پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵

غرضی: روحانی آن‌قدر رای دارد که دور بعد هم بماند
خبر آنلاین نوشت: وزیر اسبق نفت در خصوص اظهارات مطرح‌شده مبنی بر یک دوره‌ای بودن دولت روحانی نیز اظهار داشت: بستگی به فردی دارد که مقابل آقای روحانی قرار می‌گیرد، اگر این فرد نماینده طیف تند و افراطی باشد مردم به او رای نمی‌دهند ولی اگر نماینده یک طیف منطقی باشد که راهکارهایی بهتر از روحانی به مردم ارائه کند و جامعه را قانع کند آن‌وقت می‌توان پیش‌بینی کرد که انتخابات پررونقی را خواهیم داشت. وی تصریح کرد: کسانی که با مشی تند وارد رقابت‌های سیاسی انتخابات 96 شوند، خیلی موفق نمی‌شوند، این افراد تندرو همه‌چیز کشور و نظام را زیر سوال می‌برند، مانند آنچه قبلا هم انجام شد و ضررش بیشتر از منفعتش بود. این‌گونه افراد توفیق خودشان را توفیق جامعه می‌بینند درحالی‌که این درست نیست و نباید جامعه و مردم را فدای اهداف سیاسی شخصی کرد. غرضی بابیان اینکه آقای روحانی آن‌قدر رای دارد که با آرامش یک دوره دیگر را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: به نظرم روحانی باید خودش را از شر مخالفانش نجات دهد و حقایق را در جامعه بیان کند. صادقانه به مردم بگوید که چقدر درآمد و هزینه دارد، وعده غیرعملی ندهد و از کارشناسان بهره بگیرد.
تنها نماینده زن عضو کمیسیون امنیت ملی: فمنیست نیستم
میزان نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: قرار نیست فقط کسانی که «علوم سیاسی» و «روابط بین‌الملل» خوانده‌اند وارد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوند. هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان اینکه «من یک زن فمنیست نیستم» و تا جایی به زنان اعتبار می‌دهم که بنیان خانواده حفظ شود، گفت: من به تحکیم بنیان خانواده اعتقاددارم نه اینکه تنها زنان اعتبار پیدا کنند.
مصباحی مقدم: به‌هیچ‌وجه اعلام آمادگی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نکرده‌ام
تسنیم نوشت:حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها و اعلام آمادگی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال آینده حضور پیدا کند، یادآور شد: شخصاً حاضر نیستم به‌صورت داوطلبانه به میدان بیایم. وی گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها و اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد و افزود: اینکه حاضر نیستم شخصاً به میدان بیایم به این معنا است که آمادگی ندارم و به‌هیچ‌وجه اعلام آمادگی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نکرده‌ام.
آیت‌الله حائری شیرازی: به حداد عادل گفتم با عارف نزد رهبری بروید و آنجا با یکدیگر عقد اخوت ببندید
ایسنا نوشت: یک استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جریان احزاب مختلف در کشور و بخصوص حزب اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی، تصریح کرد: مثال این دو گروه همانند دو عدد چاقویی است که تیز نبوده و اگر توسط فرد ماهر باهم اصطکاک داده شوند تیز می‌شوند و اگر توسط فرد ناشی این عمل انجام شود چاقوها کندتر می‌شوند؛ ازاین‌رو در این جریانات نیز اگر این دو گروه در برخورد با یکدیگر ماهرانه و با اخوت عمل کنند بقیه امور نیز حل خواهند شد. حائری شیرازی گفت: بنده درزمانی به آقای حداد عادل گفتم که شما که نظرتان بر این است که آقای عارف ملتزم به ولایت‌فقیه بوده، پس دست ایشان را گرفته و نزد رهبری بروید و در آنجا با یکدیگر عقد اخوت ببندید و بگویید که پای شما ایستاده‌ایم و رسانه‌ها نیز این موضوع را پوشش دهند؛ چراکه در برخی از موارد بین طرفداران این دو حزب اختلافات و درگیری‌هایی پیش می‎آید که به صلاح جامعه نیست.
علم‌الهدی: دلم می‌سوزد برای آن‌ها که انقلاب روی کاکل آن‌ها می‌گشت اما به خاطر خانواده آن‌سوی میز رفتند
ایرنا نوشت: آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نمونه‌هایی هم داریم که وقتی خط فرزند از پدر جدا شد نه‌تنها پیوند خانوادگی بین آنان ازهم‌گسسته نشد بلکه خط باطل فرزند، پدر بیچاره را با خود برد. انسان‌هایی که یک روزی سنگ زیرین آسیاب انقلاب بودند و انقلاب روی کاکل آن‌ها می‌گشت به خاطر وابستگی خانوادگی به آن‌سوی میز منتقل شدند که آدم دلش می‌سوزد.
خشونت علیه همسر را به اورژانس 123 اطلاع دهید
ایرنا نوشت: رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از هم‌وطنان خواست تا خشونت علیه همسر را به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 اطلاع دهند تا کمک‌های لازم برای آنان انجام شود.
افشاگری ترامپ علیه هیلاری کلینتون: 25 میلیون دلاری که از سعودی‌ها گرفتی پس بده
– دونالد ترامپ نامزد تندروی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به اظهارات هیلاری کلینتون که خواستار کمک کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم شده است افشاگری کرد. به گزارش خبر آنلاین دونالد ترامپ با انتشار پستی در توییتر به اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر کوتاهی کشورهای عربی در جلوگیری از کمک مالی به تروریست‌ها نوشت: هیلاری حقه‌باز می‌گوید ما باید از عربستان سعودی و سایر کشورها بخواهیم تا از کمک مالی به تروریسم و نفرت خودداری کنند. من از او می‌خواهم سریعا 25 میلیون دلاری که از آن‌ها برای بنیاد کلینتون گرفته است را پس بدهد.
معاون وزیر کشور: حداد عادل هنوز مدرکی نداده است
ایلنا نوشت: مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا درنهایت حداد عادل مستنداتی از اظهارات خود برای دخالت دولت در انتخابات مجلس ارائه کرد گفت: خیر این هم از همان مسائلی بود که نسبتی را به مدیران دولتی که یک انتخابات خوب را برگزار کردند می‌دهند و بعد قادر به ارائه مستندات نیستند یا می‌گویند منظور ما چیز دیگری بوده است.
یک ماه تا پایان عضویت 6 عضو شورای نگهبان
خبر آنلاین نوشت: ۲۶ تیرماه، هم‌زمان با تشکیل شورای نگهبان اصول 91 و 92 قانون اساسی که مربوط به نحوه عضویت فقها و حقوقدانان این شورا است بار دیگر اجرا خواهد شد. بر اساس این اصول چینش صندلی‌های شورای نگهبان بعد از 6 سال تغییر می‌کند. آخرین تغییرات در ترکیب شورای نگهبان 3 سال پیش صورت گرفت که طبق آن طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب، عضویت سه فقیه شورای نگهبان شامل آیات‌ محمد یزدی، مؤمن و هاشمی شاهرودی تمدید شد. مدت احکام و دوره مسئولیت سه عضو دیگر فقهای شورای نگهبان شامل آیات‌ جنتی، مدرس یزدی و شب‌زنده‌دار در تیرماه به پایان می‌رسد و طبق قانون معظم له، احکام دیگری را صادر خواهند کرد.
تکذیب عضویت عراقچی در نیروی قدس سپاه
فارس نوشت: یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای جواد منصوری از مدیران پیشین وزارت امور خارجه درباره عضویت تعدادی از مسئولان این وزارتخانه ازجمله سید عباس عراقچی در نیروی قدس را تکذیب کرد.
دادگاه رضا ضراب در نیویورک به تعویق افتاد
دادگاه جلسه محاکمه رضا ضراب بازرگان ترکیه‌ای – ایرانی متهم به دور زدن تحریم‌های ایران که قرار بود امروز برگزار شود به 31 خرداد موکول شد.
خرید ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ توسط ایران
یک مقام شرکت بوئینگ گفت توافق این شرکت با ایران برای خرید ۱۰۰ هواپیمای مسافربری به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. ارزش این توافق 17 میلیارد دلار برآورد شده است که در صورت نهایی شدن بزرگ‌ترین خرید ایران از آمریکا پس از اجرایی شدن برجام خواهد بود. احتمالاً هواپیماهای خریداری‌شده ایران طی حدود یک دهه تحویل این کشور خواهد شد.
ربیعی: توزیع برنج تاریخ‌مصرف گذشته تکذیب شد
وزیر تعاون گفت: خبر توزیع برنج‌های تاریخ‌مصرف گذشته در سبد کالای محرومان کذب است. وی همچنین گفت: ر خصوص حکم شلاق برای 17 کارگر معدن طلای آق دره و تعدادی از کارگران معدن زغال‌سنگ بافق یزد، طی نامه و مذاکره با قوه قضاییه به این نکته تأکید شد که از احکام غیرمتعارف در زمینه مسائل کارگری جلوگیری شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر