پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۷

آماده سازی پرونده ثبت جهانی گلیم شریکی پیچ سیرجان
مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: پرونده جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ برای ارسال به یونسکو آماده شده وامیدواریم در سال ۲۰۱۷ یکی ازنامزدهای دریافت لوح یونسکو باشد. به گزارش مهر، محمود وفایی دیروز با اشاره به ۲۰ خرداد ماه، روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی از سوی معاونت صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است که انجام می‌گیرد. وی به پیگیری طرح دهکده صنایع دستی در روستای دارستان، شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: موزه و بازارچه صنایع دستی با محوریت گلیم شیریکی پیچ در جهت ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ در دست اجرا است. وفایی از اعلام رسمی ثبت ملی گلیم شیریکی پیچ در روز جهانی صنایع دستی خبر داد و بیان داشت: پرونده جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ نیز برای ارسال به یونسکو آماده شده وامیدواریم در سال ۲۰۱۷ یکی ازنامزدهای دریافت لوح یونسکو باشد. وی به تألیف کتاب شیریکی پیچ توسط یکی از اساتید کرمانی اشاره کرد و گفت: این کتاب نوشته شده و آماده چاپ است.

دیدگاه سیاسی در توسعه استان خط قرمز مجمع نمایندگان است
نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه سیاسی در توسعه استان، خط قرمز نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان است. به گزارش ایسنا حسین امیری خامکانی با تاکید بر اینکه بدون هیچگونه اختلافی بر سر توسعه استان همکاری با نماینده عالی دولت خواهیم داشت و متحد خواهیم بود، گفت: تلاش ما نمایندگان توسعه همه جانبه و متعادل کل استان، از شمال تا جنوب استان است. نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جای جای استان طرفیت های بالقوه ای داریم افزود: در جنوب ثروت ملی را داریم که می توانیم از آن استفاده کرد و طرفیت های آب و هوایی، کشاورزی و بخشی از معادن در جنوب استان را باید به منصه ظهور و توسعه برسانیم. وی تصریح کرد: در شمال استان نیز ظرفیت های دیگری وجود دارد که استان را به عنوان بهشت معادن در کشور مطرح کرده است. امیری خامکانی ادامه داد: در چارچوب اقتصاد مقاومتی فضای توسعه معدنی استان را باید تسهیل کنیم و تولید را روان کنیم.

ضرورت مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت از سرمایه گذاری یکی از اولویت های دستگاه قضائی در استان کرمان است و بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را به شدت دنبال می کنیم. به گزارش ایسنا، یدالله موحد در آئین تودیع ومعارفه دادستان شهرستان سیرجان ان عنوان کرد: طبق قانون اساسی قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و پشتیبان حقوق فردی واجتماعی آحاد مردم است و وظیفه رسیدگی به دعاوی و اختلافات را برعهده دارد. موحد ادامه داد: احیاء و دفاع از حقوق عامه ونظارت بر حسن اجرای قوانین، تامین امنیت از جمله وظایف و ماموریت های قوه قضائیه محسوب می گردد. این مقام ارشد قضائی استان کرمان عدالت وامنیت را دو مولفه مهم برای رشد و توسعه جامعه دانست و افزود: برقراری عدالت،تامین امنیت پایدار و خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی یکی از رسالت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. موحد خاطرنشان کرد: عدالت ریشه در فطرت انسان ها دارد و اساس نظام هستی برمبنای عدالت استوار است.
کتابخانه های عمومی؛ اصلی ترین مراکز اجرای سیاست
سالِ خواندن
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان در جمع روسای ادارات کتابخانه های عمومی سراسر استان گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان اصلی ترین مراکز اجرای سیاست سال خواندن هستند به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها، محمد جوادحسین زاده درجلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با اعلام این مطلب، افزود: با ابلاغ سند سیاستها و شاخص های برنامه ای نهادکتابخانه ها، فعالیت های ترویجی درحوزه کتاب وکتابخوانی حول محور کتابخانه های عمومی وکتابداران خواهد بود. وی تلاش، خلاقیت و انگیزه مضاعف درجهت رسیدن به اهداف نهاد کتابخانه های عمومی را از مهمترین ویژگی های یک کتابدار موفق عنوان کرد و گفت: جذب مخاطبین به کتابخانه های عمومی جز با همت و تلاش کتابداران میسر نخواهد بود. حسین زاده ضمن اشاره به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی های عمومی گفت: باید تلاش نمود از طریق تبیین جایگاه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه مفید زمینه تعالی جامعه را فراهم نماییم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *