پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶

آبرسانی به 135 روستای استان کرمان تاپایان سال
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: تمام مناقصات پروژه های آب رسانی استان برگزار وبه پیمانکاران واگذار شده اند. علی رشیدی در دومین جلسه شورای مدیران آبفار استان در سال 95 که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران امور آبفار شهرستان های استان به میزبانی شهرستان بافت برگزارشد، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی با شروع خوبی که داشتیم مناقصات تمام پروژه های آب رسانی را که تعهد داده بودیم برگزار کردیم. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار استان کرمان، وی با اشاره به اینکه پیمانکاراین پروژه ها نیز انتخاب شده اظهار کرد: با این مناقصات امیدواریم بیش از135روستا را تامین آب کنیم. رشیدی با اشاره به ناپایداری منابع تامین آب روستاهای استان به عنوان یکی از معضلات این شرکت، تصریح کرد: 900روستا درسطح استان کرمان با تانکر آب رسانی می شود هرچند برخی روستاها با کمبود آب مواجه هستند و به دلیل همین کمبود ناچار به آب رسانی به شکل سیار هستیم. وی همچنین از وجود 240 روستای خودگردان در استان خبرداد و افزود: این روستاها تحویل دهیاری ها و شوراها هستند و اداره می شوند ولی هرجا نیاز به رفع مشکلات فنی توسط شرکت آبفار باشد کمک خواهیم کرد.

لزوم رفع مشکل مالکیت جازموریان در تقسیمات کشوری
معاون حفاظت و امور راضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مشکل مالکیت جازموریان بین استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در تقسیمات کشوری باید به‌طور اساسی برطرف شود. به گزارش فارس حسین مرادکریمی افزود: مشکل بعدی تقسیمات کشوری است که در حوزه بم، ارزوئیه، رابر، بافت، هنزاء و … ما مشکلاتی داریم. وی افزود: این مشکلات در سیستان بلوچستان و هرمزگان نیز وجود دارد چراکه قسمتی از جازموریان مالکیتش در دست سیستان است اما در تقسیمات کشوری جزء خاک جنوب کرمان است و در هرمزگان نیز به همین شکل است. مرادکریمی خاطرنشان کرد: می‌طلبد جلسه‌ای فرا استانی برگزار و هر سه استان دعوت شوند و ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی سه استان با استانداران و فرمانداران حضور پیدا کنند و این مسأله را بررسی و مشکل را برطرف کنند. معاون حفاظت و امور راضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از 160 هزار هکتار در دست اقدام است که به‌زودی زود سند آن صادر می‌شود.

دفاع مجدد استاندار از
پروژه بام کرمان

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: براساس مطالعات صورت گرفته هیچ گونه نگرانی زیست محیطی در خصوص پروژه بام کرمان وجود ندارد. به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی صبح دیروزدر بازدید از روند اجرای چند پروژه عمرانی و گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی مجموعه پردیسان قائم کرمان یکی از برنامه های خوبی است که در دست اجرا قرار دارد. وی افزود: مجموعه پردیسان قائم کرمان شامل گلزار شهدا، مهدیه ی صاحب الزمان، جنگل قائم و بام کرمان است. رزم حسینی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای ساخت هتل بام کرمان از سوی دستگاه های مختلف ارائه شده است، گفت: پروژه بام کرمان شامل تله‌کابین، هتل و نماد شهدا اجرایی می‌شود و شاهد ایجاد منطقه زیارتی، گردشگری و تفریحی در این منطقه خواهیم بود. وی با اشاره به ایجاد منطقه نمونه گردشگری در بام کرمان تصریح کرد: جاده دسترسی به بام کرمان ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که این جاده تا ۶ ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود. وی گفت: با انجام مطالعات زیست محیطی پروژه بام کرمان تهدید زیست محیطی در این منطقه وجود نداشته و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت. استاندار کرمان با بیان این مطلب که در دنیا از مناطق دارای ارتفاع مانند منطقه بام کرمان برای جذب سرمایه‌گذاری بهره می‌برند تاکید بر جذب سرمایه داخلی و خارجی برای اجرای پروژه‌های مختلف در بام کرمان را داشت. وی در ادامه بازدید از بر استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمان برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران نیز تاکید کرد. نماینده عالی دولت در استان کرمان از ادامه ایجاد فضای سبز و درختکاری در منطقه پردیسان قائم کرمان توسط شهرداری خبر داد.
گفتنی است استاندار کرمان روز گذشته برای چندمین بار از پروژه ای دفاه کرد که در سفر رییس جمهور به کرمان، قرارداد این پروژه با سرمایه گذار بسته شده بود. اما پیش از این سفر و انعقاد قرارداد، در پی اعتراض برخی از مردم کرمان، سرمایه گذار تمایلی به انجام کار نداشت.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *