پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکنش رسانه‌های دلواپس به حضور علی مطهری در کرسی نایب رییسی؛ از سکوت کیهان تا هشدار به لاریجانی

واکنش رسانه‌های دلواپس به حضور علی مطهری در کرسی نایب رییسی؛ از سکوت کیهان تا هشدار به لاریجانی





۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۵

واکنش رسانه‌های دلواپس به حضور علی مطهری در کرسی نایب رییسی؛
از سکوت کیهان تا هشدار به لاریجانی

رسانه‌های دلواپس یا با سکوت با با هشدارهایی تلویحی به استقبال حضور علی مطهری و مسعود پزشکیان در کرسی‌های نواب رییسی مجلس دهم رفته‌اند. به گزارش خبرآنلاین، بدون شک اگر موفقیت اصولگرایان در این انتخابات در کرسی ریاست مجلس رقم خورد، فراکسیون امید هم پیروز قاطع رقابت بر سر کرسی نواب رییسی بود که توانست پزشکیان را با رای بالا در هر دو انتخابات هیات رییسه موقت و دائم و علی مطهری را در انتخابات هیات رییسه دائم روانه جایگاه ویژه هیات رییسه کند. کرسی هایی که در سه مجلس قبل، نواب رییس اصولگرا را به خود دیده بودند. اما تغییر سرنشینان این دو کرسی، با استقبال رسانه های اصولگرا و منتقد دولت مواجه نشد. کما اینکه خبرگزاری فارس و تسنیم روی خط تاکید بر پیروزی 7 بر 5 اصولگرایان در کلیت انتخابات هیات رییسه، پیش رفتند. خبرگزاری مهر نیز که مشی انتقادی به اصلاح طلبان دارد و گاهی در مسیر رسانه های دلواپس حرکت می‌کند در حاشیه نگاری خود از انتخابات روز گذشته صحن مجلس، به لابی‌های علی مطهری برای کسب رای اشاره کرده و آورده است «این بار بر خلاف انتخابات هیات رئیسه موقت، علی مطهری سخت دست به کار شده بود، البته در فراکسیون امید هم قول داده بود که شخصا لابی می کند. وی ساعت ۲ نصفه شب به نمایندگان پیامک داده بود و اعلام نامزدی کرده و خواستار رای نمایندگان شده بود امروز نیز در صحن علنی رزومه خود را توزیع کرد.» این رسانه حتی رای بالای مسعود پزشکیان را نیز متعلق به نمایندگان ترک زبان مجلس دانسته و آورده است «در انتخابات هیات رئیسه دائم فراکسیون های سیاسی، مجامع استانی، قومیت ها تاثیر گذار بودند.» باشگاه خبرنگاران جوان رسانه منتسب به رسانه ملی هم در واکنش به انتخاب مطهری به عنوان نایب رییسی مجلس دهم با کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت وگویی داشته و اینگونه تیتر زده است: «مطهری رویکرد اصولگرایی دارد». به زعم وی، «علی مطهری بیشتر رویکرد اصولگرایی دارد اما در نهایت گفته‌هایش به نفع اصلاح طلبان است و به دلیل تعصب خاصی که اصلاح‌طلبان دارند، بعید است که مطهری مورد حمایت آنها قرار گیرد، مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود.»
نسیم آنلاین از جمله رسانه هایی بود که واکنش صریحی به حضور مطهری در هیات رییسه نشان داده است. در مطلبی که به نقل از مهدی محمدی، کارشناس تیم مذاکره کننده هسته ای دوره جلیلی منتشر شده، وی عنوان کرده است «ورود علی مطهری به هیات رئیسه بیش از هر کس به ضرر علی لاریجانی تمام خواهد شد؛ چرا که دائما باید بر سر مواضع وی با نهادهای مختلف درگیر بوده و جاه طلبی هایش به عنوان نایب رییس را باید کنترل کند. بنابراین، اگر برخی افراد با هدف ظاهری حمایت از علی لاریجانی برای مطهری لابی کرده باشند، در واقع به لاریجانی ضربه ای کاری زده اند.» تیتر و سرفصل اصلی روزنامه های دیروز هم به انتخابات هیات رییسه پارلمان اشاره داشت. روزنامه کیهان در مطلبی با تیتر «اکثریت پنداری مدعیان اصلاحات عارف را قربانی کرد» به ماجرای کاندیداتوری عارف و عدم رای آوردنش پرداخته و آن را تحلیل کرده است. اما سکوت کیهان درباره راه یافتن مطهری و پزشکیان به کرسی هیات رییسه مجلس جلب توجه می کند. روزنامه وطن امروز دیگر روزنامه دلواپسان هم گرچه در سرمقاله و صفحه سیاسی خود به موضوع انتخابات هیات رییسه اشاره کرده است اما در موضوع انتخاب پزشکیان و مطهری به عنوان نواب رییس فقط به ذکر اعداد رای پرداخته و «سکوت» سنگینی در این خصوص داشته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *