پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدارس طبیعت ضریب یادگیری را تا 25 درصد افزایش می دهد

مدارس طبیعت ضریب یادگیری را تا 25 درصد افزایش می دهد





۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰

مدارس طبیعت ضریب یادگیری را تا 25 درصد افزایش می دهد

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، افزایش ضریب یادگیری تا 25 درصد و کاهش 40 درصدی میزان بیش فعالی را از مزایای بهره مندی کودکان از مدارس طبیعت عنوان کرد. محمد درویش روز شنبه در مراسم افتتاح دومین مدرسه طبیعت چهارمحال و بختیاری در پارک «تهلیجان» شهرکرد افزود: طبق تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی تهران و فردوسی مشهد، کودکانی که از مدارس طبیعت بهره مند بوده اند، در سن پنج سالگی مفاهیم اولیه ریاضی را به راحتی فرا گرفته و نسبت به دیگر کودکان حافظه بهتری داشته و از اعتماد به نفس بیشتری برخودار بودند. وی افزود: در مدارس طبیعت با حذف حس رقابت و مقایسه بین کودکان و دانش آموزان، امنیت روانی آنان تا حدی تامین و زمینه بروز خلاقیت شان فراهم می شود. عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سازمان جنگل ها و مراتع ادامه داد: توسعه شهرنشینی و قطع ارتباط کودکان با طبیعت، نه تنها عوارض در یادگیری دانش آموزان را در پی دارد، بلکه آنان را به سمت انزوا طلبی و تک روی سوق داده است.درویش تصریح کرد: سیستم آموزشی با تقویت روحیه رقابت و مقایسه بین کودکان و دانش آموزان، ارزش های اخلاقی بین آنان را برای کسب نمره بالاتر به ورطه نابودی کشانده است. وی با بیان اینکه در آموزه های دینی ما تاکید شده که بزرگ شدن کودکان در گرو کودکی کردن در سنین خردسالی است، افزود: خانواده های ما ناخواسته با پرورش و ستایش روحیه انفعال و سکوت در کودکان، خلاقیت را از آنان گرفته اند. درویش، سکوت و انفعال موجود کشور را برابر بحران های زیست محیطی ناشی از همین تفکرات نادرست در روش های تربیتی والدین دانست. وی تصریح کرد: برای حل مشکلات موجود بخصوص در حوزه هایی نظیر کاهش آلودگی هوا و کاستن از آمار چند صد هزار نفری مرگ و میر ناشی از این پدیده مخرب زیست محیطی باید فرهنگ سازی و طبیعت دوستی را از سنین کودکی آغاز کرد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *