پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قطار تغییر فرمانداران به ایستگاه نرماشیر رسید تغییر مبهم

قطار تغییر فرمانداران به ایستگاه نرماشیر رسید تغییر مبهم





۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

قطار تغییر فرمانداران به ایستگاه نرماشیر رسید
تغییر مبهم

قطار تغییر فرمانداران استان کرمان از شمال غرب به سمت شرق حرکت کرد و به ایستگاه نرماشیر رسید. حالا در کمتر از 20 روز، 2 فرماندار در استان کرمان تغییر کرده تا بحث تغییر فرمانداران در این استان رنگ و بوی واقعی تری به خود بگیرد.
از همان روزی که حسن روحانی رییس جمهور کشورمان پس از پایان سفر 2 روزه خود، کرمان را به مقصد تهران ترک کرد، بحث تغییر فرمانداران در استان کرمان جدی تر از گذشته مطرح شد. اگر تا پیش از این فقط رسانه های حامی دولت و اصلاح طلبان از علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان می خواستند که تغییراتی در برخی فرمانداری ها صورت گیرد، این بار رییس جمهور از وزارت کشور و استاندار کرمان خواست تا دقت بیشتری در انتخاب فرمانداران داشه باشند. حسن روحانی این موضوع را در نشست خبری که در پایان سفرش به کرمان برگزار شد، مطرح کرد. او در پاسخ به سوال «پیام ما» در ارتباط با عملکرد برخی فرمانداران غیرهمسو در استان کرمان گفت: از ابتدای دولت برنامه ما این نبود که هرکس که در دولت قبلی فعالیت می کرده در دولت بعدی تغییر بکند. این مهم بود که همه برنامه دولت را به عنوان برنامه استان و برنامه شهرستان خودشان بدانند. وی تصریح کرد: چون اگر کسی بخواهد به برنامه دولت عمل نکند در واقع از رای مردم تخلف کرده است. رییس جمهور با بیان اینکه مردم در واقع با رای خودشان رییس جمهوری را انتخاب کردند، شعاری را برگزیدند و دولتی را انتخاب کردند، افزود: همه ما باید با آرای مردم هماهنگ باشیم. هماهنگی با نظر و رای مردم مهم است. این چیزی است که مورد تاکید ما هست و استاندار و وزارت کشور هم باید در این راستا دقت کنند. عبارت پایانی صحبت های رییس جمهور باعث شد تا احتمال تغییر برخی فرمانداران در استان کرمان بیش از پیش شود.
فرماندار انار، اولین تغییر
هنوز دو هفته از سفر رییس جمهور به استان کرمان نگذشته بود که اولین فرماندار در استان کرمان تغییر کرد. محمد خادمی فرماندار انار سوم خردادماه جاری جای خود را به سید ضیاء الدین طباطبائی داد. خادمی در حالی از سمت فرمانداری انار کنار رفت که جزو فرمانداران اصولگرا به حساب می آمد و برخی رسانه های حامی دولت از عملکرد این فرماندار در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم انتقاد کرده بودند. سایت محلی انار پرس در این باره نوشته بود که خادمی هیات‌ اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شهرستان انار را به گونه ای انتخاب کرد که اکثریت آن در اختیار اصول‌گرایان بود.
قطار تغییر فرمانداران به ایستگاه نرماشیر رسید
روز گذشته و در فاصله زمانی کمتر از 20 روز از تغییر اولین فرماندار استان کرمان در سال 95، دومین فرماندار هم تغییر کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان صبح دیروز با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان و مسئولان محلی در آئینی سرپرست فرمانداری نرماشیر معرفی شد. براساس این گزارش، محمود متقیان که از خردادماه 93 فرماندار نرماشیر شده بود، جای خود را به رضا مشکی داد. مشکی در دولت اصلاحات به استخدام وزارت کشور درآمده اما 6 سال در دولت احمدی نژاد فرماندار بوده است. البته او در سال اول دولت روحانی هم فرماندار بوده است. بدین ترتیب او از سال 87 تا سال 93 به عنوان فرماندار شهرستان دلگان در سیستان و بلوچستان فعالیت می کرده است.
فرماندار برکنار شده نرماشیر:
با اصولگرایان تعامل داشتم
فرماندار برکنار شده نرماشیر در ارتباط با این تغییر و تحول به «پیام ما» گفت: من در انتخابات سال 92 معاون ستاد آقای روحانی در استان کرمان بودم و دیدگاهم همواره اعتدالی بوده است. محمود متقیان افزود: از روزی که بنده به فرمانداری نرماشیر منصوب شدم، دیدگاهم اعتدالی بود. در حالی که اصلاح طلبان تندرو و اصولگرایان تندرو هم خود را اعتدالی می دانستند اما سابقه آن ها چیز دیگری می گوید. وی با اشاره به اینکه تندروهای دو جناح قصد تحمیل دیدگاهشان به من را داشتند، تصریح کرد: من اما بر دیدگاه اعتدالی استوار بودم. در این میان اصولگرایان با ما کنار آمدند اما اصلاح طلبان نه. متقیان با بیان اینکه ما نمی خواستیم مثل دولت احمدی نژاد و دولت های قبلی عمل کنیم، اظهار داشت: این موضوع برای اصلاح طلبان هضم شدنی نبود و مرتب چوب لای چرخ کار ما می گذاشتند. متاسفانه اصلاح طلبان تندرو با من مشکل داشتند و فشار می آوردند که من را برکنار کنند. فرماندار سابق نرماشیر اضافه کرد: در انتخابات مجلس دهم هم منتظر بودند من به نفع اصولگرایان کار کنم اما از آنجا که برای من رای مردم به مثابه حق الناس بود، به نفع هیچ کس کار نکردم تا حق به حقدار برسد. وی عنوان داشت: کاندیدای پیروز حوزه انتخابیه بم در انتخابات مجلس تصور می کرد که من اصولگرا هستم و برای همین فشار آورد که من را بردارند. متقیان با بیان اینکه اگر آقایان واقعا دلشان برای مردم می سوخت در این دو سال چوب لای چرخ فرمانداری نمی گذاشتند، گفت: آقای مشکی 6 سال در سیستان و بلوچستان فرماندار احمدی نژاد بوده و چون فقط در دولت اصلاحات در وزارت کشور استخدام شده است، او را اصلاح طلب خواندند و فشار آوردند که جایگزین من شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده بم در مجلس دهم از مشکی حمایت کرد، گفت: بله. البته خودشان گفتند نه اما من معتقدم که آقای نیکزادی از مشکی حمایت کرده است. وی با اشاره به روند این جابه جایی افزود: آقای اسلامی مدیرکل سابق سیاسی استانداری مرتبا می خواست در برنامه های ما تغییر ایجاد کند و خیلی اختلاف داشتیم. به یکباره آقای مشکی را از سیستان و بلوچستان به فرمانداری بم آوردند و بعد هم به فشار او را بخشدار رودان کردند. وی تصریح کرد: من به آقای رزم حسینی گفتم آقای مشکی برای خدمت نیامده اما ایشان دستور دادند که مشکی بخشدار شود. وقتی مشکی بخشدار شد نه تنها برخلاف برنامه من عمل کرد که زیرآب زنی هم می کرد. فرماندار سابق نرماشیر در پایان گفت: حالا هم که اصلاح طلبان با حمایت از آقای مشکی، من را از این سمت برکنار کردند در حالی که من معاون ستاد آقای روحانی در استان کرمان بودم.
سرپرست فرمانداری نرماشیر:
قبل از فرمانداری در دولت احمدی نژاد، در دولت اصلاحات بخشدار بودم
سرپرست فرمانداری نرماشیر هم در رابطه با تغییر و تحولات اخیر به «پیام ما» گفت: در تشکیلات سیاسی همه چیز بررسی می شود و به این راحتی نیست که یک نفر غیرهمسو را فرماندار کنند. رضا مشکی در پاسخ به این سوال که شما که 6 سال فرماندار احمدی نژاد بودید، چگونه خود را همسو با دولت تدبیر و امید می دانید، اظهار داشت: ببینید من کارمند وزارت کشور هستم. قبل از اینکه فرماندار احمدی نژاد شوم، در دولت اصلاحات بخشدار بودم. ضمنا بنده به عنوان کارمند وزارت کشور هستم. در مورد فرمانداری در دولت تدبیر و امید هم بگویم وقتی مسئولیتی را قبول کنم نسبت به اجرای آن برنامه ها متعهد هستم و امروز هم به برنامه های دولت تدبیر و امید متعهدم. وی در پاسخ به این سوال که شما چون کارمند وزارت کشور هستید، با هر دولتی که سرکار بیاید همسو می شوید، عنوان کرد: خیر. ببینید من فرماندار شهر تازه تاسیس دلگان در سیستان و بلوچستان بودم که امکاناتی نداشت. من آنجا کار سیاسی نکردم و عضو هیچ حزبی نبودم. آن جا فقط خدمت کردم تا زیرساخت ها را فراهم کنم. مشکی با بیان اینکه من از فروردین 94 بخشدار رودان بودم و انتخابات خوبی را برگزار کردیم، گفت: من متعهد به برنامه های دولت تدبیر و امید هستم. سرپرست فرمانداری نرماشیر در پاسخ به این پرسش که آیا نیکزادی نماینده بم در مجلس دهم برای فرماندار شدن شما فشار وارد کرد، اظهار داشت: خیر. ممکن است نظر مثبتی داده باشند اما یک نماینده نمی تواند به تنهایی کاری کند. همانطور که آقای غضنفرآبادی نماینده سابق مخالف بخشداری من در رودان بود. وی در پایان گفت: من اعتدال را قبول دارم و خودم را در قالب اعتدال گرایی می بینم.
استاندار کرمان: فرماندار جدید نرماشیر همسو با دولت عمل می کند
علیرضا رزم حسینی هم در ارتباط با این تغییر و تحول، در پاسخ به این پرسش «پیام ما» که چرا شما فردی که 6 سال در دولت احمدی نژاد فرماندار بوده را جایگزین فردی کردید که معاون ستاد روحانی بوده، اظهار داشت: قضاوت اشتباه نکنید. اینطور که شما فکر می کنید نیست. وی افزود: فرماندار جدید نرماشیر همسو با دولت عمل می کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *