پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۰

با برگزاری سومین همایش ویژه بازرسان برق
شیوه نامه نظارت بر اجرای استاندارد تاسیسات الکتریکی کلیه اماکن پیاده سازی می شود

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، سومین همایش آموزشی و توجیهی ویژه 200 نفر از بازرسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در تاریخ 95/3/6 برگزار و مراحل انجام کار برای بازرسان تشریح شد. مشاور فنی مدیرعامل هدف از برگزاری همایش فوق را آموزش و توجیه نهایی گردش انجام کار برای بازرسان برق سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: بازرسان برق سازمان نظام مهندسی بایستی علاوه بر آشنایی کامل با گردش کار، از مسئولیت حقوقی و قانونی خود برای پیاده سازی شیوه نامه آگاهی کامل داشته باشند. گنجعلیخانی خاطر نشان کرد: با دعوت از رئیس اداره بازرسی کار سازمان کارو امور اجتماعی استان کرمان، علاوه بر ذکر آمار حوادث ناشی از کار و تلفات ناشی از برقگرفتگی که یکی از مخاطرات مهم در اماکن است، دستورالعمل های مرتبط با ایمنی برق و قانون کار تشریح شد. وی هم چنین گفت: 4 مورد از مفاد مندرج در شیوه نامه یعنی: اجرای صحیح سیستم اتصال زمین وهمبندی ، رعایت حریم، نصب کلید کنترل نشتی جریان RCCB و اجرای سیم سوم مستقیما با حفظ ایمنی و جان مردم در ارتباط است و این مهم، مسئولیت بازرسان برق سازمان نظام مهندسی که چک لیست نهایی شیوه نامه اجرایی نظارت بر اجرای استاندارد تاسیسات الکتریکی کلیه اماکن را کنترل می کنند، نمایان می سازد . گنجعلیخانی در ادامه گفت: پس از مراجعه متقاضیان درخواست انشعاب به اداره خدمات مشترکین برق در امورهای اجرایی، درخواست از طریق سیستم الکترونیکی به دفاتر اجرایی سازمان نظام مهندسی ارسال می شود و به منظور کنترل چک لیست نهایی شیوه نامه اجرایی نظارت بر اجرای استاندارد تاسیسات الکتریکی اماکن، بازرسان برق دفاتر اجرایی وظیفه دارند با حضور در محل، موارد مندرج در چک لیست را کنترل و نتیجه را به دفاتر اجرایی اعلام تا پس از انعکاس به ادارات خدمات مشترکین وبررسی انها درصورت عدم وجود نواقص یا معایب نسبت به واگذاری انشعاب اقدام گردد. شایان ذکر است در پایان همایش فوق، جلسه پرسش و پاسخ به منظور تفهیم بهتر روش انجام کار برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
نمایشگاه قرآن و عترت در ماه بهار قرآن
برگزار خواهد شد

رهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران پیرامون یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم و عترت اظهار داشت: از همکاری و عنایت اصحاب رسانه در پوشش خبر های اداره ارشاد به طور خاص تشکر می کنم. وی افزود: نمایشگاه به دلایلی از دهه فجر به ماه مبارک رمضان موکول شد ، چراکه ماه رمضان ماه قرآن است و در بهار قران این نمایشگاه قطعا موثر تر خواهد بود. وی بیان داشت: ۱۵ دوره آزمون قران و عترت در ابان ۹۵ برگزار خواهد شد، تا الان ۲۲ هزار گواهینامه صادر شده است و به فعالان قران اعطا شده است. وی خاطرنشان کرد:برگزاری شورای فعالیت های قرآنی از دیگر برنامه های ما می باشد، همه ی دستگاهایی که در بحث قران فعال هستند در این شورا حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت:بر اساس نظر کارشناسان تصویب شد از این به بعد در ماه مبارک رمضان این برنامه برگزار شود. وی ادامه داد: برگزاری انس با قران را هر ساله در تمامی شهرستان ها و اثر بخش ها داریم، تجلیل از فعالین قرانی، مسابقات حفظ و قرائت قران کریم از دیگر برنامه‌های ما می باشد. وی ابراز داشت: جشن رمضان را هر سال برگزار می کردیم و همزمان ۵۰ برنامه دیگر را برگزار می کردیم و انشاءالله امسال هر چه پر بار تر برگزار خواهیم کرد. این مسئول گفت: در ۶ماه دوم سال جاری هفته قران و عترت را داریم و نشکبل کار گروه های مختلف ،تهیه و حمایت از برنامه ها ، بازی ها و اپلیکیشن های قران برای تلفن های هوشمند را نیز در دستور کار قرار دادیم. وی ادامه داد: موضوع نمایشگاه قران کریم یک رویداد بسیار بزرگ فرهنگی برای استان است تلاش شده که هر ساله این نمایشگاه را برپا کنیم زیرا یک مکان و تفرجگاه معنوی است. وی با اشاره به حضور عموم مردم در نمایشگاه بیان داشت: مردم می توانند با چهره ها و فعالین قرآنی آشنا شوند و از نزدیک از دستاورد های قرآنی دیدن می کنند. وی در ادامه از ادارات و دستگاه های مختلفی که آنها را در برپایی نمایشگاه همیاری کردند تشکر کرد. وی بیان کرد: نمایشگاه از۲۳ خرداد تا ۱ تیر ماه است و ساعات بازدید از ۴ تا ۱۰ شب در ۱۴۰ غرفه در محل پارک ریاضیات می باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *