پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بهترین مکان نشستن در سالن سینما و تئاتر

بهترین مکان نشستن در سالن سینما و تئاتر





۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱

بهترین مکان نشستن در سالن سینما و تئاتر

بهترین مکان نشستن برای دیدن فیلم یا تئاتر در سالن کجاست؟ این پرسشی است که بین دوستانی که به سینما یا تئاتر می روند مطرح می شود. شما دوست دارید جلو بنشینید اما همراهانتان می خواهند عقب بنشینند. هر کدام هم استدلال های خوبی را برای هم ارائه می کنید. این روزها حداقل، انجام این انتخاب به خاطر پیشرفت هایی که رخ داده است راحت تر شده است.
نشستن در بسیاری از تئاترهای دنیا امروزه بسیار راحت تر نسبت به آن چیزی که سال ها قبل تر بود شده است. آن زمانی که اکثر تئاترها و سینماها صندلی های کوچکی با تکیه گاه‌های نامناسب و دسته‌های ثابتی داشتند. تنها تنظیمی که برای صندلی وجود داشت عقب یا جلو رفتن صندلی بود ولی امروزه صندلی هایی تمام قد و تکیه گاه هایی بزرگ در سالن ها کار گذاشته شده اند. دسته های بین صندلی ها بالا می آیند و نگهدارنده های فنجانی در انتهای دسته ها تعبیه شده اند. اغلب پشتی صندلی ها به گونه ای هستند که آزادی بیشتری برای حرکت می دهند. احتمالا تنها مهم ترین تغییر در صندلی تئاترها، معرفی سبک نشستن به شیوه ورزشگاهی است.
در مدل ورزشگاهی، ردیف صندلی‌ها روی یک سری تراس ها یا پله‌ها قرار گرفته‌اند به جای استفاده از شیب کف ۱۵ درجه ای که در سینماها یا تئاترها رایج بوده اند. در صندلی ورزشگاهی هر ردیف ۱۲ تا ۱۵ اینچ (۳۰ تا ۳۸ سانتی‌متر) بالاتر از ردیف جلویی است که معنی آن این است که در تئاتر یا سینما هر صندلی تقریبا دیدی بدون مانع از پرده سینما یا صحنه تئاتر دارد حتی اگر مکان تقسیم بندی شده باشد.
اگر چنین سالنی در شهر شما هنوز ساخته نشده است ناراحت نباشید شما باز هم گزینه برای انتخاب بهترین مکان دارید. ترجیح برای هر کسی متفاوت است اما مکانی ایده آل است که بتوان صدای سیستم های صوتی را به طور مناسب شنید و تجربه کرد. ردیفی را که در حدود دوسوم فاصله از پرده سینما یا تئاتر به به سمت عقب سالن دارند را انتخاب کنید. سعی کنید در یک یا دو صندلی فاصله از مرکز دقیق مشخص شده در ردیف بنشینید. دلیل این است که اکثر تکنسین های صدا سطح صدا را در صندلی مرکزی که در حدود دوسوم عقبی پرده سینماست امتحان می کنند. چون صدا از بلندگوهای چپ و راست برای مرکز متعادل می شوند،احتمالا می خواهید جایی بنشینید که کمی خارج از مرکز است تا اثر استریویی صدا تقویت شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *