پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم: نباید همچون برخی مقاطع در دوره‌های قبلی مجلس کار به یقه‌گیری و تشنج کشیده شود

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم: نباید همچون برخی مقاطع در دوره‌های قبلی مجلس کار به یقه‌گیری و تشنج کشیده شود





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۵

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم:
نباید همچون برخی مقاطع در دوره‌های
قبلی مجلس کار به یقه‌گیری و تشنج کشیده شود

رهبر انقلاب صبح دیروز با نمایندگان مجلس دیدار کردند. ایشان در این دیدار با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار، هیبت و جایگاه در رأس امور بودن مجلس شورای اسلامی، به الزامات قانونگذاری خوب در مجلس اشاره کردند و با برشمردن اولویت های کاری مجلس در عرصه های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاستهای داخلی، منطقه ای و بین المللی، گفتند: مجلس شورای اسلامی باید ضمن دمیدن روح آرامش در کشور، «انقلابی» باشد و در قانونگذاری انقلابی عمل کند و به مواضع خصمانه و مغرضانه امریکا، واکنش نشان دهد و در مقابل سیاستهای استکبار ایستادگی کند. گزیده صحبت های رهبری را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری بخوانید:
وظیفه قانونگذاری مجلس، بسیار مهم و در واقع ریل گذاری برای حرکت دولت است.
وظیفه نظارتی مجلس، تعارضی با موضوع همکاری با دولت ندارد، این همکاری به معنای گذشتن مجلس از حق خود نیست و نمایندگان باید با استفاده از اختیارات قانونی خود همچون تحقیق و تفحص، اجرای صحیح قانون را پیگیری کنند.
شرایط کشور، شرایط ویژه ای است، بنابراین برنامه ششم باید با دقت و بدون هیچ اغماض و کوتاهی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
اگر چه برخی ناشی گری ها انجام شد و برخی مواضع و صحبت های منفعلانه، دشمن را در استفاده از حربه تحریم، تشجیع کرد اما باید مشکلات اقتصادی به ویژه رکود و اشتغال حل شوند و صِرفِ صحبت، فایده ندارد.
خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.
قاچاق همچون خنجری به پشت نظام است که مقابله با آن هم آسان نیست اما دولت باید با این پدیده شوم برخورد کند و مجلس نیز پشتوانه این برخورد باشد.
در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاههای فرهنگی به چشم می خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضرّ، کوتاهی هایی انجام می شود.
برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی شود، زیرا این ترس وجود دارد که متهم به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات شوند.
در مقابل گستاخی‌های دشمنان باید به میدان آمد و با پاسخ محکم، دهان آنها را بست، زیرا دشمن در عرصه سیاسی بر اساس عکس‌العمل‌ها محاسبه می‌کند و اگر احساس کند طرف مقابل منفعل و اهل عقب‌نشینی است، کوتاه نمی‌آید و زیاده‌خواهی می‌کند.
نماینده مجلس می‌تواند طبق بینش و نگاه سیاسی خود رأی بدهد و در موافقت یا مخالفت با موضوعی، اظهارنظر یا انتقاد کند اما به هیچ‌وجه نباید همچون برخی مقاطع در دوره‌های قبلی مجلس کار به اختلاف، کشمکش زبانی، یقه‌گیری و تشنج کشیده شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *