پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | غفرانی مشاور عالی فنی مهندس تقی زاده: این نمایشگاه اولین قدم در جهت بومی سازی است

غفرانی مشاور عالی فنی مهندس تقی زاده: این نمایشگاه اولین قدم در جهت بومی سازی است





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

غفرانی مشاور عالی فنی مهندس تقی زاده: این نمایشگاه اولین قدم در جهت بومی سازی است

در حاشیه مراسم اختتامیه مشاور عالی فنی مهندس تقی زاده به ما گفت: بنده از بدو ورود مهندس تقی زاده در خدمت ایشان بودم نظراتی که ایشون داشتند این بود که ما باید بتوانیم روی ساخت قطعات نظارت داشته باشیم و دانش بومی سازی قطعات را وارد استان و نزدیک به خودمان کنیم و در حقیقت شرکت هایی که در این زمینه تجربیاتی دارند در استان کرمان از دانش شان استفاده کنیم.
غفرانی با اشاره به تجربیاتی که در گذشته داشته افزود: برنامه گذاشتیم که این نمایشگاه برپا شود. خدارا شکر که بازخورد بسیار مثبتی داشته است ولی طبیعی است که این نمایشگاه اولین قدم در جهت بومی سازی است در یک طرف قضیه گل گهری وجود دارد که چندین دهه از عمرش می گذرد و در طرف دیگر صنعتگرانی وجود دارند که چندین دهه شاید هم بیشتر فعالیت های صنعتی دارند حتی گاها قبل از ما با مس همکاری داشته اند. اما مهم این است که بحث بومی سازی نو پاست و برای اینکه شکل بگیرد احتیاج به فعالیت های شدید مدیران ارشد، مدیران میانی و تمام گل گهر دارد که بومی سازی شکل بگیرد. ان شا الله بتوانیم بومی سازی را به معنای واقعی انجام دهیم و از دانش مان استفاده کنیم
وی با اشاره به قدم دوم که می خواهند در جهت بومی سازی بردارند اظهار داشت: ان شا الله بتوانیم صنعتگران یرتر استان را شناسایی کنیم و به پیشنهاد مهندس تقی زاده منطقه آزاد فولاد شکل بگیرد. شرکت های برتر و حتی شرکت ها یی که ریشه دارند یک نمایندگی در منطقه آزاد در کنار گل گهر داشته باشند یعنی پایه های این هدف در حقیقت گذاشته شده است و بصورت نمایشی نیست.
وی در ادامه گفت: اگر خدا بخواهد و کمک دوستان باشد من مطمئنم که ما در بحث بومی سازی نتیجه می گیریم و مهم تر اینکه مهندس تقی زاده تجربه این کار را دارند. مهندس تقی زاده در گذشته دستور ساخت قطعه ای را دادند که در اولین مرحله ساخت نتیجه گرفت و در حال حاضر دانش ساخت این قطعه بومی سازی و ثبت ایرانی شده است و کیفیت این قطعه بسیار برتر از کیفیت نمونه های خارجی شده است.
غفرانی ابراز داشت: گله ای که دارم این است که بعضی مواقع می شنوم که دوستان می گویند که شما بومی استان نیستید. من افتخارم این است که ایرانیم و دوستانی دارم که در این استان کار می کنند. خوشحالم که امروز در خدمت مهندس تقی زاده در شهرستان سیرجان هستم و تا وقتی که به وجود من نیاز باشد و ان شا الله تاثیر مثبت داشته باشم سعی می کنم که این خدمت گذاری را ادامه دهم ولی عقیده من این است که اگر من امروز یک نیروی بومی را به مجموعه گل گهر اضافه کنم کار زیادی نکرده ام اما اگر یک شرکت بومی را به مجموعه گل گهر اضافه کنم کار بزرگی کرده ام به دلیل این که تعداد زیادی نیرو و دانش بومی را به مجموعه گل گهر اضافه کرده ام.
مشاور عالی فنی مهندس تقی زاده با اشاره به اینکه ما سعی و تلاشمان را کرده ایم گفت: از خدا میخواهیم که این قدرت را به ما بدهد که بتوانیم بازویی برای شرکت گل گهر و مهندس تقی زاده باشیم و بتوانم کاری بکنم که هم وطنان عزیزمان دغدغه کار برای نسل اینده نداشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *