9 ماه پس از موافقت شورای شهر با ساخت قطار شهری در کرمان سخنگوی شورا: متروی کرمان در حد حرف است
۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵
9 ماه پس از موافقت شورای شهر با ساخت قطار شهری در کرمان
سخنگوی شورا: متروی کرمان در حد حرف است
سخنگوی شورای شهر کرمان در گفتوگو با یکی از سایت های محلی استان کرمان، پروژه متروی شهر کرمان را «در حد حرف» خواند. حجتالاسلام محمد ربانی زاده به گفتار نو گفت: «مترو شهری فقط در حد صحبت بوده و هیچگونه طرح مطالعاتی تاکنون روی این پروژه انجامنشده است. » وی بابیان اینکه هیچگونه قراردادی برای راهاندازی مترو شهری بسته نشده است، ادامه داد: «یک روز شهردار سابق اعلام کرد که قطار شهری را در کرمان راهاندازی میکنیم و روز دیگری گفتند مترو را تأسیس میکنیم ولی همهچیز در حد صحبت بوده است.» ربانی زاده با اشاره به مشکلات در انجام عملیات زیرزمینی در شهر کرمان افزود: «فرض کنیم که مترو بخواهد انجام شود و بیشتر نظر کارشناسان هم بر افتتاح مترو است زیرابه صلاح شهر کرمان است ولی دغدغهای که ما در این زمینهداریم کار کردن در زیرزمین است که در زمان احداث مشکلاتی را ایجاد میکند.» سخنگوی شورای شهر کرمان در حالی این صحبتها را مطرح کرده که کمتر از یک سال پیش علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسهای با حضور سیف الهی معاون فنی عمرانی و ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، بابایی شهردار کرمان و رئیس گروه مطالعاتی متروی قرارگاه قرب قائم وابسته به قرارگاه خاتم بر طراحی و ساخت مترو در کرمان تأکید کرد و گفت: «در جمعبندی بین موارد مختلف حملونقل ریلی، به این نتیجه رسیدیم که مترو، برای کرمان بهترین گزینه است.» در این جلسه مورخ ششم آبان 94 سیف الهی هم با اشاره به ساخت متروی کرمان توسط قرارگاه خاتم، قطار شهری را هدیهای به مردم کرمان عنوان کرد. چهار روز بعد هم در نشست عمومی شورای شهر کرمان با ساخت مترو و تأسیس شرکت قطار شهری کرمان و حومه موافقت شد. مشرفی رئیس شورای شهر در آن جلسه بابیان اینکه باپشتکار مهندس بابایی شهردار کرمان و حمایت استاندار کرمان، پروژهی ساخت مترو در شهر کرمان فعالشده است، گفت: «مترو، از سه بخش تونل، ایستگاهها و تجهیزات تشکیل میشود که هزینهی تجهیزات، 50 درصد کل هزینههای مترو، ایستگاهها 30 درصد و تونل 20 درصد را شامل میشود. همچنین طول خطوط مترو در شهر کرمان 25 کیلومتر پیشبینی میشود، گفت: این میزان خط مترو، حدود 2500 میلیارد تومان هزینه دارد که تأمین 20 درصد آن، یعنی مبلغ 500 میلیارد تومان سهم شهرداری است.» دیگر اعضای شورای شهر هم با این موضوع موافقت کردند و تنها ربانی زاده بود که استقبال چندانی از این طرح نکرد. وی گفت: « باید پیش از هر کاری، برای ساخت مترو در شهر کرمان نیازسنجی شود و ببینیم چنین پروژهای، اولویت شهر کرمان هست یا خیر. نباید با رسانهای کردن ساخت مترو، برای مردم توقع ایجاد کنیم و پسازآن، توانایی مالی و اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را نداشته باشیم.»
در پایان آن جلسه اما اعضای شورای شهر با تفاهمنامهی ساخت مترو و تأسیس قطار شهری کرمان و حومه موافقت کردند و حالا 9 ماه پسازآن جلسه سخنگوی شورای شهر کرمان تلویحاً با اجرای این پروژه مخالفت کرده است.
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- روغن صنعتی مایعی جادویی برای افزایش عمر مفید ماشین آلات
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید