پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان: تعداد بیکاران استان بیش از آمار اعلام شده است

استاندار کرمان: تعداد بیکاران استان بیش از آمار اعلام شده است





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۳

استاندار کرمان:
تعداد بیکاران استان بیش از آمار اعلام شده است
استاندار کرمان با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان کرمان را قبول نداریم، گفت: تعداد بیکاران استان کرمان بیش از آمار اعلام شده است ضمن آنکه ماه به دنبال آن نیستیم که بگوییم بیکار کم شده است تا جایزه به ما بدهند. علیرضا رزم حسینی دیروز در کارگروه اشتغال استان کرمان اظهار کرد: دستگاه های متولی مدت زیادی روی سند خوداشتغالی و اشتغال در صنایع کوچک کار کردند و با رونمایی آن، مبالغی برای اجرای طرح اختصاص داده شد.
وی افزود: با توجه به انسجامی که در طرح دیده شده بود، ایجاد شغل برای بیش از 13 هزار نفر و عملکرد 74 درصدی سند، کارنامه بدی نیست و می تواند تسری پیدا کند تا کار را با قدرت بیشتری در حوزه خوداشتغالی دنبال کنیم.
رزم حسینی کرد: باید این گزارش عملکرد را به حضور وزرا و معاونان آنها ارائه کرده و تکمیل بودجه را برای سال جاری بخواهیم تا برای اختصاص منابع ایجاد شغل اقدام شود. استاندار کرمان گفت: به صورت هفتگی برنامه ها را در ستاد اقتصاد مقاومتی رصد می کنیم و مسوولان کشور و استان به دنبال اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در عمل هستند و باید رسانه ها اقدامات را رصد کرده و اطلاع رسانی و بازخواست کنند. وی افزود: مدیران باید برای فضای امسال با سال گذشته فرق قائل شوند و با توجه به اینکه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده، نمی شود مثل گذشته نگاه کرد و باید با نگاه جدید و تلاش بیشتری کار کنیم و در این صورت توفیقات بیشتری نسبت به جو جاری کشور خواهیم داشت.
رزم حسینی تصریح کرد: باید مدیران هر دستگاه مسائل مربوطه را به جد پیگیری کنند و این امر جزو کارنامه مدیران است و اگر کاری اجرا نمی شود، باید اطلاع داده و دنبال کنیم و این در عملکرد مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی استان تاثیر می گذارد.
وی با تاکید بر اینکه باید جلسات خروجی داشته باشد و باید دستگاه های متولی با هماهنگی برای اشتغال، اقدام کنند، اظهار کرد: در حال حاضر در مسیر اجرای کارها در راستای اقتصاد مقاومتی هستیم و انتظار داریم اداره کار که مسوول ایجاد شغل است، کار را دنبال کند و نباید وظایف ذاتی دستگاه ها به کارگروه بیاید. استاندار کرمان گفت: کارگروه اشتغال میزان شغل استان را رصد می کند و نباید منتظر باشیم برای انجام وظایف ذاتی دستگاه، کارگروه تشکیل شود. وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان کرمان را قبول نداریم، افزود: تعداد بیکاران بیش از آمار اعلام شده است و دنبال نیستیم که بگوییم بیکار کم است تا جایزه به ما بدهند، بلکه ما آمار واقعی را می خواهیم ضمن آنکه باید بتوانیم از اعتبارات دولتی استفاده بیشتری کنیم./ ایسنا

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *