پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس سازمان امداد و نجات کشور: 15هزار و 600 نفر از مردم 6 استان سیل زده کشور از خدمات این نهاد بهره مند شدند

رئیس سازمان امداد و نجات کشور: 15هزار و 600 نفر از مردم 6 استان سیل زده کشور از خدمات این نهاد بهره مند شدند





۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

رئیس سازمان امداد و نجات کشور:
15هزار و 600 نفر از مردم 6 استان سیل زده کشور از خدمات این نهاد بهره مند شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: همزمان با بروز سیلاب در 6 استان کشور 15 هزار و 600 نفر از مردم این استان ها از خدمات امدادی این نهاد بهره مند شدند.
مرتضی سلیمی در حاشیه بازدید از بخش های آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان در کنارک اظهار داشت: از یکم تا هشت بهمن ماه امسال 6 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی براثر بارندگی دچار سیلاب شد. وی ادامه داد: در این مدت 228 تیم امدادی هلال احمر در 191 شهر و روستا 6 استان سیل زده کشور به 15 هزار و 600 نفر از مردم خدمات امدادی ارائه دادند. وی تصریح کرد: همچنین 6 هزار و 400 نفر از مردم 6 استان سیل زده کشور اسکان اضطراری داده شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور توزیع هزار و 350 البسه، 2 هزار و350 تخته چادر، 6 هزار و 580 تخته پتو، هزار و 960 تخته موکت، 23 هزار و 600 قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم سیل زده 6 استان کشور در این مدت ذکر کرد. وی با بیان اینکه از میان 6 استان سیل زده کشور بیشترین آسیب به سیستان و بلوچستان وارد شده است گفت: علت حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشور به این استان این است که با بررسی شدت آسیب در صورت لزوم اگر نیاز به تقویت انبارها و امدادرسانی بیشتر است اقدامات لازم صورت گیرد. سلیمی تاکید کرد: این سازمان برای نخستین بار با توجه به درایت مدیر عامل این جمعیت برای آمادگی بیشتر نیروهای امدادی در خدمات رسانی مطلوب و سریعتر به مردم یک هفته قبل به پیش بینی هواشناسی توجه و نسبت به تقویت انبارهای سیستان و بلوچستان اقدام کرد به گونه ای که پنج هزار تخته پتو، چهار هزار باب چادر، 2 هزار تخته موکت، 2 هزار شعله والر و 16 هزار قوطی کنسرو از جمله برخی اقلام ارسالی به این استان بود. وی افزود: یکی از دلایلی که پاسخگویی سیستان و بلوچستان در سیلاب خوب و مناسب ارزیابی شد این بود که با هماهنگی از قبل اقلام مورد نیاز به این استان منتقل شده بود. وی خاطر نشان کرد: هم اینک امدادرسانی از 6 استان دچار سیلاب کشور تنها در 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد و بقیه استان ها به اتمام رسیده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *