سایت خبری پیام ما آنلاین | اگر همه به اندازه شماخدمت می کردند در استان مشکلی نداشتیم

آیت الله جعفری در دیدار مسئولان موسسه اعتباری نور:

اگر همه به اندازه شماخدمت می کردند در استان مشکلی نداشتیم





اگر همه به اندازه شماخدمت می کردند در استان مشکلی نداشتیم

۲۳ دی ۱۳۹۵، ۲:۰۴

نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه کرمان گفت: فعالیت گسترده موسسه نور در سطح کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبدی سازگاری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه کرمان در دیدار با محمد حسین اسکندری زاده رییس هیات مدیره موسسه اعتباری نور و جمعی از مدیران این موسسه ضمن تقدیر از ابتکاری که موسسه اعتباری نور برای رفع مشکلات جامعه انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه مشکلات در جامعه زیاد می باشد، بنابراین ارزشمندترین عمل، برطرف کردین یک مشکل از مشکلات جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه برای آغاز هر کار فرهنگی و اجتماعی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهید شد که باید از اهلش برای رفع مشکل مشورت گرفته شود، اظهار کرد: پیامبراعظم (ص) فرمودند «بهترین افراد نزد خداوند، افرادی می باشند که نفع آنها به جامعه و مردم بیشتر برسد، آنها بهترین مردم می باشند».

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خطاب به مسئولان با بیان اینکه باید اول نیازهای هر منطقه و شهر را شناسایی، سپس اقدام به رفع آنها نمایید، تصریح کرد: با توجه به فعالیت های گسترده ای که موسسه مشیز در سطح کشور و به ویژه استان کرمان انجام داده است، می توان گفت فعالیت های این موسسه همراستا با توصیه های مقام معظم رهبری بوده است.

آیت الله جعفری از اقدامات شایسته این موسسه در کشور و استان کرمان سخن به میان آورد و ابراز کرد: اگر همه افرادی که دارای قدرت سیاسی، مالی و … هستند، دست در دست یکدیگر داده تا به رفع مشکلات می پرداختند، دیگر در استان کرمان مشکلی وجود نداشت.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، اذعان کرد: خداوند در قرآن می فرمایند« کسی که کار شایسته کند حال زن یا مردم باشد، در حالی که ایمان دارد ما به این افراد حیات طیبه عطا می کنیم و در این دنیا به دلیل اعمالشان در امان خواهند بود».

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و خرد در کرمان

محمدحسین اسکندری زاده، رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری نور در دیدار با امام جمعه کرمان با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده  با اشاره به قدمت آشنایی خود با امام جمعه و استفاده از رهنمودهای ایشان، گفت: محور فعالیت موسسه اعتباری نور در بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اهدافی را برای توسعه استان کرمان تعریف نموده است.

وی ساختار این موسسه را بانکداری اسلامی دانست و اذعان کرد: این موسسه در کنار بانکداری، اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز انجام داده است، بطوریکه مرکز درمانی سیدالشهدا، مرکز درمانی حضرت ابوالفضل، مرکز معلولین ابوالفضل و مرکز معلولین ذهنی فیاض بخش که در سال گذشته مدیریت آن را برعهده گرفته و حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان صرف آن نموده ایم، از جمله اقدامات اجتماعی این موسسه بوده است.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه کوثر مشیز همچنین با اشاره به این مطلب که موسسه نور به سمت ایجاد یک بانک اجتماعی می رود به اقدامات خیرخواهانه دیگر این موسسه اشاره و اضافه کرد: 14 مرکز شبانه روزی که بیش از یک هزار و 500 کودک بدسرپرست و بی سرپرست را نگهداری و تا مرحله دانشگاه و اشتغال از آنها حمایت می کنند از دیگر ماقدامات این موسسه می باشد.

وی از ادغام موسسه ریحانه گستر مشیز، کارسازان آینده و پیشگامان یزد سخن به میان آورد و اعلام کرد: این سه موسسه با یکدیگر تجمیع شده و در قالب یک سیستم مجوزدار به فعالیت خود با نام موسسه اعتباری «نور» ادامه می دهند، که قابل ذکر است که در کشور فقط 4 موسسه مجوز دار از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری نور با بیان این مطلب که در استان کرمان موسسه اعتباری نور 72 شعبه دارد، اظهار کرد: 337 شعبه در کل کشور این موسسه دارد که با 1.5 میلیون سپرده گذار جزو موسسات بزرگ مالی و اعتباری کشور می باشد و شایان ذکر است که دو برابر سرمایه خود، برای رفع مشکلات و ایجاد و یا حفظ اشتغال، وام در اختیار مردم قرار داده است.

وی به اسلامی بودن بانکداری موسسه اعتباری نور اشاره و ابراز کرد: هیچ سیستم بانکی در استان کرمان که مانند موسسه اعتباری نور بتواند مستمر فعالیت کند وجود ندارد، ضمن آنکه این موسسه با پرداخت بیش از 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و خرد به عنوان یک بنگاه اقتصادی کار آفرین، موجب اشتغال بیش از 20 هزار شغل در استان شده است .

اسکندری زاده از رتبه یازدهم موسسه اعتباری نور در بین سی و پنج بانک و موسسه کشور سخن به میان آورد و تصریح کرد: بیش از 800 هزار سپرده گذار در استان کرمان داریم.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

کهنه سرباز

جناب آقا الآن معنی خدمت را تعریف کنید!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *