پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰:۴۶

آیین پایان دوره بازیگری مقدماتی با اجرای نمایش «بازگشت»
آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی مکتب هزارو یکشب در ادامه فعالیت های آموزشی خود اقدام به برگزاری یک دوره آموزش مقدماتی بازیگری زیر نظر اساتید خبره و تایید شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان (فرهاد باغینی پور و بابک دقیقی) کرد. این آموزشگاه بعد از پایان آموزش های لازم و تعیین شده یک کار نمایشی متشکل از همه کارآموزان دوره را آماده ارایه در آیینی برای پایان دوره این اشخاص کرد که فرم آموزشی زنده برای خانواده هنرجویان بود. آیین پایان دوره هنرجویان بازیگری مقدماتی آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی مکتب هزارو یکشب با مدیریت سکینه عرب نژاد پنج شنبه و جمعه 20 و 21 آبان ماه در تماشاخانه موج نو؛ هر دو شب ساعت 18 برگزار گردید. در شب دوم مدرک معتبر پایان دوره آموزشی افراد با حرکتی بسیار زیبا توسط هنرجویان به خانواده هایشان اهدا گردید. این نمایش با نام «بازگشت» نوشته سوزان لوری پارکس با مترجمی خود سکینه عرب نژاد بود. محمد ترابی، ابراهیم عرب نژاد، مهدی ملکی؛ طراحان و کارگردانان این اجرا از گروه تیاتر «زا» بودند. مهدیه بحرینی، محمد رحیمی صادق، فرزانه سابکی، محمدصالح سیدی، سپیده عرب نژاد، محمدعلی فرخی، سید محمدحسین میرزادی نیز از هنرجویان این پروزه پایان دوره آموزش بازیگر مقدماتی هستند.

ویتسک از کرمان به لهستان می رود
حسام اسدی مدیر روابط عمومی گروه تئاتر «بوتیا آل» کرمان اعلام کرد: تئاتر ویتسک به کارگردانی آرمین قطبی برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر « تالیزمان» راهی لهستان می شود. وی افزود این جشنواره که از تاریخ بیست و ششم آبان لغایت اول آذر ماه سال جاری در لهستان برگزار می شود هر ساله میزبان گروهای مستقل تئاتری است که خلاقیت و نوآوری از ویژگیهای اصلی آثارشان محسوب می شود. همچنین امین شجاعی سرپرست گروه تئاتر «بوتیا آل» در خصوص حضور تئاتر ویتسک در این جشنواره گفت: هیئت انتخاب آثار این جشنواره سال گذشته پس از تماشای تئاتر ویتسک در جشنواره «صحنه رنگی» آلمان، علاقه مند به دعوت از این اثر برای شرکت در جشنواره مذکور شدند. شایان ذکر است تئاتر ویتسک اثر گروه تئاتر بوتیا آل پیش از این در کشورهای آلمان، ترکیه و اسپانیا نیز به روی صحنه رفته است. این اثر بر اساس نمایشنامه ویتسک اثر گئورگ بوشنر نویسنده فقید آلمانی با ترجمه ناصر حسینی مهر تولید شده است. در این نمایش محمد رضا رمضانی نژاد، امیر نوروزی، شعله کوهستانی، آرمین قطبی به عنوان بازیگر و همچنین امین شجاعی، حسام اسدی، میثم سجادی مدبری، آرش اخلاقی زاده، مریم ترشیزی، مهدی رئیس زاده و فرانک گودرزی در تولید و اجرای این نمایش مشارکت داشته اند.

فراخوان دومین مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی «استعدادهای تازه»
فراخوان دومین مسابقه‌ی نمایش ‌نامه‌نویسی «استعدادهای تازه» به منظور شناسایی، تقویت و معرفی استعدادهای تازه در عرصه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی کودک و نوجوان، توسط «حوزه هنری کودک و نوجوان» منتشر شد.
فراخوان دومین مسابقه‌ی نمایش ‌نامه‌نویسی «استعدادهای تازه» به منظور شناسایی، تقویت و معرفی استعدادهای تازه در عرصه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی کودک و نوجوان، توسط «حوزه هنری کودک و نوجوان» منتشر شد. موضوعات دینی، تعلیمی- تربیتی، دفاع مقدس و سبک زندگی از جمله موضوعات دارای اولویت در این مسابقه هستند. همچنین در شرایط شرکت در مسابقه آمده است: اثری مورد پذیرش قرار می‌گیرد که تاکنون از نویسنده‌ی آن نمایش‌نامه‌ای به چاپ نرسیده باشد و لازم است مضمون آثار ارسالی نیز حتما درباره‌ی خردسالان، کودکان و نوجوانان باشد. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از یک نوسنده نیز وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر