پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گزینه‌های جایگزینی استانداران بازنشسته

گزینه‌های جایگزینی استانداران بازنشسته





۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳

گزینه‌های جایگزینی استانداران بازنشسته

۱۴ استاندار بازنشسته راهی خانه می‌شوند، مازندران و کرمان هم استاندار ندارند

منع به‌کارگیری بازنشستگان از حدود دو ماه پیش به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و سبب شد تا بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف کشور با تغییرات جدی روبه‌رو شوند. مدیران بازنشسته طبق قانون تا 24 آبان فرصت ترک صندلی خود را دارند.

تصویب و ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مدیران بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را نشانه گرفته که در این میان جمعی از استانداران کشور نیز مشمول اجرای این قانون می‌شوند. بر همین اساس و به گزارش تسنیم گزینه‌های جدی استانداری ایلام، اصفهان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، همدان و یزد مشخص شدند که در ادامه می‌آید. 

پاسخ وزارت کشور به «پیام‌ما»

وزارت کشور در همین ارتباط در پاسخ به پرسش «پیام‌ما» اما از بازنشستگی ۱۴ استاندار کشور بر اساس این قانون خبر داد.

بر اساس این اعلام مجید خدابخش استان آذربایجان ‌شرقی، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، محمد علی نجفی استاندار البرز، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، محمد مهدی مروج الشریعه از استان خراسان جنوبی، علیرضا رشیدیان از خراسان رضوی، اسدالله درویش امیری از استان زنجان، سید شهاب‌آلدین چاوشی ترکی از استان سمنان، سید دانیال محبی از استان سیستان و بلوچستان، اسماعیل تبادار از فارس، سید مهدی صادقی از قم، محمدناصر نیکبخت از همدان، محمود زمانی قمی از یزد و محمد رضا خباز از استان خراسان شمالی باید کرسی استانداری را ترک کنند.همچنین استانداری مازندران پس از «محمد اسلامی» که به‌تازگی از مجلس به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد گرفت و استاندار کرمان که استاندار آن از اوایل خرداد استعفا داد، بلاتکلیف است که در ادامه گزینه‌های جدی برای این استان‌ها نیز می‌آید. 

استان ایلام

براساس شنیدنی‌ها مدیرکل فعلی امنیتی وزارت کشور حسین کلانتری  متولد سال 1342 در شهرستان «دره‌شهر» و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه تهران و دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد ایلام که قریب به بیست سال در کسوت فرماندار شهرستان‌های مهران، شیروان چرداول و دهلران است از گزینه‌های مطرح در محافل سیاسی استان ایلام است. حشمت‌الله درویشی و ایوب درویشی دیگر گزینه‌های احتمالی هستند.

استان اصفهان

براساس شنیده‌ها، محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست استانداری اصفهان است. شجاعی که پیش از این سابقه ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان را نیز در کارنامه داشته، همراه با مهرعلیزاده به اصفهان آمد و گفته می‌شود از گزینه‌هایی است که برای استانداری اصفهان مورد حمایت مهرعلیزاده است.ایوب درویشی که اصالتاً اهل استان ایلام است هم دیگر گزینه احتمالی برای این استان است.

استان خراسان شمالی

سید محمدرضا هاشمی که هم‌اکنون معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم است، سعادت بهرامی که در گذشته مدیریت سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان را بر عهده داشته، سید سلمان ساسانی سخنگوی وزیر کشور و دارای مدرک دکترای دندان پزشکی و عیسی فرهادی فرماندار کنونی تهران را گزینه اصلی جایگزینی خباز می‌دانند.

استان خراسان رضوی

خراسان رضوی دو گزینه احتمالی دارد. اولی علیرضا رزم‌حسینی استاندار سابق کرمان است که خرداد ماه از کرمان کوچ کرد و دیگری سید محسن صادقی است.در کارنامه وی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مدیرکل اطلاعات استان یزد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان، مدیرکل امنیتی وزارت کشور و مشاور رئیس سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت اقتصادی و دارایی دیده می‌شود.

استان خراسان جنوبی

سید مجتبی علوی مقدم گزینه اصلی برای تصدی سمت استانداری خراسان رضوی است. علوی‌مقدم، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی، شهردار بجنورد، مدیرکل دفتر مناطق محروم استان خراسان بزرگ بوده است.محمد حسینی نیز از گزینه‌های احتمالی دیگر است. معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی از جمله سوابق اجرایی محمد حسینی است.

استان زنجان 

احمد حکیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از گزینه‌های استانداری زنجان است. او دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) است. او رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس بوده است. علیرضا منادی، سید افضل موسوی و سعدالله نصیری قیداری‌ از دیگر گزینه‌های احتمالی هستند.

استان سیستان و بلوچستان

علی اسماعیلی معاون سابق سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری خراسان جنوبی و سیدجواد حسینی نیز گزینه‌ای جدی برای استانداری سیستان و بلوچستان ‌است که سوابقی مانند حضور در آموزش و پرورش خراسان رضوی و فرمانداری مشهد و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی را در کارنامه خود دارد.

استان فارس

استانداری فارس هم سه گزینه احتمالی دارد.فریدون همتی استاندار فعلی هرمزگان، سید سلمان سامانی که در حال حاضر قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها و گزینه استانداری خراسان شمالی و خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از گزینه‌های احتمالی سکانداری فارس هستند.

استان مازندران

احمد حسین‌زادگان، مناف هاشمی، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز از دیگر نام‌هایی است که این روزها بیشتر برای تصدی استانداری مازندران بر سر زبان‌ها جاری است.

استان قم

مهرداد غضنفری از لرستان، محسن بهشتی، محمدرضا هاشمی و فتح‌الله حقیقی، به‌عنوان گزینه‌ی احتمالی برای استانداری قم معرفی‌شده است، حقیقی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، بوشهر، قم و فرمانداری قم را در کارنامه کاری خود دارد.

استان همدان

همدان بیشترین گزینه‌ها را برای رسیدن به صندلی استانداری دارد. سید سعید شاهرخی، محمدابراهیم الهی‌تبار، رضا طلایی نیک، فداحسین مالکی و «خسرو سامری» از مدیران بومی همدان از گزینه‌÷ای احتمالی هستند.

استان یزد

علی زینی‌وند رئیس کارگروه سیاسی هیئت اعزامی مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی به کشور چین، سعید ناجی رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه استانداری تهران و ‌‌محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از گزینه‌های احتمالی این استان هستند.

استان کرمان

محمد جواد فدایی سرپرست فعلی استانداری کرمان گزینه اصلی برای تصدی پست نمایندگی دولت در این استان است. در کنار فدایی گفته می‌شود اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان از گزینه‌های دیگر برای این استان است.

کدام استانداران رفتنی هستند

بر اساس  اعلام وزارت کشور مجید خدابخش استان آذربایجان ‌شرقی، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، محمد علی نجفی استاندار البرز، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، محمد مهدی مروج الشریعه از استان خراسان جنوبی، علیرضا رشیدیان از خراسان رضوی، اسدالله درویش امیری از استان زنجان، سید شهاب‌آلدین چاوشی ترکی از استان سمنان، سید دانیال محبی از استان سیستان و بلوچستان، اسماعیل تبادار از فارس، سید مهدی صادقی از قم، محمدناصر نیکبخت از همدان، محمود زمانی قمی از یزد و محمد رضا خباز از استان خراسان شمالی باید کرسی استانداری را ترک کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *