پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وقتی جنجال‌ها سر سلامت یک برند اوضاع آب معدنی را به هم می ریزد افت 27 درصدی فروش آب‌های بسته‌بندی

وقتی جنجال‌ها سر سلامت یک برند اوضاع آب معدنی را به هم می ریزد افت 27 درصدی فروش آب‌های بسته‌بندی





۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۸

وقتی جنجال‌ها سر سلامت یک برند اوضاع آب معدنی را به هم می ریزد
افت 27 درصدی فروش آب‌های بسته‌بندی

ایسنا به نقل از رئیس هیئت مدیره انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران از افت فروش آب های معدنی خبر داد. با وجود آن که گفته می شود آب معدنی تنها صنعت در ایران است که شرکت‌های نامدار جهانی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رئیس انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی می‌گوید بعد از جنجال‌های رسانه‌ای که در خصوص یکی از برندهای مطرح صورت گرفت، فروش آب بسته‌بندی تا ۲۷ درصد افت کرد. سید فرهاد بشارت با اشاره به بحران کم آبی در ایران گفت: دولت هزینه بالایی برای آبرسانی به مناطق مختلف می‌کند که این هزینه از هزینه تهیه، توزیع یا در نظر گرفتن یارانه برای خرید آب بسته بندی بسیار گران‌تر تمام می شود. وی در ادامه با بیان این که صنعت آب های بسته بندی کشش سرمایه گذاری خوبی دارد، افزود: صنعت آب های بسته بندی، تنها صنعت در ایران است که تمام شرکت های بزرگ دنیا از جمله کوکا، پپسی، نسله و دنون به عنوان سرمایه گذاری یا تولید مشترک در آن حضور دارند و وسعت این صنعت به گونه ای است که این شرکت های بزرگ در بیش از ۱۲۰ کشور جهان کارخانه های تولید آب بسته بندی دایر کرده اند. رئیس هیئت مدیره انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران اظهار کرد: مصرف سرانه در ایران نسبت به سایر کشور های جهان حتی کشور های همسایه، حدود یک دهم یعنی حدود ۱۲ لیتر در سال است که این رقم در در ترکیه ۸۰ لیتر و در فرانسه ۱۴۰ لیتر در سال برای هر نفر است.
رمضان در تابستان و روز های سخت برای آبهای بسته بندی
وی همچنین با اشاره به وضعیت بازار آب معدنی تصریح کرد: چهار – پنج ماه گرم سال معمولا فصل فروش صنایع آب معدنی است که در سال های اخیر ماه مبارک رمضان با این ایام همزمان شده که این امر باعث کاهش فروش شده است. بشارت ادامه داد: از طرف دیگر بی مهری هایی در خصوص برندهای بزرگ آب های بسته بندی داخلی که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورویی و شراکت ۷۵ درصدی شرکت «دنون» اداره می‌شود اتفاق افتاد که آن را بد نام کرد. در حالی که هیچ مدرکی از سوی دستگاه‌های مدعی ارئه نشد و باعث شد بعد از جنجال های رسانه ای در سال گذشته فروش صنایع آب بسته بندی تا ۲۷ درصد افت کند. وی در ادامه صادرات آب بسته بندی را به صرفه ندانست و نهایت رقم صادرات سالانه آن را حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد کرد. بشارت همچنین با بیان این که نمی شود آمار دقیقی از میزان تولید آب معدنی و آشامیدنی ارائه کرد، تخمین خود از تولید در سال گذشته را بیش از یک میلیارد لیتر اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

الکترونیک شدن فرایندهای ثبتی به منظور جلوگیری از جعل و کلاهبرداری

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

الکترونیک شدن فرایندهای ثبتی به منظور جلوگیری از جعل و کلاهبرداری

کمبود ۱۷۶۰۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتی

کمبود ۱۷۶۰۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتی

تاکنون گزارشی از اختلال سایبری در کشور نداشتیم/در حال بررسی هستیم

معاون وزیر ارتباطات:

تاکنون گزارشی از اختلال سایبری در کشور نداشتیم/در حال بررسی هستیم

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین_کرج_تهران

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین_کرج_تهران

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه

بیمارستان قبلا اخطار ایمنی دریافت کرده بود

جزئیات حریق در بیمارستان شریعتی تهران

بیمارستان قبلا اخطار ایمنی دریافت کرده بود

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

تنور خاموش تنورسازان

تنورسازی شاخ‌ه­ای هنر سفالگری است که با ورود صنعت نان ماشینی از تب و تاب افتاد

تنور خاموش تنورسازان

«اکوآرت»، جنبشی هنری برای نجات زمین

آموزش هنر اکولوژیک می‌تواند به ایجاد فرهنگ محیط‌زیستی در مدارس و جوامع کمک کند

«اکوآرت»، جنبشی هنری برای نجات زمین

وزیر باید الفبای گردشگری را بداند

گفت‌و‌گوی «پیام ما» با دو فعال صنعت گردشگری دربارهٔ ویژگی‌های وزیر آیندۀ میراث فرهنگی

وزیر باید الفبای گردشگری را بداند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر