پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
هشدار داد:
شیوع آنفلوآنزا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی از شیوع آنفلوآنزا جلوگیری کنند.
علی اسماعیلی ندیمی ظهر دیروز در کارگاه منطقه ای بیماریهای حاد تنفسی دانشگاههای علوم پزشکی استان کرمان اظهار داشت: سال گذشته اولین مورد مثبت آنفلوآنزا بیماری بود که از مکه بازگشته بود که ۱۷ مهر بستری و بهبود پیدا کرد.
وی افزود: اولین فوتی سال گذشته بر اثر آنفلوآنزا در رفسنجان خانم ۳۸ ساله ای بود و نفر دوم خانمی باردار بود.
وی با اشاره به حضور رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ۲۷ آبان ماه سال گذشته در رفسنجان برای پیگیری مسائل مربوط به آنفلوآنزا در شهرستان، عنوان کرد: بخش ویژه ای در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان و بیمارستانهای کرمان ایجاد شد و تعداد زیادی از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا بستری شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان ابراز داشت: کارهایی که برای درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا سال گذشته انجام شد به صورت صورتجلسه های منظمی تنظیم شد که راهکارهای برای آینده باشد. سال گذشته تجربه مدیریت بحران خوبی در شهرستان اتفاق افتاد و توانستیم از این بحران عبور کنیم.
وی یادآور شد: یکی از روزهای سخت کاری سال گذشته درمان خانم بارداری بود که دارای مشکلات تنفسی و علائم آنفلوانزا بود که در آی. سی. یو بستری شد و گروهی از متخصصین به صورت ۲۴ ساعته وی را درمان کردند و وی در همان آی سی یو زایمان کرد.
اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستانها و مراکز درمانی رفسنجان در مهار آنفلوآنزا نقش زیادی داشتند نکته جالب این بود که از کادر درگیر بخش آنفلوآنزا کسی مبتلا نشد و این نشان می دهد رعایت مسائل بهداشتی را خوب انجام دادیم.
وی گفت: سال گذشته تا پایان فصل اپیدمی هشت مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا داشتیم./ مهر

مرگ کودک سه ساله به وسیله کمباین
جانشین فرماندهی انتظامی « ارزوئیه» از مرگ کودک سه ساله و گرفتار شدنش در چنگال دستگاه کمباین خبر داد.
سرگرد « حسن کریمی « در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، گفت :کودک سه ساله که به همراه پدرش به مزرعه کاشت ذرت در بخش « صوغان» رفته بود در اثر سهل انگاری توسط دستگاه کمباین بلعیده شد و در دم جان باخت.
وی افزود: روز گذشته یکی از شهروندان ارزوئیه با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس گرفت و وقوع یک فقره مرگ پسر بچه در مزارع ذرت بخش صوغان این شهرستان را گزارش کرد. وی بیان داشت : ماموران پاسگاه انتظامی « صوغان» بلافاصله به محل اعزام شدند طی بررسی های بعمل آمده مشخص شد که کودک سه ساله با اصرار زیاد به همراه پدرش بر سر مزرعه ذرت آمده بود و همزمان دستگاه کمباین مشغول به کار و برداشت ذرت از مزرعه بوده است. سرگرد « کریمی» ادامه داد : کودک از غفلت پدر استفاده کرده و به مزرعه ذرت فرار می کند تا بازی کند و پس از طی مدتی پدر به دنبال پسرش می گردد که اثری از آن پیدا نمی کند . وی افزود: کارگران بعد از مدتی متوجه می شوند متاسفانه پسر بچه بر اثر بی توجهی اطرافیان به داخل دستگاه کمباین کشیده شده و در دم فوت کرده است.
جانشین فرماندهی انتظامی ارزوئیه اظهار داشت: جسد حسب دستور مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر و انتقال به پزشک قانونی تحویل پلیس آگاهی شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر