پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد
اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان

فاطمه پورمرادی
وحید میرزایی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تبرک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شما اصحاب رسانه یار صدیق و یار پنهان بخش آسیب پذیرجامعه و نیازمندان بوده اید.
وی افزود: در طول سال فعالیت های ما در بخش های مختلف بوده اما این یکماه یکبار رمضان بسیار مهم است و می تواند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 10 هزار خانواده را در طرح مفتاح یاری دادیم و حدود 6 هزار آن در ماه مبارک رمضان صورت گرفت. این مسئول گفت: بخشی از نیاز های ضروری این خانواده ها را ما در با حضور خیرین تامین کردیم و حدود 15 میلیارد و 900 میلیون ریال در قالب طرح مفتاح کسب در آمد شد . وی ادامه داد: امسال نیز 600 خانوار در طرح مفتاح در دستور کار داریم و طرح شفا نیز از دیگر طرح های ما است که در قالب کمک به بیماران و پیدا کردن حامی برای این بیماران صعب العلاج است.
وی بیان داشت: طرح اطعام و افطار نیازمندان را در طول ماه مبارک رمضان داریم، در سال گذشته بیش از 23 میلیارد ریال برای افطار برای نیازمندان کمک داشتیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی بیان کرد:6هزار و 700 نفر از فرزندان محسنین را حامی قرار دادیم و حدود 23 هزار نفر را داریم که فاقد حامی هستند و لازم به ذکر است که مبلغ دریافتی فرزندان محسنین ماهیانه 315 هزار ریال است.
وی اذعان داشت:13 هزار و 800 یتیم نیازمند تحت پوشش در استان کرمان داریم ، در سال گذشته 181 میلیارد 510 میون ریال کمک برای این ایتام جمع آوری شده است.
وی گفت: در طی سال های اخیر توجه عموم مردم به ایتام بیشتر شده است . این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند که مشکلات اقتصادی زیاد شده است اما ما به یاری مردم و با تدابیری توانستیم همچنان یاری خود را به نیازمندان ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: ما اگر زکات را به کار نکیریم یاری خیرین را نداشته باشیم صدقات نباشد به تنهایی نمی توانیم به تمامی این نیازمندان کمک کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی طاهری، معاون توسعه مشارکت های مردمی هم بیان کرد: در کرمان برای اولین بار صدقه به صورت الکترونیکی پرداخت می شود و با ارسال عدد 1 به 8887 می توانند صدقه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *