پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه





۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد
اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 170 مبلغ در چارچوب طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و تابستان امسال به بقاع متبرکه استان کرمان اعزام شدند .به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در نشست خبری افزود: اعزام مبلغ به بقاع متبرکه طی سال جاری در استان کرمان 50 نفر افزایش یافته است. وی بیان کرد: در این طرح 96 روحانی از قم، 48 نفر از روحانیون بومی، 11 نفر از طرح مستقر و 14 نفر در قالب طرح نشاط معنوی تابستانی در استان کرمان فعالیت می کنند.
وی گفت: نماز جماعت صبح در 33 بقعه و امامزاده استان کرمان، 46 بقعه نماز جماعت ظهر و نماز مغرب و عشاء در 68 بقعه برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در 53 بقعه، آیین شب های قدر در 67 بقعه، 19 بقعه برپایی نمایشگاه با نگاهی به کارنامه شهید بهشتی و قوه قضائیه، کلاس های تفسیر در 26 بقعه، ترتیل خوانی در 58 بقعه و طرح نشاط معنوی در 37 بقعه استان کرمان طی ماه رمضان برگزار می شود. وی بر ضرورت احیا و ترویج مناجات خوانی در ماه رمضان اشاره و تاکید کرد: مناجات خوانی از سنت های قدیمی است. وی با بیان اینکه 51 نفر طی سال جاری در کرمان از محل نیات واقفان به کربلای معلی اعزام شدند تصریح کرد: این برنامه برای چهارمین سال متوالی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان انجام می شود. حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: 28 نفر از قاریان و اساتید نیز در اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و شش محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در مکان های مختلف برگزار شد. وی اظهار کرد: شش دوره آموزشی ویژه نخبگان قرآنی نیز توسط قاری مصری در راستای ارتقاء سطح فرهنگ قرآنی جامعه برگزار شده است. وی گفت: جمع خوانی قرآن کریم به صورت ویژه در امامزادگان و شش محفل انس با قرآن نیز با حضور قاری بین المللی از مصر در امامزاده محمد (ع) کرمان و دو محفل با قاری کشوری در امامزاده علی سیرجان، امامزاده سید احمد ساردوئیه، مصلی امام علی (ع)، امامزاده حسن مثنی، امامزاده حسین جوپار، مسجد الزهراء رفسنجان و امازاده عبدالله بردسیر برگزار می شود. وی افزود: همچنین مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در هفته پایانی تیرماه سال جاری برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: پنج هزار جلد قرآن کریم در اوقاف و امور خیریه کرمان خریداری شده و بزودی در این استان توزیع می شود. وی گفت: مسابقه مشکات نور نیز هر شب از سیمای مرکز کرمان با مشارکت اوقاف و امور خیریه این استان تا پایان ماه مبارک رمضان پخش می شود. حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان کرمان افزود: این طرح در سال جاری روز شهادت حضرت علی (ع) و شام غریبان آن حضرت در بقاع متبرکه این استان تدارک دیده شده است. وی بیان کرد: ایستگاه های همه واقف باشیم نیز در راستای ترویج فرهنگ وقف در بقاع متبرکه برپا می شود. وی برنامه افطاری های ساده را از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه استان کرمان ذکر کرد و گفت: هدف ما از برگزاری برنامه افطار ساده آشنا کردن مردم با ساده زیستی و بیزاری از روحیه تجمل پرستی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: راه اندازی خیمه های معرفت با برنامه های مختلف از جمله مشاوره، صحت قرائت نماز و غیره در جشن ولادت امام مجتبی (ع) در شب و روز ولادت آن حضرت برگزار می شود. وی گفت: طرح نشاط معنوی نیز با تدریس سه کتاب با متون آموزشی تدریس، برنامه مهارت های زندگی در حوزه های مختلف، حفظ موضوعی قرآن کریم، اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی و امامزاده شناسی برگزار می شود. وی اظهار کرد: همچنین طرح رحله دو با همکاری برخی موسسات قرآنی از اول تابستان سال جاری به مدت 60 روز در حال اجراست. حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: 13 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از سال 91 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد شرکت کرده اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *