پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد





مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶

 مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشورگفت: با افزایش گرما طی روزهای گذشته، کشور با افزایش مصرف برق مواجه بوده است که این میزان مصرف به عدد ۷۶۸۰۰ مگاوات رسیده است.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: از روز شنبه با آغاز نیمه دوم تیرماه که با عدد بی سابقه ۷۶۸۰۰ مگاوات مصرف برق مواجه شدیم و پیش بینی میزان تقاضای مصرف برق در ساعت اوج مصرف امروز هم به همین رقم خواهد رسید.

او در ادامه افزود: رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به رشد ۵۰۰۰ مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور اعلام کرد: میزان افزایش مصرف برق در کشور معادل مصرف برق دو استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد است.

او خاطرنشان کرد: استان‌های تهران بزرگ، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و بوشهر به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور ثبت شدند.

جمشیدی از هموطنان درخواست کرد به دلیل افزایش مصرف برق در کشور، صنعت برق و کشور را یاری کنند و با انجام راهکارهای ساده ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پرمصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۷ و تنظیم دمای کولر گازی در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر