پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان عنوان کرد
بی‌توجهی دانشگاه‌های ایران به ادبیات خلاقه
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با اشاره به بی‌توجهی دانشگاه‌های ایران به ادبیات خلاقه، از استقبال و حمایت این بنیاد از برنامه‌های ادبیات خلاقه در دانشگاه‌ها خبر داد. مهدی قزلی، درباره فعالیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه ادبیات خلاقه گفت: ما در حال طراحی برنامه‌هایی که به آکادمیسین‌ها مرتبط باشد، هستیم. آموزش ادبیات خلاقه در دنیا در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، و بنیاد از برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها اجرا شود استقبال و حمایت می‌کند. او در این‌باره توضیح داد: در دنیا همین کاری را که ما در کارگاه‌ها انجام می‌دهیم به کلاس‌های دانشگاهی برده‌اند و در دانشگاه‌های ادبیات، آموزش خلاقه را به صورت دوره‌ای برگزار می‌کنند. متأسفانه دانشگاه‌های ما به این موضوع توجه ندارند و در نتیجه این کارها در خارج از دانشگاه به حیات خود ادامه می‌دهد. مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درباره فعالیت‌های ادبی خارج از دانشگاه اظهار کرد: کار علمی، اجرایی و پژوهشی در حوزه تاریخ شفاهی در دنیا بخصوص در آمریکا توسط دانشگاه انجام می‌شود، اما در ایران انجمن‌هایی که به تاریخ شفاهی می‌پردازند با دانشگاه‌ها در ارتباط نیستند. ما در بنیاد زمینه همکاری در حوزه ادبیات خلاقه (شعر و ادبیات داستانی) را داریم و به محض این‌که دانشگاه ظرفیت خود را نشان بدهد، همکاری خواهیم کرد.

آلبوم
محمدرضا شجریان
مجوز گرفت
مجوز آلبوم «طریق عشق» با صدای «محمدرضا شجریان» صادر شد.
به گزارش ایسنا، آلبوم «طریق عشق» ۹ قطعه با نام‌های «مقدمه افشاری»، «سنتور و آواز»، «چهار مضراب»، «تار و آواز»، «دل مجنون»، «نی و کمانچه» و «جان جهان» با اشعاری از حافظ و مولوی است. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را نیز پرویز مشکاتیان انجام داده است. در آلبوم «طریق عشق» پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، داریوش پیرنیاکان نوازنده تار، جمشید عندلیبی نوازنده نی، محمد فیروزی نوازنده عود و بیژن کامکار نوازنده دف هستند. این آلبوم با صدای شجریان توسط شرکت «دل آواز» به بازار موسیقی آمده است.
پخش ربنای شجریان از تلویزیون در ماه رمضان
مدیر شبکه یک سیما گفت: با توجه به صحبت‌های انجام گرفته، ماه رمضان امسال صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش می‌شود. سیدفضل‌الله شریعت پناهی با اشاره به پخش صدای استاد «محمدرضا شجریان» از تلویزیون در ماه رمضان گفت: هفته گذشته، در جلسه مدیران سیما با ریاست آقای علی اصغر پورمحمدی صحبت‌هایی انجام گرفت مبنی بر اینکه که ماه رمضان امسال ربنای استاد شجریان از تلویزیون پخش شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *