پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | داعش قهرمان نشود!

داعش قهرمان نشود!





۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۵

داعش قهرمان نشود!

از فردا شب رقابت های یورو 2016 یا همان جام ملت های اروپا آغاز می شود. فرانسه، مهد دموکراسی دنیا میزبان این رقابت هاست. فرانسه ای که کمتر از یک سال پیش درگیر حملات تروریستی شد. آبان ماه 94 در قلب اروپا چند نفر منسوب به داعش به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند و بیش از 150 نفر را کشتند. یک سال قبل تر از این هم به نشریه شارلی ابدو حمله شده بود. این حملات تروریستی زمانی رخ داد که خبر خاصی هم در پاریس نبود و قرار نبود جمعیت خاصی به فرانسه سفر کنند. حالا حساب کنید که یورو 2016 قرار است برگزار شود و کلی آدم به فرانسه می آیند تا رقابت ها را از نزدیک ببینند. علاوه بر این، تیم های مختلف فوتبال هم در این کشور مستقر می شوند. این یک هدف بزرگ برای داعش است.
در روزهای اخیر هم خبرهای زیادی درباره احتمال حمله تروریستی به یورو 2016 منتشر شده است. امریکا هشدار داده که مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ که ماه آینده در فرانسه برگزار می‌شود، ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرد. وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده است: «شمار بالای گردشگرانی که در تابستان به اروپا سفر می کنند، می تواند هدف‌های بیشتری برای حملات تروریستی ایجاد کنند». فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه هم تائید کرده که احتمال وقوع حمله‌ای تروریستی در طول برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، منتفی نیست. اما آقای اولاند تاکید کرده است که «فرانسوی‌ها، مرعوب نمی‌شوند.» روز دوشنبه هم سازمان امنیتی اوکراین گفت که شخصی که ماه گذشته دستگیر کرده، قصد حمله‌ گسترده به مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در فرانسه را داشته است. مظنون که شهروند فرانسه است ۲۵ سال دارد و نامش «گرگوری ام» گزارش شده است. او ماه گذشته میلادی در حالی که مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره همراه داشت در مرز اوکراین- لهستان دستگیر شد.
۱۲۵ کیلوگرم تی‌ان‌تی، پنج قبضه کلاشنیکف، دو نارنجک انداز ضد تانک، ۵ هزار فشنگ و حدود ۱۰۰ چاشنی انفجاری از جمله سلاح‌ها و مهماتی است که او همراه داشته است. این اتفاقات باعث شده تا دولت فرانسه تصمیم بگیرد تماشای رقابت ها در کنار برج ایفل را ممنوع کند.
این ها همه نشان از افزایش نگرانی و ترس از حمله داعش و یا هر گروه تروریستی دیگری به یورو 2016 دارد. این یورو به همین دلیل شاید از مهم ترین رقابت های فوتبالی و ورزشی در جهان محسوب شود. رقابت هایی که اگرچه تیم های فوتبال مطرح اروپا در آن تا پای جانشان برای قهرمانی و موفقیت می جنگند، اما همه این تیم ها و کشورهایشان باید در زمینی خارج از زمین فوتبال با گروه های تروریستی بجنگند. اگر حمله ای تروریستی در یورو 2016 رخ دهد، آن وقت دیگر باید فاتحه رقابت های ورزشی جهانی را خواند.
ورزشی که همیشه در خدمت صلح است، این بار باید وارد جنگ شود تا صلح بماند. امیدوارم در این رقابت ها، حمله ای رخ ندهد و گروه های تروریستی مانند داعش قهرمان نشوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *