پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آب‌های تجدید‌پذیر کاهش یافتند

آب‌های تجدید‌پذیر کاهش یافتند





۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶

آب‌های تجدید‌پذیر کاهش یافتند

مدیرکل حوضه آبریز وزارت نیرو با اشاره به کاهش بارش ها در حوضه آبریز سفید رود تصریح کرد: حدود ۲۵ میلی متر از بارش های سالیانه و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب از آب های تجدید پذیر کاهش پیدا کرده است.

 سیدمرتضی موسوی روز پنج شنبه(۱۲ مهر ماه) در جریان بازدید از سد سیازاخ دیواندره اظهار کرد: در بحث آب شرب شهرستان های دیواندره و بیجار مشکلی نداریم و نیازها را تامین می کنیم.

وی افزود: بحث تخصیص آب کشاورزی چالش های خود را دارد و به جز کردستان استان های دیگر هم ذینفع هستند. مدیرکل حوضه آبریز وزارت نیرو با اشاره به کاهش بارش ها در حوضه آبریز سفید رود تصریح کرد: حدود ۲۵ میلی متر از بارش های سالیانه و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب از آب های تجدید پذیر کاهش پیدا کرده است.

آنطور که ایسنا می‌نویسد وی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت این است که این کاهش را بین استان های حوضه آبریز تقسیم کنیم و درحال بررسی در این خصوص هستیم.

مدیرکل حوضه آبریز وزارت نیرو گفت: بارش های حوضه آبریز سفید رود کاهش پیدا کرده است و برنامه‌ای برای تقسیم کاهش  ها بین استان های ذینفع تدوین شده است.

سال گذشته بود که شاهین پاکروح معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سرانه منابع آب تجدیدپذیر ایران در سال ۱۳۰۰ به ازای هرنفر معادل ۱۳ هزار مترمکعب بود. این درحالی است که در سال آبی ۹۶-۹۵ این عدد به ۱۴۰۰ مترمکعب کاهش یافته است.

او گفته بود: بیش از ۸۰ درصد منابع در اختیار در داخل کشور استفاده می‌شود که اگر با همین روش پیش برویم، بحران آب بسیار جدی‌تر خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر