خبر
۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۸
نشست اهلقلم،
اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بم برگزار شد
سکینه خدیش/پیام ما-بم: نشست اهلقلم، اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بم با حضور استاد محمد علومی نویسنده معروف بمی در روز بیست و هفتم آبان ماه با موضوع نشست کارکردهای فرهنگعامه و لزوم تدوین آن و معرفی ناشران شهرستان، معرفی کتب مؤلفین بم در محل نمایشگاه کتاب کرمان، سرای اهلقلم برگزار شد. در این نشست سیفالدینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم گفت: «بم تنها شهر ایران که منظر فرهنگی آن ثبت جهانی شده. شهری که مردمانی با فکر و اندیشه والا دارد و در طول تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی را ورق زده است امروز هم رخداد قابلتوجهی است که جمعی از اهالی فکر و اندیشه و کتاب دوست از بزرگترین رویداد فرهنگی استان (نمایشگاه کتاب) بازدید نمودند.» در ادامه این نشست با حضور دکتر عباسی مؤلف کتاب «تو را میشناسم»، فاطمه و زینب دریجانی مؤلفین طرح آموزش جدولضرب انگشتی تارا و کتابهای اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اثر استاد محمود دریجانی معرفی شدند و استاد محمد علومی در خصوص فرهنگعامه مردم بم و نویسندگان توضیحاتی حاضرین ارائه نمود. محمدی معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی کرمان و مدیر نمایشگاه در این نشست شرکت کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه از نکات اساسی پیشرفت استان است
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تشکیل کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه، گفت: «تکمیل زنجیره صنعت، معدن و دانشگاه پیشرفت استان را به همراه دارد و از نکات مثبت این تعامل میتوان به برآورده کردن نیازهای صنعت، معادن و دانشگاه اشاره کرد.» به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، علیرضا ابوالحسنی کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه را دارای مزیتهای فراوان و نمایش حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و اظهار داشت: «این کارگروه با نمایندگان و کارشناسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، دانشگاهها، نماینده اداره کل محیطزیست، نماینده اداره کل امور مالیاتی، نماینده اداره کل منابع طبیعی استان و … با حضور در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و تشکیل جلسه با مدیران و مسئولان راهکارهای ارتباطی را مطرح و بررسی میکنند.» وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین جلسه کارگروه در شهرستانها و در واحدهای صنعتی و معدنی مختلف برگزارشده است، افزود: «در این نشستها پیشنهادات در خصوص طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین ارتباط و آشنایی بیشتر بین صنعت و دانشگاه مطرح و طرفین به بیان دیدگاههای خود میپردازند و مصوبات و راهکارهای مطرح در این نشستها و جلسات بهصورت جدی پیگیری میشود.» ابوالحسنی ادامه داد: «مهندس حسینی نژاد سرپرست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ارتباط هر چه بیشتر و بهتر صنعت، معدن و دانشگاه نسبت به گذشته را در دستور کار خود قرار دادهاند و بر همین اساس امروز هم کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه در کارخانه سیمان کرمان و همچنین کارخانه شکوفا صنعت پویا حضور پیدا کردند و هر یک اعضا به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.» مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: «تشریح مصوبه مادههای 31 و 35 قانون رفع موانع تولید در خصوص معافیت حقوقی و مالیاتی از مهمترین موارد مطرح در این جلسات است که بر اساس آن هریک از واحدهای صنعتی و معدنی که در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، محیطزیست و منابع طبیعی فعالیت نمایند از 10 درصد معافیت مالیاتی و حقوق دولتی بهره میبرند.» اولین نشست کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه در کارخانه سیمان کرمان و دومین نشست کارگروه در محل کارخانه شرکت تولیدی و بازرگانی شکوفا صنعت پویا برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- بیماری هاشیموتو چیست؟ علائم و راهکارهای درمان
- نورپردازی کابینت آشپزخانه چه تاثیری بر روحیه افراد دارد؟
- سفر به پوکت بهترین مقصد گرمسیری آسیا با تور تایلند آرزوی سفر
- بورس شمش گلدن ارت ( خانی )
- مقایسه گچبری پیش ساخته پلی یورتان و گچبری پیش ساخته پلی استایرن
- عطر بدون سردرد – 11 عطر مخصوص افراد میگرنی
- گیلکی کناری، پژوهشگر برتر متافیزیک ایرانی بر سکوهای بینالمللی
- چرا رزرو هتلهای 4 ستاره استانبول ارزشمند است؟
- کدام شاخص اقتصادی بیشترین تاثیر را روی پیشبینی قیمت انس طلا دارد؟
- محبوبترین تورهای ترکیه کدامند؟ بیشتر
بیشترین نظر کاربران
«آفاق آزادی در سپهر تاریخ» در غیاب زیباکلام
بیشترین بازنشر
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
آشکارشدن گورهای ماقبلتاریخ هنگام ساخت بزرگراه
3
«بمو» را تکهتکه کردند
4
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
5
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
دیدگاهتان را بنویسید