پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۹

پرونده مینو خالقی بسته شد
ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به دیدارش با رئیس مجلس، از ابلاغ نظر نهایی مقام معظم رهبری درباره پرونده مینوخالقی به مجلس خبر داد. محمدجواد فتحی افزود: دکتر لاریجانی به بنده اعلام کردند که نظر نهایی به مجلس ابلاغ شده و باتوجه به این مهم، این مسئله از حیطه بررسی مجلس و دیگر قوا خارج می‌شود ولی بنده باتوجه به این‌که از ابلاغ آن ازسوی مقام معظم رهبری باخبر نبودم و از آن‌جا که نظر هیات حل اختلاف، یک نظر مشورتی است، موضوع را پیگیری کردم اما باتوجه به این‌که نظر نهایی به مجلس ابلاغ شده، پرونده مینو خالقی بسته شد.
ظریف:
پلمپ های هسته ای را دولت اصلاحات شکست، نه احمدی نژاد
انتخاب نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه صبحانه کاری با جمعی از نخبگان و فرهیختگان ایرانیان مقیم لهستان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر احمدی نژاد پلمب های هسته ای را نمی شکست امروز برجام شکل می گرفت؟، خاطر نشان کرد: پلمپ های هسته ای را احمدی نژاد نشکست بلکه دولت اصلاحات شکاند و نامه آن را هم من نوشتم. تصمیمی که امروز غرب گرفت می توانست سال ۲۰۰۵ بگیرد. ایران اصلا در مذاکرات هسته ای کوتاه نیامد بلکه پیشنهادات ایران همان پیشنهادات سال ۲۰۰۵ است. ظریف تصریح کرد: غربی ها در همان مقطع سال ۲۰۰۵ رفتار نامناسبی داشتند. ولی سپس از تحریم ها ناامید شدند. اما ما با همان رویکرد ابتدایی خود حقوق خود را به رسمیت شناساندیم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:
برخی به هر بهانه اقدام به موضع گیری علیه سخنان رهبری می کنند
انتخاب نوشت: حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه بعضی ها، قلم و زبان دشمن شدند و به هر بهانه اقدام به موضع گیری علیه سخنان رهبری انقلاب و ولی فقیه می کنند و حتی در بعضی مواقع خود را در جایگاه ولی فقیه می دانند وسخنان نابجایی مطرح می کنند.
آیت الله هاشمی:
عده‌ای با نگاه شعاری هم سیاست خارجی را مختل و هم مانع سرمایه‌گذاری خارجی می‌شوند
خبرآنلاین نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای در داخل با نگاه شعاری، هم سیاست خارجی را مختل می‌کنند و هم بر سر راه حضور جدی سرمایه‌گذاران خارجی مانع ایجاد می‌کنند.
تابش:
ریاست مرکز پژوهش‌ها برازنده عارف است
ایرنا نوشت: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ریاست مرکز پژوهش های مجلس برازنده شخصیت علمی، اخلاقی و متناسب با تجربه کار اجرایی محمد رضا عارف است.
عارف:
کاندیداتوری کواکبیان تصمیم فردی بود
خبرآنلاین نوشت: عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم درباره کاندیداتوری مصطفی کواکبیان برای هیات رئیسه مجلس گفت: کاندیداتوری ایشان تصمیم فردی بود و فراکسیون امید کاندیدایی برای ریاست معرفی نکرد.
بهروز نعمتی، نماینده تهران: نمی دانم کنایه عارف درباره عدم وفادارای برخی اعضای لیست امید، به چه کسی است
انتخاب نوشت: بهروز نعمتی در پاسخ به این سوال که مخاطب سخنان عارف در مورد عدم وفاداری برخی از اعضای لیست امید، گفت: منظور آقای عارف را متوجه نمی‌شوم و نمی‌دانم کنایه شان به چه کسی است، ولی این را به خوبی می‌دانم که بعضی از افراد تفکراتی داشتند که ما نباید ضامن تفکراتشان باشیم. ما آن چیزی را که صلاح می‌دانیم و به نفع کشور باشد، انجام می‌دهیم. ریاست مجلس کار سخت و مشکلی است و باید شرایط کشور را در اولویت قرار دهیم.
شرط احمدی نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 96
نامه نیوز نوشت: شنیده‌ها حکایت می‌کند که احمدی نژاد شرط حضور خود در انتخابات را دعوت حضوری مردم می‌داند و تنها به این واسطه حاضرخواهد شد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد. حضور جمعیت گسترده در میدان نارمک و فریاد حمایت از احمدی نژاد و دعوت از او برای حضور در انتخابات سال آینده بخشی از این برنامه است. احمدی نژاد به شدت از شکست و رد صلاحیت وحشت دارد و به خاطر همین معنا تلاش می‌کند تا تمام زوایای حضور در عرصه انتخابات را بسنجد. او دوست ندارد بی‌گدار به آب بزند تا تبدیل به نامزد رد صلاحیت شده یا نامزد بازنده انتخابات لقب بگیرد به خاطر همین تلاش می‌کند تا از میزان محبوبیتش نزد مردم و احتمال تایید صلاحیتش مطمئن شود.
جلودار زاده:
انتخاب 2 نایب رئیس قدرت لابی‌گری فراکسیون امید را نشان داد
عصر ایران نوشت: سهیلا جلودار زاده نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به انتخاب علی مطهری به عنوان نایب رئیس در مجلس دهم گفت: ما فکر می‌کردیم در جریان رای گیری هیات رئیسه دائم او به کرسی نایب رییسی تکیه بزند.ماینده دوره‌های پنجم و ششم ادامه داد: رسیدن آقایان پزشکیان و مطهری به نایب رئیسی حاصل رایزنی فراکسیون امید با نمایندگان مجلس بود. حضور 5 عضو فراکسیون امید در هیات رئیسه قدرت لابی‌گری فراکسیون امید را نشان داد.
وکیلی:
اصلاح طلبان در جریان انتخاب رییس مجلس کم کاری کردند
عصر ایران نوشت: محمدعلی وکیلی، سخنگوی فراکسیون امید در رابطه با علت پیروزی علی لاریجانی در جریان انتخابات رییس مجلس بر عارف گفت: بالاخره رقابت است و یک نفر باید در آن پیروز شود ،به هر حال نمایندگان رای دادند. البته خود اصلاح طلبان نیز در این زمینه کم کاری کرده‌اند و جریان مقابل نیز پرکاری داشتند.
صالحی:
امیدواریم ۵ سال آینده شاهد راه‌اندازی رآکتور مدرن اراک باشیم
فارس نوشت: صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چین، آمریکا و ایران کارگروهی برای مدرن‌سازی رآکتور اراک تشکیل داده‌اند و این امر هم به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی – که نسبت به آن جلوتر هستیم – طی پنج سال آینده شاهد راه‌اندازی رآکتور مدرن اراک باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *