سایت خبری پیام ما آنلاین | در پایان ششمین روز از مسابقات انتخابی والیبال ریو 2016 برزیل به ایران خوش آمد گفت

در پایان ششمین روز از مسابقات انتخابی والیبال ریو 2016 برزیل به ایران خوش آمد گفت





۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۷

در پایان ششمین روز از مسابقات انتخابی والیبال ریو 2016
برزیل به ایران خوش آمد گفت
تیم های ملی ایران و لهستان در ششمین روز از رقابت های والیبال انتخابی المپیک ریو 2016 در توکیوی ژاپن به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک تیم ملی ایران همراه بود. به این ترتیب تیم ملی ایران موفق شد برای اولین بار در تاریخ این رشته مجوز راهیابی به المپیک را کسب کند تا چندی دیگر در برزیل برابر رقیبانش به میدان برود. سایت فدراسیون جهان والیبال در گزارش خود از این دیدار نوشت: شهرام محمودی بار دیگر از نظر امتیازگیری عملکرد خوب خود را نشان داد. او در این بازی با 20 اسپک، دو امتیاز سرویس و دو دفاع توانست در مجموع با کسب 24 امتیاز امتیازآورترین بازیکن ایران شود. در طرف مقابل کونارسکی با 29 امتیاز توانست امتیازآورترین بازیکن این مسابقه لقب گیرد. اگرچه لهستان حملات بیشتری نسبت به ایران داشت ولی اشتباهات آنها باعث شد تا ایران از این دیدار امتیاز بگیرد.
آنتیگا سرمربی لهستان ترجیح داد تا در این دیدار از بازیکنان ذخیره خود استفاده کند و همین باعث شد بازیکنان ایران خیلی خوب امتیازات خود را جمع کنند و بازی راحتی را شروع کرده باشند تا ایران 16 بر 12 پیش بیفتند. لهستان در ادامه این ست نیز توان رسیدن به ایران را نداشت و با نتیجه 25 بر 20 بازی را واگذار کرد. اشتباهات زیاد لهستان در این ست و بازی خوب ایران باعث شد تا ایران برد راحتی را در شروع مسابقه تجربه کرده باشد.
ست دوم نیز همان داستان ست اول را داشت و تیم ملی ایران کاملا برتر از تیم لهستان بازی را آغاز کرد، ادامه و پایان داد. در وقت استراحت فنی دوم نیز عملکرد خوب ایران با سرویس های خوب قائمی تداوم داشت و دو تیم با برتری 16 بر 12 راهی این وقت استراحت شدند. در انتهای این ست شاهد برتری مقتدرانه تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 18 بودیم تا بازی در ست سوم دنبال شود.
بازی خوب کونارسکی و سزپولاک در ست سوم باعث شد تا در این ست لهستان بازی بهتری از ایران ارائه دهد. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود لهستان همراه بود تا نتیجه ست شماری دو بر یک به سود ایران شود. در ست چهارم بازی دو تیم با برتری ایران شروع شد و 16-13 از لهستان نیز پیش افتاد. در امتیاز 19 لهستانی ها یک امتیاز از ایران پیش افتادند تا کار کمی پیچیده شود ولی ملی‌پوشان ایران خیلی زود به خودشان آمدند و کار را به تساوی کشاندند. البته هیچ کدام از دو تیم قصد باختن در این ست را نداشتند. با این حال اسپک کوبیاک به بیرون از زمین رفت تا ایران در امتیاز بعدی بتواند برتری خودش را تحمیل کند و با نتیجه 34-32 این ست را به پایان ببرد تا در مجموع به برتری سه بر یک برسد.
پس از این پیروزی شیرین رئیس جمهوری در پیامی پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال ایران در مسابقات ژاپن و راهیابی مقتدرانه به المپیک سال 2016 پس از 52 سال را تبریک گفت.
متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات ژاپن و راهیابی مقتدرانه به المپیک سال 2016 پس از 52 سال، بار دیگر موجی از غرور و شادی را برای ملت شریف ایران به ارمغان آورد.
این پیروزی و برتری بر قدرت های والیبال جهان، که برگ زرین دیگری بر افتخارات جوانان شایسته ایران عزیز افزود؛ جلوه ای از تلاش و امیدی است که ملت سرفراز ایران برای فتح قله‏ های افتخار و فرداهای بهتر به نمایش گذاشته است.
اینجانب با تبریک این پیروزی پر شکوه و غرور آفرین به ملت بزرگ ایران، از همه دست‏ اندرکاران، مربیان و ورزشکاران شایسته و پرتلاش تقدیر و تشکر نموده و تداوم پیروزی آنان در مسابقات آینده و سربلندی جوانان عزیز را از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *