سایت خبری پیام ما آنلاین | بزرگترین درخت دنیا در خطر آتش‌سوزی

بزرگترین درخت دنیا در خطر آتش‌سوزی





۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۳

پیام ما-آتش‌نشانان در تلاش برای نجات درختان بزرگ و قدیمی از آتش سوزی در سیرا نوادای کالیفرنیا هستند، آنها پایه بزرگترین درخت جهان را در یک پتو مقاوم در برابر آتش پیچیده اند.
ربکا پترسون سخنگوی آتش نشانی گفت: درخت عظیم ژنرال شرمن در پارک ملی سکویا و برخی دیگر از درختان غول پیکر در پوشش ضدآتش پیچیده شده اند.
آتش نشانان تابلوی تاریخی ورودی پارک ملی سکویا را هم با پتوهای ضد حریق پیچیده‌اند.به گزارش گاردین، روکش آلومینیومی این پتوها می‌تواند گرمای شدید را برای مدت کوتاهی تحمل کند. مقامات فدرال می‌گویند چندین سال است که از این مواد در سراسر غرب آمریکا برای محافظت از سازه‌های حساس در برابر آتش استفاده می‌کنند. مشاهدات نشان می‌دهد خانه‌های نزدیک دریاچه تاهو که با مواد محافظتی پیچیده شده بودند در آتش سوزی نجات یافتند و بقیه خانه‌های اطراف تخریب شدند.
آتش سوزی کلونی یکی از دو آتش سوزی بزرگ در پارک ملی سکویا بود که احتمال دارد به جنگل غول پیکرها در پارک ملی سکویا برسد و 2000 درخت این جنگل را به خطر بیاندازد. آتش سوزی گسترده پارسال هم هزاران درخت بسیار بلند این منطقه که هزاران سال قدمت دارند را از بین برده بود.
درخت ژنرال شرمن بزرگترین درخت جهان از نظر حجم به مار می‌رود. ارتفاع آن 84 متر و سطح آن 31 متر است.
درختان کهن و غول پیکر این منطقه در طول زمان تا حدی با آتش سازگار شده‌اند آنها می‌توانند با رهاسازی دانه و ایجاد فضای مناسب به رشد درختان جوان کمک کنند اما شدت فوق‌العاده آتش سوزی‌ها که ناشی از تغییرات آب و هوایی است می‌تواند حتی این درختان را تحت تاثیر قرار دهد. به گفته سرویس پارک ملی آتش سوزی سال گذشته زمانی باعث از بین رفتن 7500 تا 10600 درخت سکویا شد.
خشکسالی تاریخی و موج گرمای ناشی از تغییرات آب و هوایی، مبارزه با آتش سوزی در غرب آمریکا را سخت کرده است. دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی در 30 سال گذشته منطقه را بسیار گرم‌تر و خشک‌تر کرده است و همچنان بحران آب و هوایی آتش سوزی‌های جنگلی را مکرر و مخرب‌تر خواهد کرد.
آتش سوزی‌های این جنگل یکی از آخرین آتش سوزی‌های طولانی تابستانی در آمریکاست که نزدیک به 9195 کیلومتر مربع را در کالیفرنیا سوزانده و صدها خانه را ویران کرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *