پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سیدحسن خمینی در دیدار با ظریف: مسیر عزت از هورا کشیدن نمی‌گذرد

سیدحسن خمینی در دیدار با ظریف: مسیر عزت از هورا کشیدن نمی‌گذرد





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۳

سیدحسن خمینی در دیدار با ظریف:
مسیر عزت از
هورا کشیدن نمی‌گذرد
حجت الاسلام سیدحسن خمینی در وزارت امور خارجه حضور یافت تا با وزیر امور خارجه، معاونان، مدیران و کارکنان این وزارتخانه دیدار کند. به گزارش خبرآنلاین محمدجواد ظریف، پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت یادگار امام، پیش از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، طی سخنان کوتاهی به وی خیر مقدم گفت و اظهار کرد: دیدگاههای حضرت امام سرمایه گران‌سنگ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی است. در ادامه این دیدار سیدحسن خمینی در جمع پرسنل وزارت خارجه گفت: باید استقامت داشت، استقامت توام با خوف و رجا.
اهم اظهارات یادگار امام را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛
مگر امام عزیز ما کم سختی دید؟ اگر کسی فکر کند مسیر عزت از طریق هورا کشیدن و آفرین شنیدن می گذرد، در اشتباه است.
باید روی عقیده ایستاد و استقامت کرد. کارشناس در هر حوزه ای باید نظر کارشناسی خود را بدهد و نه برای خوشایند دیگری نظرش را عوض کند.
آقای ظریف را جامعه ما به عنوان یک فرد زلال در داخل و در برابر بیگانگان با وقار، مقتدر و مودب می شناسد.
اگر کسی برای نام نیک زندگی می کند باید بداند که استقامت رمز بقاء نام نیک است؛ گرچه زندگی کردن با چنین هدفی اشکال دارد؛ «در کیش ما تجرد عنقا تمام نیست/ درقید نام ماند اگر از نشان گذشت». اما اگر برای پیمودن یک راه و روش صحیح زندگی می کنیم نباید به سخن دیگران توجه کنیم و باید استقامت کنیم. تن دادن به غوغاسالاری و تسلیم شدن در مقابل هیجانات مقطعی کار اکثریت افراد است، اما بزرگان از این مسیر به بزرگی نرسیدند.
بدانید که ماندن نام پیامبر(ص) بر سر مأذنه ها به خاطر استقامت ایشان است و چنین راهی گرچه سنگ و دشنام و فحش دارد اما عزت دارد.
در روزگار ما کسانی که عزیز هستند کم آزار ندیده اند، مگر امام نفرمود ظرف فرزندم مصطفی را در فیضیه آب کشیدند؟ ایشان انواع و اقسام دشنام ها را شنیدند، حتی ملیت ایرانی ایشان را زیر سوال بردند، در تبعید لباس روحانیت را از ایشان گرفتند اما استقامت کردند. بنابراین اگر فکر کرده اید که مسیر پیروزی از خوشی و هورا شنیدن و تشویق می گذرد اشتباه کرده اید.
البته برای به دست آوردن عزت کار نکنید زیرا هدف گرفتن چنین مقصدی از ابتدای کار، ایراد است؛ اما حتی اگر چنین نتیجه ای را مدنظر دارید راه آن همین است؛ خصوصا اگر کارشناس باشید.
کسی که وجاهت ملی را با خود به درون قبر می برد اشتباه می کند، البته خداوند اجر چنین افرادی ررا می دهد اما باید روی عقیده ولو به قیمت وجاهت و آبرو ایستاد؛ همانگونه که در امور نظامی تعبیر رایجی می گوید نظامی ها یک عمر نان می خورند تا در روز مبادا جان دهند.، اما اگر یک فرد نظامی در آن روز خاص جان خود را ندهد تمام نانی که یک عمر خورده است حرام خواهد بود. کارشناسان نیز در هر حوزه ای عمری نان می خورند که نظر خود را در هنگام لزوم بیان کنند.
ارتشی که ریشه هایش در خانه های مردم نباشد ممکن است فقط چند دقیقه دوام بیاورد اما اگر ریشه های مردمی داشته باشد می تواند 8 سال مقاومت کند. دنیا فراز و فرود دارد اما به رغم مشکلات باید دل خویش را قوی داریم.
آنگونه که از متن جامعه حس می کنم و نظرسنجی ها نیز این واقعیت را تایید کرده اند، امروز اعتماد ملی در مقیاس بالایی نسبت به دستگاه دیپلماسی وجود دارد و اعتماد مردم به صداقت شخص آقای ظریف و دوستان ایشان در سطح بالایی است که این اعتماد هم یک سرمایه است و هم امر مسئولیت ساز.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *