سایت خبری پیام ما آنلاین | اختلاف استاندار و شورای شهر کرمان در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شد ماه عسل پشت درهای بسته

اختلاف استاندار و شورای شهر کرمان در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شد ماه عسل پشت درهای بسته





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵

اختلاف استاندار و شورای شهر کرمان در جلسات علنی به
همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شد
ماه عسل پشت درهای بسته
شامگاه یکشنبه جلسه شورای شهر کرمان در حالی با حضور استاندار کرمان و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد که سایت استانداری کرمان از همدلی استاندار و اعضای شورای شهر در این جلسه خبر داد. این در حالی است که پیش از این بارها اختلافات مقام عالی دولت در استان و شورای شهر کرمان علنی شده بود. همین موضوع این سوال را پیش می آورد که چه اتفاقی رخ داده که اختلافات در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شده است؟
«از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به منظور همراهی در پیشبرد پروژه های عمرانی شهر قدردانی می کنم. استان کرمان برای بازیابی به نقش تاریخی خود نیازمند این همدلی و همزبانی است.» «از پشتیبانی های استاندار کرمان قدردانی می کنم.» عبارت اول را علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و عبارت دوم را علی اکبر مشرفی رییس شورای شهر کرمان در جلسه شامگاه یکشنبه شورای شهر کرمان گفته است. جلسه ای که برخلاف هفته های پیشین شورای شهر کرمان، غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. دلیل این غیرعلنی بودن هم البته به حضور مهمانان شورای شهر برمی گشت. استاندار کرمان به همراه ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی، سیف الهی معاون عمرانی، حجت الاسلام عرب پور مشاور و توحیدی فرماندار کرمان مهمان شورای شهر کرمان شد تا عید دیدنی اعضای شورا را پس دهد. در آن جلسه که فروردین ماه 95 برگزار شده بود، گلایه های زیادی از هر دو طرف مطرح شد اما در جلسه شامگاه یکشنبه، طبق گزارش سایت استانداری، خبری از گلایه نبود و استاندار و اعضای شورای شهر بر همدلی و همزبانی تاکید کردند. نکته جالب در این میان، تبدیل شدن اختلافات در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی است. در جلسه شامگاه یکشنبه، زمان هفتگی برگزاری جلسات عمومی شورای شهر کرمان، به جز خبرنگار روابط عمومی استانداری کرمان، هیچ خبرنگاری (از جمله خبرنگار سایت کرمان شهر آنلاین وابسته به شورای شهر و شهرداری کرمان) را به جلسه راه ندادند و درست در همین جلسه که هیچ خبرنگاری حضور نداشت، تمامی اختلافات استاندار کرمان و اعضای شورای شهر جای خود را به تعامل و همدلی و همزبانی داد. همدلی و همزبانی که البته پیش از این و در جلسات علنی دیده نمی شد.
تهدید به افشای ناگفته ها از سوی استاندار
شهریور ماه سال گذشته بود که برای اولین بار اختلافات بین استاندار و شورای شهر کرمان علنی شد. در جلسه پیگیری پروژه های شهری، رزم حسینی به تندی از برخی اعضای شورا انتقاد کرد. او در آن جلسه خطاب به گیلانی یکی از اعضای شورای شهر کرمان گفت: این شهر دارد متحول می شود و اعضای شورای شهر هر کدام بازی در می آورند. این کار را بخواهی بکنی من یک سری مطالب ناگفته ای هست که به مردم می گویم. گفته باشم ها. این صحبت های استاندار کرمان در حالی بیان شد که اعضای شورای شهر کرمان در گیر و دار انتخاب هیات رییسه بودند.
تشدید اختلافات بر سر اجرای پروژه بام
پروژه هتل بام کرمان باعث شد تا اختلاف استانداری و شورای شهر بیش از پیش شود. استاندار کرمان در چندین جلسه بدون نام بردن از اعضای شورای شهر، به طور غیرمستقیم از مخالفان پروژه هتل بام انتقاد کرد. مخالفانی که چندتایشان عضو شورای شهر بودند. رزم حسینی دی ماه 94 در جلسه شورای اداری گفت که متاسفانه عده ای کارهایی می‌کنند که شایسته نیست، اطلاعات آن موجود است اما نمی خواهیم آبروریزی کنیم، ولی اگر لازم باشد شفاف سازی خواهیم کرد. چندی بعد هم سیف الهی معاون استاندار کرمان هم از سلب صلاحیت یکی از اعضای شورای شهر کرمان خبر داد.
باندبازی در شورای شهر؟
اسفندماه 94 بود که اختلافات اعضای شورای شهر و استاندار کرمان به اوج رسید. این بار هم رزم حسینی بود که به طور مستقیم از شورا انتقاد می کرد. او در جلسه پیگیری پروژه های شهری به طور مستقیم از باندبازی در شورای شهر کرمان خبر داد. وی گفت که خواهشم این است که اعضای شورای شهر همکاری کنند و اگر طرح میدان مشتاقیه اجرا نشود، تمام جزئیات کار را به مردم خواهم گفت تا مردم بدانند چه وضعیتی در این شهر وجود دارد. استاندار کرمان افزود: من اجازه نخواهم داد که عده ای مانع توسعه و پیشرفت شهر شوند. اسم کسانی را که در مسیر اجرای پروژه ها مانع ایجاد می کنند اعلام خواهم کرد. وی با اشاره به عدم حضور رئیس شورا در جلسه پیگیری پروژه های شهری افزود: اگر آقای مشرفی مسئولیت پذیر بودند در این جلسه حضور پیدا می کردند. رئیس شورا باید برای اجرای این پروژه رای گیری می کرد و آنچه که نظر اکثریت اعضای شورای شهر بود را انجام می داد. من از فردا اسامی کسانی را که مخالفت می کنند خواهم گفت. استاندار کرمان در ادامه گفت: من نوار تمامی جلسات شورا را گوش می کنم و می دانم در شورا چه می گذرد. وی که هر لحظه عصبانی تر می شد خطاب به جعفری و منصوری دو عضو شورای شهر که در جلسه حاضر بودند گفت: کارها را پیگیری می کنم و اگر قرار باشد کارشکنی شود استان ساخته نمی شود، یک روز یک خانم قهر می کند و از جلسه می رود بیرون و روز دیگر یک آقا قهر می کند. در شورای شهر کرمان باند بازی شده 8 نفر یک طرف اند و 7 نفر در طرف دیگر.
پاسخ شورا به استاندار: آقای استاندار سعی کند حرمت رای مردم را نگه دارد
بالاخره پس از چندین بار انتقاد صریح استاندار کرمان از عملکرد شورای شهر کرمان، حجت الاسلام ربانی زاده سخنگوی شورای شهر کرمان با صدور بیانیه ای جواب استاندار را داد. این بیانیه دو روز بعد از جلسه پیگیری پروژه های شهری صادر شد. در بخشی از این بیانیه تند و صریح آمده بود: خواهشمند است آقای استاندار به جای جوسازی رسانه ای علیه شورا که قطعا به مصلحت شهر و شخص آقای استاندار نیست و ایجاد تقابل خواهد کرد به طور واضح و کاملا مصداقی- مصادیق باند بازی را در شورای شهر کرمان بیان کند. این بیانیه ادامه داده بود: چه بخواهید و چه نخواهید شورا انتخاب مردم است و جناب عالی به عنوان مدیر اجرایی شهر کرمان سعی کنید حرمت رای مردم را نگه دارید و موجبات تضعیف شورا را فراهم نفرمائید. همچنین در این بیانیه خطاب به استاندار گفته شده بود که زبان تهدید دور از شان و جایگاه شماست و جناب آقای رزم حسینی خوب می داند که شورا یک نهاد فرمایشی نیست که هر چه دیگران دیکته کند بدون مطالعه و چشم بسته عمل نماید.
عید دیدنی با طعم گلایه
سال 95 در حالی آغاز شد که اختلاف اعضای شورای شهر کرمان و استاندار نه تنها کم نشد که بیشتر هم شده بود. اعضای شورای شهر 21 فروردین ماه جاری برای عید دیدنی به استانداری رفتند. این جلسه اما نه تنها فضایش شبیه به عید دیدنی نبود که گلایه های زیادی از هر دو طرف عنوان شد. استاندار کرمان از شورای شهر انتقاد کرد که اگر بیشتر همکاری می کردند سرعت پروژه ها بیشتر می شد. در طرف مقابل رییس شورای شهر کرمان هم مدعی شد که اطلاعات داده شده به رزم حسینی درباره شورای شهر، اشتباه است. این عید دیدنی با این گلایه ها تمام شد تا شیرینی عید هم نتواند از اختلافات بکاهد.
در غیاب رسانه ها بهار آمد!
در حالی که اختلافات بین مقام عالی دولت و اعضای شورای شهر چندین بار در رسانه ها منتشر شده بود، در جلسه دو روز پیش بدون حضور رسانه ها به یکباره اختلافات تمام شد و بهار آمد. در گزارشی که سایت استانداری کرمان منتشر کرده در این جلسه بر ادامه! همدلی و همزبانی شورای شهر و استانداری تاکید شد و هیچ خبری از گلایه و تنش نبود. همین موضوع این سوال را پیش می آورد که چه اتفاقی رخ داده که اختلافات در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شده است؟ و اینکه آیا واقعا اختلافات استانداری و شورای شهر تمام شده است؟ اگر اینگونه است و اختلافی در کار نبوده و خروجی جلسه اینقدر مثبت می شد، چرا از حضور خبرنگاران در این جلسه جلوگیری شد؟
رییس شورای شهر کرمان: غیرعلنی بودن جلسه تصمیم مشترک شورا و استانداری بود
رییس شورای شهر کرمان در ارتباط با جلسه غیرعلنی استاندار و شورای شهر کرمان به «پیام ما» گفت: جلسه شامگاه یکشنبه یک جلسه خصوصی بود و آقای استاندار برای بازدید به شورا آمدند. علی اکبر مشرفی افزود: این جلسه غیرعلنی نبود بلکه خواستیم شلوغ نباشد. وی در پاسخ به این سوال که چه کسی تصمیم گرفت جلسه غیرعلنی باشد، اظهار داشت: تصمیم مشترک شورای شهر و استانداری بود. مشرفی در پایان گفت: همدلی خوبی بین استانداری و شورای شهر وجود دارد.
سخنگوی شورای شهر: رییس شورا گفت که استاندار خواست جلسه غیرعلنی باشد
سخنگوی شورای شهر کرمان هم در این رابطه به «پیام ما» گفت: من از غیرعلنی بودن جلسه خبر نداشتم. حجت الاسلام ربانی زاده افزود: وقتی به جلسه آمدم دیدم که خبرنگاران حضور ندارند. از رییس شورا پرسیدم و ایشان گفتند که استاندار خواسته جلسه غیرعلنی باشد. وی تصریح کرد: از نظر من غیرعلنی بودن جلسه قابل قبول نیست و خبرنگاران باید به جلسات بیایند. وی در پاسخ به این پرسش که چگونه اختلافات در این جلسه غیرعلنی به همدلی تبدیل شد، اظهار داشت: در هر صورت می خواستند که اینطور عنوان شود که بین استانداری و شورا تعامل وجود دارد. ربانی زاده اضافه کرد: جلسه شامگاه یکشنبه بدون تنش بود اما باید بگویم که همچنان در خصوص برخی پروژه ها دیدگاه ما با استاندار متفاوت است و حرف هایی داریم. ما به مردم تعهد دادیم و در مقابل هیچ کس حاضر به زیرپا گذاشتن منافع مردم نیستیم.
مدیر روابط عمومی استانداری: شورای شهر میزبان بود، از خودشان بپرسید
مدیر روابط عمومی استانداری کرمان هم در این رابطه به «پیام ما» گفت: ما دعوت شورای شهر کرمان بودیم و آن ها میزبان استاندار بودند. عظیم زاده افزود: بهتر است از خودشان بپرسید که چرا جلسه غیرعلنی بود زیرا ما میزبان نبودیم.
معاون استاندار: این جلسه غیررسمی بود
نه غیرعلنی
معاون عمرانی استاندار کرمان هم در این خصوص به «پیام ما» گفت: این یک جلسه غیررسمی بود و جلسه کاری محسوب نمی شد. ابوالقاسم سیف الهی افزود: ما مهمان بودیم. جلسه چون غیررسمی بود خبرنگاری را دعوت نکردند. وی در پاسخ به این سوال که چگونه اختلافات در جلسات علنی به همدلی در جلسه غیرعلنی تبدیل شد، اظهار داشت: برگزاری این جلسات به همدلی بیشتر کمک می کند. همانطور که تاکنون این همدلی وجود داشته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *