پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | موج گرمای خطرناک در ژاپن

موج گرمای خطرناک در ژاپن





موج گرمای خطرناک در ژاپن

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵

منابع خبری محلی ژاپن می‌گویند در حالی که بارندگی‌های سیل‌آسای هفته گذشته در شمال کشور، خسارات قابل توجهی برجای گذاشته است امروز (دوشنبه) مقامات هواشناسی ژاپن در مورد موج گرمای خطرناکی که در برخی مناطق به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، هشدار داده‌اند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی این کشور می‌گوید یک سیستم پرفشار همچنان هوای آفتابی و سوزان را عمدتاً در شرق و غرب ژاپن به همراه می‌آورد.

 

در ساعت ۱۱:۴۲ صبح امروز به وقت محلی دمای ۴۰.۲ درجه در شهر «هاماماتسو» در استان «شیزوئوکا» ثبت شده است.

 

همچنین سازمان هواشناسی و وزارت محیط‌زیست ژاپن برای ۳۸ استان از ۴۷ استان کشور هشدار گرمازدگی صادر کرده‌اند.

 

به گزارش شبکه «ان اچ کی»، در حالی که شرق و غرب این کشور با موج گرمای کم‌سابقه روبروست، مناطق شمالی آن هفته گذشته با بارندگی‌های سیل‌آسا مواجه بودند و در حوادث مرتبط با سیل سه نفر جان باختند و دو نفر نیز مفقود شده‌اند.

 

به گفته کارشناسان یک جبهه فعال باران فصلی، بارندگی بی‌سابقه‌ای را در استان‌های «یاماگاتا» و «آکیتا» به همراه آورد و باعث طغیان رودخانه‌های «موگامی» و سایر رودخانه‌ها شد. رانش زمین نیز در برخی نقاط رخ داد.

 

در شهر «شینجو» در استان یاماگاتا، ۲ مامور پلیس روز پنج‌شنبه در تلاش برای پاسخگویی به درخواست نجات بودند که آب خودروی گشتی آنها را با خود برد. مرگ یک مامور پلیس ۲۶ ساله تایید شد. روز یکشنبه نیز جسد مردی در حدود ۱۷۰۰ متری پیدا شد. هویت او تایید نشده است اما گمان می‌رود که جسد بر اساس لباس‌هایش متعلق به مامور دیگر پلیس باشد.

 

شهرداری‌های محلی در استان یاماگاتا خسارت ناشی از سیل به بیش از ۱۱۰۰ خانه در ۱۷ شهر، شهرک و روستا تا ساعت چهار بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) را گزارش دادند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر