سایت خبری پیام ما آنلاین | حمایت بانک کشاورزی از پرورش گل

حمایت بانک کشاورزی از پرورش گل





۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

روز 15 ژوئن در سراسر جهان به نام روز جهانی گل و گیاه نامگذاری شده و در تقویم کشورمان نیز ، به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه ی گل ها در فرهنگ، ادب و سنن ایرانی ، این روز مقارن با 25 خرداد ماه به همین عنوان نامیده شده است.

از دیرباز، حضور گل  بخشی جدایی ناپذیر از ادبیات، فرهنگ، آداب و سنن و جشن های ایرانی بوده است و حتی فرآورده های برگرفته از گل همچون گلاب، حضوری مانوس در فرهنگ ما دارد.  همچنین تنوع اقلیمی کشورمان موجب شده تا شاهد رویش طیف گسترده ای از گل ها و گیاهان دارویی در جای جای ایران باشیم که کاربرد وسیعی در طب سنتی ، صنایع دارویی و تهیه مواد آرایشی و بهداشتی دارند.صدالبته اهمیت گل ها به همین جا ختم نمی شود و نقش اثرگذار آن ها در تلطیف قوای روحی ، سلامت روان آدمی و به عنوان راهکاری برای بیان بهتر احساسات ، از دیگر کارکرد های گل ها است. اما شاید یکی از مهم ترین اهداف پرورش گل در دنیای امروز، کسب درآمد برای کشورها و توسعه اقتصادی از راه های گوناگون نظیرتوسعه گردشگری ورونق صادرات این محصول است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک به عنوان بزرگترین نهاد تامین مالی بخش کشاورزی، با پرداخت تسهیلات کم بهره برای احداث وتوسعه گلخانه های گل شاخه بریده و کشت گسترده گل های دارویی و نیز حمایت مالی از صنایع وابسته به این محصول، نقش مهمی در افزایش کمی و کیفی تولید این محصولات، تولید صادرات محور گل شاخه بریده و گیاهان دارویی، توسعه صنایع غذایی ، بهداشتی، آرایشی و دارویی وابسته به آن داشته است.

نگاه ویژه و حمایت از پرورش گل ، به مثابه یکی از روش های افزایش درآمد های غیر نفتی و رونق اقتصادی کشور، همواره در دستور کار بانک کشاورزی قرار داشته و می تواند گامی رو به جلو در مسیر استفاده بهینه از ظرفیت های بخش کشاورزی و راهکاری موثر در اشتغالزایی، حتی در مناطق محروم و اقلیم های نامساعد کشورمان باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *