لذا این قشر حجم بزرگی از بازار کار را به خود اختصاص داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید کمک ها به سمتی رود که فضای فرهنگ و هنر برای افراد در زمینه معیشت و گردش اقتصادی آماده تر شود و در این زمینه ایده های مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

وی گفت: 10 ایده خیابان های فرهنگ و هنر امسال در کشور ارائه شده و با این نگاه که زمینه فرصت های اقتصاد فرهنگ و هنر را فراهم کند و این حوزه را به نمادهای شهری نزدیک نماید.

صالحی با بیان اینکه شهرها باید نماد فرهنگ و هنر داشته باشند گفت: پایگاه گردشگری امکان اقتصاد فرهنگ و هنر را با ایجاد گالری ها، فضای عرضه تابلو و حضور خیابانی میسر می کند.

آن طور که ایرنا نوشته وی افزود: فرهنگ و هنر به عنوان یک شغل تولیدی در جریان اقتصادی به رسمیت شناخته نشده است و در دولت تدبیر و امید حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شغل در آیین نامه های حمایت از مشاغل وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امسال دولت متقاعد شد که فرهنگ و هنر به حوزه اقتصادی وارد شد و در این زمینه ابتدا آیین نامه ها تدوین و سپس در هیات دولت امسال 20 هزار شغل و 2 هزار میلیارد تومان امکان کمک و حمایت از مشاغل شهری و روستایی فرهنگ و هنر را پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: حمایت از مشاغل فرهنگ و هنر در گروههای هنری، رسانه و تولید محتوای دیجیتال است.

صالحی گفت: در دهه فجر امسال با اجرای طرحی بیش از 50 هزار نفر هنرمند امکان بازار کار برای محصولات هنری خود را از طریق فضای مجازی و دیجیتال پیدا کردند و امکان ایجاد پروفایل های اختصاصی هنرمندان برای ارتباط با بازار کار و مشتریان فراهم شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار گالری ها را در جشنواره هنرهای تجسمی وارد کردیم و حد فاصل بین گالری و حراج برای حوزه هنرهای تجسمی در تهران ایجاد شد و به استان ها تسری می یابد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از طریق گالری ها و نمایشگاه های واسط فرصت ارتقای هنرهای تجسمی را افزایش دادیم.

وی افزود: پیش از این در حوزه سینما، سالن های سینمایی جدید احداث نمی شد و از سال 93 سالن ها 2 برابر شدند و هر سال 100 سالن سینمای جدید احداث می شود که نشان دهنده این است که به ایده خلاقانه از ناحیه حاکمیت و صنوف نیاز داریم. صالحی افزود: در راستای اجرای حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر تلاش می کنیم تا با اعتمادسازی به طرف گفت و گو و حل مسائل و ایده های جدید پیش برویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توانستیم در شورای گفت و گو و اتاق های بازرگانی فرهنگ و هنر را با اقتصاد درگیر تر کنیم و اینک دفتر آن ایجاد شده و به سمت ایجاد کنفدراسیون حرکت می کنیم و ایده های متنوع در این حوزه با تمامی قوا دنبال می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

دانش انرژی به‌روز شود

کارشناسان می‌گویند، بخش‌های مختلف دخیل در مدیریت انرژی باید به فناوری روز مجهز شوند

دانش انرژی به‌روز شود

آتش به جان جنگلبان افتاد

خاموش‌کردن آتش کوه‌های «کانی‌گشه» کامیاران، جان جنگلبان کردستانی را گرفت

آتش به جان جنگلبان افتاد

احتمال افزایش بیابان در سواحل میانکاله

احتمال افزایش بیابان در سواحل میانکاله

جنگل‌های خوزستان زیر تازیانۀ آتش

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان: از ابتدای امسال تا اواخر تیرماه، ۵۹ مورد آتش‌سوزی در بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق حفاظت‌شده رخ داده است

جنگل‌های خوزستان زیر تازیانۀ آتش

وزارت نیرو، «سیاست ساز» یا «سیاست باز»

دیدگاه کارشناسان دربارۀ ابعاد سیاسی و اجتماعی مدیریت منابع آبی کشور

وزارت نیرو، «سیاست ساز» یا «سیاست باز»

نوشیدن آب از زباله‌دان؟

مناقشه میان محیط‌زیست و مدیران استانی چهارمحال‌وبختیاری بر سر آبگیری سد «باباحیدر» بالا گرفته است

نوشیدن آب از زباله‌دان؟

انتخاب وزیر نیرو باتوجه‌به مسئلۀ اجتماعی آب

حوزۀ آب و انرژی، نیازمند دمیدن روح گفتمانی تازه است

انتخاب وزیر نیرو باتوجه‌به مسئلۀ اجتماعی آب

رونمایی و اکران مستند «غرق‌شدن در پلاستیک»

رونمایی و اکران مستند «غرق‌شدن در پلاستیک»

خطر بیخ گوش «دریای عزیز»

فعالیت معدنی در نزدیکی برکه‌های باستانی «سی‌سر» نیشابور، نگرانی از خشک شدن این برکه‌ها را افزایش داد

خطر بیخ گوش «دریای عزیز»

دولت چهاردهم و وضعیت آب کشور

دولت چهاردهم و وضعیت آب کشور

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر