پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بهترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های اروپا

بهترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های اروپا





۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۳

بهترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های اروپا
15. زین‌الدین زیدان: اسطوره بزرگ فوتبال فرانسه در سه دوره جام ملت‌ها حضور داشته. کاپیتان سابق خروس‌ها در سال‌های ۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ مجموعا ۱۴ بار برای این تیم بازی کرد و ۵ گل زد.
14.فرناندو تورس: مهاجم باتجربه فوتبال اسپانیا هرچند در اتلتیکو سال نسبتا خوبی داشت اما از لیست تیم ملی کشورش برای یورو امسال خط خورد. تورس که گل قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ را زد در سه دوره ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ سیزده بار برای ماتادورها به میدان رفت و ۵ بار دروازه‌ حریفان را باز کرد.
13. یورگن کلینزمن: کاپیتان سابق آلمان‌ها در آخرین قهرمانی این تیم در جام ملت‌ها، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رقابت‌ها هم به شمار می‌رود. کلینزمن در سال‌های ۸۸، ۹۲ و ۹۶ همراه آلمان در یورو حاضر بود و ۵ گل برای این تیم زد.
12. میلان باروش: مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال چک در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این تیم را در یورو همراهی کرد. او در ۱۱ بازی، ۵ گل برای جمهوری چک زد.
11. مارکو فان‌ باستان: خالق بهترین و زیباترین گل تاریخ رقابت‌ها در دو دوره ۸۸ و ۹۲ همراه هلند در این رقابت‌ها حضور داشت. فان‌باستن در ۹ بازی، ۵ گل برای هلند زد.
10. وین رونی: کاپیتان فعلی تیم ملی انگلیس اگر در یورو ۲۰۰۸ حضور داشت قطعا آمار به مراتب بهتری داشت. وین رونی در یورو ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ حاضر بود و در ۶ بازی، ۵ گل زد.
9. ساوو میلوشویچ: مهاجم قدبلند شوروی سابق در این فهرست دومین آمار درصد گل نسبت به بازی را دارد. او که فقط در یورو ۲۰۰۰ حضور داشت، در ۴ بازی ۵ گل برای تیم ملی کشورش زد.
8. نونو گومژ: مهاجم سابق تیم ملی فوتبال پرتغال در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ برای تیم ملی کشورش ۱۴ بار به میدان رفت و ۶ گل زد.
7. کریستیانو رونالدو: یکی از سه بازیکن این فهرست که در یورو ۲۰۱۶ هم حضور دارد. رونالدو در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برای تیم ملی کشورش ۱۴ بار بازی کرد و ۶ گل زد.
6. تیری آنری: فوق‌ستاره سابق تیم ملی فوتبال فرانسه سه دوره در یورو حضور داشته. آنری در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ یازده بار برای تیم ملی کشور به میدان رفت و ۶ گل زد.
5. زلاتان ابراهیموویچ: کاپیتان تیم ملی سوئد امسال برای آخرین بار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. زلاتان پیش از این در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ ده بار برای سوئ به میدان رفت و ۶ گل زد.
4. پاتریک کلایورت: مهاجم خوش‌استیل هلند در اواخر دهه ۹۰ در دو دوره ۹۶ و ۲۰۰۰ حضور داشت و در ۹ بازی ۶ گل برای نارنجی‌ها زد.
3. رود فن نیستلروی: فوق‌ستاره اسبق یونایتد و رئال مثل کلایورت در دوره (۲۰۰۴ و ۲۰۰۸) برای هلند بازی کرد. او در ۸ بازی ۶ گل برای هلند زد.
2. آلن شیرر: بهترین گل‌زن تاریخ لیگ برتر انگلیس، آقای گل کشورش در رقابت‌های یورو هم به شمار می‌رود. شیرر در سال‌های ۹۲، ۹۶ و ۲۰۰۰ در ترکیب انگلیس حضور داشت. او در ۹ بازی ۷ گل برای سه‌شیرها زد.
1.میشل پلاتینی: رئیس سابق یوفا که این روزها درگیر فساد مالی گسترده شده، در زمان بازی یک بازیکن فوق‌العاده بود. ستون اصلی قهرمان سال ۸۴ جام ملت‌های اروپا با همان یک بار حضور به رکوردی خارق‌العاده رسید. پلاتینی در ۵ بازی آن سال ۹ گل زد و آقای گل تاریخ یورو شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *