پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک

جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته
امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر
از برف و کولاک

به گزارش جمعیت هلال احمر؛ مرتضی سلیمی با اعلام جزئیات امداد و نجات در برف و کولاک ۲۹ استان کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و همدان از ۱۲ بهمن تا ساعت ۶ صبح روز ۱۶ بهمن ماه گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در۲۱۷شهر، روستا و محور برف گیر در حال امدادرسانی بودند که طی این عملیات ها به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن امدادرسانی شد و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی با اشاره به امدادرسانی در ۲۱۷ شهر، روستا و محور برف گیر خاطر نشان کرد: انتقال ۸ زن باردار، ۴۱ مصدوم به مراکز درمانی و ارایه خدمت سرپایی به ۳۸ نفر در این مدت انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به رهاسازی ۳ هزار و ۶۸۵ خودرو از برف، از توزیع ۷ هزار و ۸۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۶۸۰ بسته غذایی، ۳۶۵ کیلوگرم خرما، ۸ هزار و ۳۰۰ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۷۰۰ قرص نان، ۲ هزار و ۸۰۰ بطری آب معدنی و ۲ هزار و ۶۰ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک سراسر کشور در این مدت خبر داد.
سلیمی به حضور ۴۵۲ تیم امدادی شامل یک هزار و ۶۶۳ امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک در استان های کشور اشاره کرد و از نجات ۳ نفر از هموطنان در سقوط بهمن در آبعلی و مهاباد خبر داد.
وی افزود: امدادرسانی در ۱۳ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.
امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
۵ استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۵ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و هرمزگان از ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در ۲۵ شهر و روستا و ۱۱شهرستان دلگان، سراوان، زابلی، سیب و سوران، خاش، ایرانشهر، بیرجند، نهبندان، نیشابور، داراب و جاسک که از سیل و آبگرفتگی متاثر بودند، خدمات امدادی ارائه دادند.
سلیمی با بیان اینکه در این مدت به ۳۵۷ تن از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی، امدادرسانی شده است، گفت: در این مدت ۲۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند و نجاتگران، جان ۳ نفر را که در شهرستان جاسک بر اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک در خطر بود، نجات دادند.
وی با اشاره به اینکه ۴۱ تیم امدادی شامل ۱۶۳ امدادگر و نجاتگر در این عملیات مشارکت داشتند، از برپایی ۵۰ دستگاه چادر و توزیع ۳۰۰ تخته پتو، ۶۰ تخته موکت، ۵۶۰ کیلوگرم نایلون، ۸۰ شعله والور و فانوس، یک هزار و ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۴۰۰ کیلوگرم در میان متاثران از سیل و آبگرفتگی در ۵ استان کشور خبر داد. لازم به ذکر است که امدادرسانی در سیستان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *