پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: روش‌های پیشرفته در این سازمان اجرا شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: روش‌های پیشرفته در این سازمان اجرا شده است





۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۴:۵۳

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:
روش‌های پیشرفته در این سازمان اجرا شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که دیگر نمی توان بر مبنای روش های یکصد سال قبل کار کرد گفت: امروز روش ها و شیوه های پیشرفته ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیاده شده است.
به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا احمد تویسرکانی در گردهمایی سران دفاتر رسمی، ازدواج و طلاق استان کرمان افزود: روش های سنتی در جامعه امروز مورد قبول واقع نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز برای بسیار روشن است که چه میزان عملکرد سر دفتران و دفتریاران در نظم حقوقی و ثبات اقتصادی جامعه تاثیر دارد.
وی گفت: جایگاه سردفتری و نقش دفاتر اسناد رسمی و همین طور دفاتر ازدواج و طلاق روز به روز شفاف تر و اهمیت آن برای همگان روشن تر می شود.
معاون قوه قضاییه افزود: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همت و جدیت و با تعامل کارآمد کارهای بزرگی را در سطح کشور شکل داده است.
وی گفت: کارهایی که امروز در این نهاد شکل گرفته ابتدا با کمبود منابع و بعضا تعارضات فکری که وجود داشت تصور می شد، محال باشد.
تویسرکانی تصریح کرد: باید بتوانیم متناسب با نیازمندی ها و تحولات جامعه، پاسخگوی جامعه باشیم و این نهاد نباید به یک مغازه در حال کسب و کار تبدیل شود و احساسی نسبت به مسائل معنوی و وظایف حاکمیتی در وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه نباید از جایگاه واقعی خود دور شویم افزود: اگر نگاه ما به این جایگاه اقتصادی باشد نمی توانیم روی ارزش های معنوی این کار پافشاری کنیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: باید شیوه ها و روش ها به نحوی ساماندهی شود که آسیب ها کمتر شود و سرعت و رضایت مندی مردم افزایش یابد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم بدون تحمیل کمترین هزینه ای به سازمان، به شیوه های مدرن برسیم و برخی کشورها ابراز علاقه کرده اند که اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در کشور آنها اجرا شود.
تویسرکانی گفت: این کشورها آماده هستند هزینه پرداخت کنند تا ما مشابه سیستم خودمان را در کشور آنها هم اجرا کنیم.
وی بیان کرد: اعتقادی به اعزام بازرس ندارم بلکه اعتقاد دارم باید ساز و کارها محکم باشد و کسانی که قربت الی الله مسئولیتی می پذیرند واقعا اجرا کنند.
وی افزود: جلوگیری از جعل هویت در حال انجام است و لازم است دفاتر اسناد ازدواج و طلاق را تغییر دهیم و آرام آرام به شکل ماشینی در بیاوریم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در خصوص تنظیم اسناد خودرو اقدامات خوبی صورت گرفته که نتایج آن را خواهیم دید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر