پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله

کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله
گروگان گیری یک دختر بچه 8 ساله و اسیدپاشی در کهنوج در هفته ای که گذشت از مهمترین خبرهای استان کرمان بود. آن طور که فرمانده انتظامی استان کرمان گفته ربودن دختر 8 ساله بدلایل امنیتی نبوده و باج خواهی علت اصلی این کار بوده است.
گروگان گیران این دختر را در خیابان شهید دستغیب می دزدند و و او را از شهر خارج و به ارتفاعات صعب العبور جنوب استان می برند.
چناریان گفت: باج‌ خواهی علت اصلی گروگان‌گیری مطرح شده که علت آن هم وابستگی به مواد مخدر بوده و از آنجا که بستگان درجه یک این دختر بچه در زندان هستند ربایش این کودک به خاطر ارتباطات قبلی با خانواده وی بوده است.
سردار چناریان گفت: گروگان‌گیران بعد از ربایش دختربچه او را از شهر خارج کرده و در ارتفاعات صعب‌العبور جنوب استان کرمان نگهداری کرده‌اند که پس از اطلاع پلیس از این اقدام، تیم ویژه تشکیل و اقدامات اطلاعاتی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه باتوجه به شرایط سنی و جنسیت ربوده شده، تلاش مضاعفی برای تعیین سرنوشت این دختر بچه انجام گرفت تصریح کرد: گروگان‌گیران آزار و اذیت‌هایی برای این کودک داشته اند و چند جا از بدن وی را سوزانده‌اند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این کودک در تاریخ 21 مرداد حوالی کوه بهادرآباد(جاده بین عنبرآباد و کهنوج) آزاد شد یادآوری کرد: با پیگیری‌های اطلاعاتی انجام شده در ابتدا عامل اصلی این ربایش و بعد از آن نیز سه نفر از هم‌دستان وی که در ربودن، انتقال و نگهداری کودک نقش داشته‌اند دستگیر و همچنین دو دستگاه خودرویی که در ربایش این کودک مورد استفاده قرار گرفته بودند توقیف شدند.
وی سپس به جریان اسید پاشی در کهنوج اشاره و اظهار کرد: فردی اهل مشهد به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی، در شهرستان کهنوج اقدام به دایر کردن لوازم صنفی یدکی کرده و چند نفر را به کار می‌گیرد که یکی از آنها خانم بوده است. سردار چناریان ادامه داد: به دلیل شاغل بودن خانم در این مغازه و بنا به مسایل اجتماعی که در آنجا وجود داشته است، ذهنیتی بین بستگان و افرادی که بین این فروشنده و خانم در ارتباط بوده‌اند پدید آمده که منجر به بروز اختلافاتی شده است که به راحتی قابل حل بوده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دو نفر از بستگان مرتبط با این خانم، در اقدامی تلافی‌جویانه به مغازه‌دار اسید پاشیده و متواری می‌شوند که یکی از آن‌ها در کمتر از یک ساعت و نفر دیگر نیز چند ساعت بعد دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه در این اسیدپاشی مساله اجتماعی و اقتصادی مطرح بوده که منجر به اختلاف دو نفر و در نهایت اسیدپاشی شده است تصریح کرد: متاسفانه در این میان شاگرد مغازه‌دار نیز آسیب دیده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر