پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گشتی در متنوع ترین فروشگاه عطر کرمان سرزمین عطر رایحه های جدید را به کرمان آورد

گشتی در متنوع ترین فروشگاه عطر کرمان سرزمین عطر رایحه های جدید را به کرمان آورد





۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۸

گشتی در متنوع ترین فروشگاه عطر کرمان
سرزمین عطر رایحه های جدید را به کرمان آورد

یکی از لوازم آرایشی هایی که در دنیای امروز بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد عطر می باشد. عطر یکی از کالاهای اصیل زندگی بشر است، بطوری که به جرات می توان گفت این کالا به تمام خانه ها راه یافته است. همان اندازه که بوی عطر شما با دیگران حرف می زند، به همان اندازه هم به شما اعتماد به نفس و انگیزه بهترین بودن را می ‌دهد. حس خوشایندی که همه ما بعد از استفاده عطر دلخواه خود داریم، در زمان کوتاهی به ما اعتماد به نفس و امید می دهد؛ بنابراین انتخاب عطر و ادکلن‌هایی که قرار است مدتی از آنها استفاده کنید در شکل دادن شخصیت اجتماعی شما جایگاه مهمی دارند. لازم است بدانیم که حس بویایی، قوی ترین حس ما انسان هاست و رایحه ها می توانند آثار کوتاه مدت و بلندمدت مثبت و منفی فراوانی بر جسم و روان ما داشته باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم که در سبک زندگی این شماره یکی از بهترین فروشگاه های عرضه محصولات عطر و ادکلن کرمان را به شما معرفی کنیم تا شما را در خرید یک عطر خاص و با کیفیت همراهی کنیم و کلکسیون ادکلن‌های خوش عطر و بوی ‌تان را کامل کنیم. در همین راستا به فروشگاه سرزمین عطر واقع در خیابان هزار و یکشب رفتیم و از میلاد حسینی نسب مدیر فروشگاه سرزمین عطر خواستیم که تجربه خود را در اختیار ما بگذارد.
خیلی از مردم دوست دارند بدانند تفاوت بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادکلن در چیست؟
تفاوت بین این محصولات در میزان اسانس و الکل موجود در محصول است :
Perfume به معنی عطر است که نوع خالص آن را Oil perfume می نامند که اسانس خالص و فاقد هر گونه ماده ی افزودنی است، معمولا قیمتی بالای پانصد هزار تومان برای هر یک گرم دارد .
Eua de perfume به معنی مایع عطر است که حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس، ۷۰ تا ۸۰ درصد الکل و ۵ تا ۱۵ درصد مواد دیگر نظیر آب مقطر، رنگ و … دارد. معمولا یک بطری صد میل از یک Eau de perfume اورجینال غیر سلطنتی قیمتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارد.
Eau de toilette به معنی مایع آرایش است که بین ۵ تا ۱۵ درصد اسانس بین ۸۰ تا۹۰ درصد الکل و بین ۵تا ۱۰ در صد مواد افزودنی دارد. بدیهی است که قیمت ادو توالت ها از ادو پرفیم ها مناسب تر می باشد.
Eau de cologne معمولا حدود ۵ تا ۱۰ در صد اسانس و بالای ۹۰ درصد الکل دارد.
البته در تقسیم بندی کامل تر و تخصصی مواردی نظیر Extrait de parfum Fragrance Cologne absolute و غیره هم وجود دارد.
وقتی می خواهیم عطر بخریم می بینیم که قیمت های مختلفی وجود دارد. تفاوت قیمت عطرها ناشی از چیست؟
بسته به لوکس یا تجاری بودن، دست ساز بودن یا صنعتی بودن، طبیعی یا شیمیایی بودن و غلیظ یا رقیق بودن عطر قیمت آنها متفاوت است، معمولا برندهای اصیل برای بالا بردن کیفیت محصولاتشان از مواد طبیعی با روشهای دستی (Hand made) استفاده می کنند که این امر باعث افزایش قیمت یک محصول می شود.
فروشگاه شما یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه است. مرغوب‌ترین و معروف‌ترین عطرهایی که در فروشگاه شما وجود دارد از کدام کشورها هستند؟
فعال ترین کشور دنیا در زمینه ی تولید عطر کشور فرانسه است ، اما در مورد بهترین عطرها بحث وجود دارد! به عنوان مثال در فرانسه هزاران برند رسمی وجود دارد که شاید ۳۰ درصد از آنها عطرهای خوب و با کیفیت هستند، اما در ایتالیا، انگلیس و یا آمریکا بسیار کمتر از فرانسه برند وجود دارد ولی می توان گفت به نسبت عطرهای بهتری در این کشورها وجود دارد، در واقع فرانسه از نظر کمیت اول است اما از نظر کیفیت جزو سه کشور اول دنیاست.
منظور از عطریات نیش(Niche) چیست؟
در دنیا حدودا از سال ۲۰۰۰ میلادی موج جدیدی در دنیای عطریات به راه افتاده که سلیقه ی مخاطبین عطر را تغییر داده است، به عنوان مثال در سال ۱۳۸۰ در ایران عطر هایی با رنج قیمتی ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان را در فروشگاه های مختلف مشاهده می کردیم و بالاتر از این قیمت تقریبا عطری وجود نداشت، اما در حال حاضر با احتساب افزایش قیمت دلار از حدود ۱۰۰۰ تومان به حدود ۳۰۰۰ تومان باید عطرها قیمتی در حدود ۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان داشته باشند. اما شاهد این هستیم تعداد زیادی از برندهای قدیمی عطریاتی با قیمت های بسیار بالاتر تولید می کنند که در واقع همان عطریات niche نامیده می شوند. منظور از عطریات niche عطرهایی با غلظت ادو پرفیوم بالاتر، کیفیت عالی، بطری و بسته بندی شکیل تر، بوهای طبیعی تر، خاص تر و ماندگار تر و حتی الامکان دست ساز است که مطمئنا قیمت این نوع از عطرها هم از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود تا گران ترین عطر تولید شده در دنیا تا این لحظه که قیمتی حدود ۳.۵ میلیارد تومان دارد .
در فروشگاه سرزمین عطر، عطر در چه رنج قیمت‌هایی بفروش می رسد؟
ما شاید متنوع ترین فروشگاه کرمان از لحاظ قیمت باشیم ، از حدود سی هزار تومان داریم تا حدود هفت میلیون تومان، عطرهای گران تر از این رنج را هم به صورت سفارشی می آوریم .
شما به مشتریان سرزمین عطر چه عطر هایی را پیشنهاد می کنید؟
سرزمین عطر چهارمین نماینده ی بوتیک جوجووُی فرانسه در ایران و اولین نماینده در جنوب کشور است، این موضوع باعث می شود که مشتریان ما با عطرهایی مواجه شوند که هرگز در هیچ فروشگاه دیگری وجود نداشته، به عنوان مثال در حال حاضر برند olfattology در کل دنیا در حدود ده فروشگاه و در ایران فقط و فقط در دو فروشگاه وجود دارد که سرزمین عطر یکی از آن هاست، شاید دلیل منحصر به فرد بودن سرزمین عطر هم همین موضوع باشد .ما حدود ۴۰ برند انحصاری و بالای سه هزار رفرنس مختلف از بهترین عطرهای دنیا را در مجموعه ی سرزمین عطر داریم که بنابر خواسته ی مشتریان از لحاظ قیمت عطر ها را معرفی می کنیم .
چگونه عطر اصل را از عطر تقلبی تشخیص دهیم؟
مطالب و نکات زیادی در این زمینه گفته شده مثلا شکل شیشه و جعبه یا حک شدن نام محصول در زیر شیشه و غیره… اما در حقیقت تشخیص عطر اصل از تقلبی به هیچ یک از این موارد مربوط نمی شود. در واقع باید گفت شرکت های متقلب عطرسازی به اندازه کافی در کار خود کارکشته هستند که شیشه و جعبه و در مجموع ظاهر عطر را کامل و با رعایت تمام جزییات کپی کنند. نکته ای که وجود دارد این است که شرکت های متقلب هیچ گاه نمی توانند رایحه عطر را بگونه ای کپی کنند که با عطر اصل کاملا یکسان باشد. اما ممکن است که از دید مردم عامه رایحه عطر نیز کاملا یکسان به نظر برسد ولی تشخیص دقیق رایحه عطر یک بحث تخصصی است که به چندین سال تجربه، تمرین و آموزش نیاز دارد. در نهایت برای راحتی کار مشتریان و همشهریان عزیزمان پیشنهاد می کنم به فروشگاه های معتبر از جمله فروشگاه سرزمین عطر که تخصص و تجربه کافی را در این زمینه دارد و نمایندگی عطرهای معتبر می باشد مراجعه کنند تا از اصل بودن عطری که خریداری می‌کنند اطمینان داشته باشند.
آیا قیمت بالای یک عطر صرفا ماندگاری و کیفیت عطر را تضمین می کند؟
خیر، بالا بودن قیمت عطرها می تواند چند علت داشته باشد.
۱. عطر، زیر مجموعه ی عطرهای لوکس باشد، بطور مثال شیشه کریستالی یا قطعاتی از طلا، جواهر و غیره در ساخت عطر و یا شیشه عطر استفاده شده باشد. مثل Ramon molvizar
۲. عطر سلطنتی یا سفارشی مثل iris de champ
۳. عطر دارای تاریخچه تولید مثل grossmith
۴. عطر زیر مجموعه ی عطرهای موزه (musee due parf) مثل mdci
۵. عطر تولید محدود (limit edition) مثل lapis lazuli
۶. عطر دارای غلظت بسیار زیادی مثل amouage
فقط در مورد ششم می توان با اطمینان کامل گفت که قیمت بالای عطر کیفیت و ماندگاری را تضمین می کند. البته بسیاری از عطرها نیز وجود دارند که همزمان جزو دو یا چند دسته از موارد فوق قرار می گیرند.
صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید.
در پایان لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که برخی از همشهریان عزیز به «عطر» ( که مجازی از انواع محصولات توضیح داده شده در سوال اول هست) «ادکلن» می گویند، که این اشتباه است.
«ادکلن» در واقع فقط یک نوع از انواع محصولات تولید شده در صنعت عطریات به حساب می آید. همچنین به «اسانس های گرمی» که توسط فروشنده داخل شیشه ریخته می شود «عطر» می گویند که این هم اشتباه است، اسم این محصولات «اسانس گرمی» یا اسانس روغنی» است که نباید با عطر اورجینال اشتباه گرفته شود.
برای خرید عطر های برند و با کیفیت می توانید
به فروشگاه سرزمین عطر واقع در خیابان هزار و یک شب، نبش تقاطع ویلا مراجعه کنید.
راه های ارتباط با فروشگاه سرزمین عطر:
Instagram: the.perfume.land
Telegram: @theperfumeland
شماره تماس: 09330789009

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *