پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در خانه ملت خبر داد: بهره مندی استان کرمان از درآمد معادن

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در خانه ملت خبر داد: بهره مندی استان کرمان از درآمد معادن





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰:۱۱

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در خانه ملت خبر داد:
بهره مندی استان کرمان از درآمد معادن

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با گنجاندن بندهایی به ماده 54 برنامه توسعه ششم، به دنبال آن می باشیم تا گوشه ای از حقوق از دست رفته استان کرمان در بخش معادن جبران گردد، براساس این مصوبه گردش مالی شرکت ها و پرداخت عوارض آنها در استان خواهد بود، ضمن آنکه 15 درصد از سهم واریزی معادن به حسابهای دولتی با تخصیص ۱۰۰درصدی جهت توسعه وعمران شهرهای مجاور معادن لحاظ گردد.
علی اسدی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، از تصویب ماده 54 برنامه توسعه ششم خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌ها وحمایت همکارانمان در مجلس شورای اسلامی ماده ۵۴ برنامه ششم توسعه تصویب گردید. وی ادامه داد: بر اساس این ماده، شورای معادن استان با ریاست استاندار و نظارت دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد و وظایف شورای عالی معادن کشور به این شورا تفویض می گردد. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه استان کرمان کمترین بهره را از معادن خود می برد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین معادن کشور در استان کرمان می باشند، بطوریکه لقب بهشت معادن را به خود اختصاص داده است، اما بنا به دلایلی اعم از تمرکز وجوه مالی شرکت ها و پرداخت عوارض آنها در مرکز کشور، استان کرمان کمترین بهره را از این معادن می برد.
دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به مزایای این مصوبه اشاره و ابراز کرد: با گنجاندن بندهایی دراین ماده به دنبال آن می باشیم تا گوشه ای از حقوق از دست رفته استان و بخصوص شهرستان هایی مانند شهربابک که به سبب بهره برداری از معادن و صنایع آلاینده؛ دچار آسیب های جدی گردیده اند، جبران گردد. اسدی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه گردش مالی شرکت وپرداخت عوارض آنها در استان خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، درصدی از فروش معادن و صنایع آلاینده جهت جبران خسارات وتوسعه آن شهرستان پرداخت خواهد شد. وی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه در آخرین جلسه بررسی برنامه ششم توسعه مصوب گردید تا ۱۵درصد از سهم واریزی معادن به حساب های دولتی با تخصیص ۱۰۰درصدی جهت توسعه وعمران شهرهای مجاور معادن لحاظ گردد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *