پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زندگی خود را تغییر دهید

زندگی خود را تغییر دهید





۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲

زندگی خود را تغییر دهید
چقدر خوب می‎شود اگر به جای تلاش برای تغییر محیط و دنیا، انرژی خود را صرف تغییر خود کنیم؛ چرا که اگر خودمان یک الگوی تغییر یافته شایسته‎ای باشیم، به راحتی دیگران از ما الگوبرداری می‎کنند و آن‎چه ما می‎گوییم برای آنان قابل لمس‎تر می‎باشد.
بیایید خودمان را در آینه جامعه ببینیم و از نگاه دیگران خود را بنگریم و کشف کنیم که دیگران در مورد ما چگونه فکر می‎کنند، اصلا ما را چطور آدمی می‎بینند و آن‎گاه دنبال تغییر نگاه و زاویه دید آن‎ها نباشیم، بلکه دنبال تغییر خودمان باشیم تا آن‎ها ما را آن‎گونه که دوست داریم بشویم. این توفیق زمانی حاصل می‎شود که ما به جای تمرکز روی تمامی آدم‎های اطراف خود که تقریبا تغییر آن‎ها محال است، روی خودمان تمرکز کنیم و خود را آن‎قدر شایسته و برجسته کنیم که دیگران مشتاقانه جذب تفکر، نگرش و ایده‎های ما شوند.اگر حس روییدن در ما باشد، حتی در کویر هم رشد خواهیم کرد. بررسی زندگی بیشتر انسان های موفق وتجزیه و تحلیل روند زندگی‎شان ما را به نقطه‎ای می‎رساند که تقریبا تمامی این افراد در آن نقطه وجه اشتراک دارند و آن نقطه خواستن است. همان حس روییدن، رشدکردن، کمال، تعالی.
اگر جلوی تکرار اشتباهات‎مان را نگیریم ، مطمئن باشید آن‎ها جلوی موفقیت ما را می‎گیرند
روزی فردی در حضور یک جمع بسیار زیاد در حال دویدن بود که ناگهان پایش لغزید و به زمین افتاد، در همان حال که روی زمین افتاده بود، سرش را بلند کرد و دید که تمامی حضار به او نگاه می‎کنند و منتظر عکس‎العمل او هستند و او برای این‎که لغزش خود را پنهان کند، این‎گونه نشان داد که آن زمین افتادن از قصد و با برنامه قبلی بوده است، بنابراین بقیه مسیر را سینه‎خیز رفت.اقرار به اشتباه نیمی از اشتباهات ما را جبران می‎کند. چرا که اولا خودمان در پی جبران خواهیم آمد و دوم این‎که وقتی با صداقت اقرار کنیم، دیگران به کمک ما خواهند آمد.
شهرها، کشورها و جوامع توسعه ‎یافته جوامعی هستند که ضمن برجسته‎کردن موفقیت‎های خود، بدون تعارف اشتباه‎ها را هم اعلان و افشا می‎کنند تا هم درسی برای دیگران باشد و هم حمایت و یاری دیگران را جلب کنند.امروز آن کسانی که از ما سبقت گرفته‎اند، کسانی هستند که قبلا ما را از خود برتر و جلوتر می‎دانستند و از ما برای بهبود وضعیت خود کمک می‎خواستند. غرور و خودبرتربینی می‎تواند جوامع و انسان‎های موفق را به تدریج در پیله‎ای از اعتماد به نفس کاذب نگه دارد و از بین ببرد.پس اقرار کنیم، مشورت کنیم، اصلاح کنیم و جلوی تکرار اشتباهات‎مان را بگیریم تا به موفقیت‎های بیشتر، جامعه قشنگ‎تر و روابط صمیمی‎تری دست یابیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *