سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴

حسین مرعشی: رئیس نشدن عارف به معنی شکست
اصلاح طلبان نیست
حسین مرعشی به روزنامه اعتماد گفت:ما با هدف حذف تندروها و گروهی که مقابل برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سنگ‌اندازی می‌کردند وارد عرصه انتخابات شدیم و بر همین اساس هم با اصولگرایان حامی دولت، ائتلاف کردیم و توانستیم شاخص‌ترین چهره‌های مخالف دولت را در راهیابی به مجلس ناکام بگذاریم. البته شکی نیست که اگر آقای عارف بر کرسی ریاست تکیه می‌زد برای‌مان بهتر و شیرین‌تر بود. در هر حال من معتقدم اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید سهم خوبی در هیات‌رییسه گرفت و عدم حضور آقای عارف بر کرسی ریاست هم دلیلی بر ناکامی اصلاح‌طلبان در رسیدن به هدف‌شان در انتخابات هفت اسفند نیست.
واکنش حزب اعتدال به اظهارت مرعشی درباره رای نیاوردن عارف
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه دلیل عدم رای‌آوری آقای عارف برای ریاست مجلس خیلی بیشتر از این دلیل‌ها بوده است، گفت: اینکه ما بخواهیم این اتفاق را به حزب اعتدال و توسعه ربط دهیم، خلاف واقعیت است. به گزارش افکارنیوز، مسعود شفیعی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره اظهارات حسین مرعشی رئیس کمیته استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد. حسین مرعشی دیروز گفته بود که عدم پیروزی عارف در هیات‌رییسه بدلیل رفتار نمایندگانی بود که از سوی اعتدال و توسعه معرفی شدند. شفیعی تاکید کرد: تعداد نمایندگانی که ما به صورت اختصاصی از آنها حمایت کردیم کمتر از آن آماری است که آقای مرعشی ارائه کرده‌اند چراکه نزدیک به 90 درصد لیست با اصلاح‌طلبان مشترک بودیم.
نماینده اصولگرای مجلس: 180نفر عضو شده اند، نامزدمان130رای می آورد!
خبرآنلاین نوشت: حسین نقوی حسینی با اشاره به انتخابات هیات رییسه دائم مجلس دهم و عدم رای آوری برخی از نامزدهای فراکسیون ولایت گفت: واقعا اتفاقات دیروز عجیب بود؛در جلسه فراکسیون ولایت که با حضور حدود 180 نفر برگزار شده بود بنا بر این می شود که تمامی اعضا به لیست مورد نظر فراکسیون رای بدهند اما اتفاق دیگری رقم می خورد و افراد دیگری رای می آورند. وی ادامه داد: زمانی که فراکسیون با حدود 180 نفر تشکیل جلسه می دهد یعنی 180 عضو دارد پس چگونه نامزدهایش 130 رای می آورند،رای 50 نفر دیگر چه می شود؟
فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه:نگران آنهاهستیم که درانگلیس پرورش یافته‌اند
مهر نوشت: محمد جعفر اسدی فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه گفت: نگران کسانی هستیم که در انگلیس پرورش پیدا کرده اند و متاسفانه امروز هم بچه های برخی از مسئولین در این کشور درس می خوانند و عقبه آنها آنجاست.
مصباحی مقدم: احمدی‌نژاد دریکشنبه سیاه افتضاح کرد
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره خاطرات بدش در مجلس نهم گفت: بدترین خاطره من داستان آقای احمدی نژاد بود و یکشنبه سیاه. وقتی ایشان برای استیضاح آقای شیخ الاسلام وزیر کار به مجلس آمدند و به جای اینکه به دفاع از وزیر خودش بپردازد، به نوعی استیضاح رئیس مجلس پرداخت و به تعبیر بنده،‌ افتضاح کرد.
به دلیل بی اطلاعی از اجرای حکم شلاق کارگران معدن طلا: مدیرکل کار استان آذربایجان غربی برکنار شد
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شد. «رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی به دلیل آنچه که بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق دره عنوان شده است؛ با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شد. با حکم «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چهارشنبه (12 خردادماه) مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی پس از گذشت نزدیک به دو سال نیم از این سمت برکنار شده و به زودی شخص جدیدی به این سمت منصوب می‌شود.
ظریف: ایرانیان به‌جای سر بریدن، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند
انتخاب نوشت: ظریف در همایش اقتصادی فنلاند – ایران با بیان اینکه قوت و قدرت ما از تعداد سلاح‌ها و تجهیزات ما نمی‌آید بلکه ناشی از مردم ماست، اظهار داشت: امنیت ما بومی و متکی بر مقاومت و خلاقیت مردم ایران است. ملت ما در برابر تحریم مقاوم و برای ابراز نظرات و انتقادات خود به‌جای سر بریدن، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود و در بخش‌های اقتصادی فعال است.
اژه‌ای: پرونده حصر در اختیار شورای عالی امنیت ملی است
انتخاب نوشت: محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه … در نامه‌ای درخواست برگزاری دادگاه را کرده بود آیا قوه قضاییه تمهیداتی برای برگزاری دادگاه انجام داده است؟ گفت: پرونده حصر هنوز در اختیار شورای عالی امنیت ملی است. تا زمانی که مصوبه شورای امنیت ملی به قوت خود باقی است کاری نمی‌شود کرد. اصل این قضیه بنا به مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، مگر اینکه تصمیم دیگری گرفته شود.
درخواست عارف از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جلوگیری از لغو سلیقه‌ای کنسرت‌ها
خانه ملت نوشت: رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وضعیت موسیقی را تعیین تکلیف کند، معتقد است مردم و هنرمند باید تکلیف خودشان را در حوزه موسیقی بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه‌ای است. محمدرضا عارف درباره لغو کنسرت های مجوزدار در برخی شهرها گفت: اینکه در یک استان کنسرتی برگزار نشود و در دیگری بتواند مجوز اجرا بگیرد، نشان می دهد یک سیاست روشن در این زمینه وجود ندارد؛ لذا در حوزه فرهنگ مهم این است که راهبردها و جهت گیری ها مشخص شود و قانونی شفاف وجود داشته باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه از دولت و مجلس انتظار می رود این است که در این زمینه، سیاستگذاری شفاف وجود داشته باشد. عارف با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تصریح کرد: من فکر می کنم شاید بتوانیم این امر را جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم؛ لذا این شورا باید سریعتر سیاست ها و راهبردهای این بخش را مشخص و ابلاغ کند و مجلس هم کمک کند تا در جایی که نیاز به قانونگذاری است، این امر صورت گیرد تا کمتر شاهد برخورد سلیقه ای باشیم.
تشکیل فراکسیون روحانیون در مجلس دهم
نماینده مردم قم در مجلس از تشکیل فراکسیون روحانیون در پارلمان دهم خبر داد. به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون روحانیون در مجلس دهم تشکیل شده است، گفت: این فراکسیون شانزده عضو دارد. وی افزود: اولین جلسه فراکسیون روحانیون مجلس دهم هفته گذشته با حضور اعضا برگزار شد. نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه تاکنون اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون مشخص نشده است، تصریح کرد: با توافق اعضا تا زمان تعیین هیئت رئیسه، زمان جلسات تعیین و برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *