پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۴۸

صد سال زمان
برای برگرداندن دشت‌های آبی ایران به حالت عادی
رئیس اندیشکده تدبیر آب ایران گفت: اگر بخواهیم دشت های آبی را به وضعیت عادی برگردانیم در حالت ترسالی صد سال، میانسالی 130 سال و خشکسالی 170 سال باید صبر کنیم سفره های آب به حالت اولیه خودش برگردد. به گزارش ایرنا احمد علوی در همایش استانی بحران آب و مدیریت اقتصاد کشاورزی همراه با تجلیل از کشاورزان در سیرجان افزود: ما 609 دشت یا کاسه آبی در کشور داریم و 90 درصد منابع آبی ما در 300 دشت است که وضعیت این دشت ها بحرانی است.
وی گفت: سال ها این همایش ها را برگزار می کنیم اما مشکلی را نمی توانیم حل کنیم که باید آسیب شناسی شود. وی افزود: طی چند سال گذشته بحث اصلی آب ایران این بوده چه اتفاقی افتاده است که ما به این نقطه رسیده ایم اما در کشور ما متاسفانه مساله یابی وجود ندارد وقتی مساله یابی اتفاق نمی افتد می گذرد و به نقطه بحران و بعد از آن به هشدار می رسیم.

برگزاری جشنواره گل محمدی لاله زار
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: دهمین جشنواره گل محمدی لاله زار در محل سایت گردشگری این منطقه برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، محمود وفایی با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی در سایت گردشگری لاله زار، گفت: این جشنواره با حضور مسئولان و جمع کثیری از مردم بومی، شهرستانها و استانهای همجوار راس ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۲ خردادماه برپا می شود. وی با اشاره به اینکه هر ساله به تعداد بازدیدکنندگان این جشنواره افزوده می شود، بیان کرد: خوشبختانه نام شهرستان بردسیر به نام شهرستان تولید کننده گل محمدی شناخته شده که امیدواریم با توسعه زیرساختهای اصولی و مناسب گردشگری بتوانیم گردشگران زیادی را به سوی استان سوق دهیم. وفایی بیان داشت: این منطقه دارای جاذبه های طبیعی بکر و از لحاظ زیست محیطی گردشگری در بین روستاهای استان دارای رتبه است. وی با بیان اینکه شهرستان بردسیر دومین تولیدکننده گل محمدی در کشور، اظهار کرد: با توجه به مزیت های چون جاذبه های بکر طبیعی و منابع اقتصادی در بخش تولید گل محمدی و همچنین تولیدات و محصولات محلی بنابراین باید بیش از گذشته به مناطق گردشگری چون لاله زار توجه شود.

آلودگی محیط زیست سیرجان بر اثر سوزاندن لاستیک
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: سودجویان با به آتش کشیدن 300 حلقه لاستیک در اطراف شهرک صنعتی سیرجان، موجب آلودگی محیط زیست این شهرستان شدند. به گزارش فارس محمود علیرضایی در پی به آتش کشیده شدن 300 حلقه لاستیک در اطراف شهرک صنعتی سیرجان اظهار داشت: این اقدام توسط افرادی صورت می‌گیرد که قصد دارند سیم‌های اطراف طوقه لاستیک‌ها را به فروش برسانند و پروایی از آلودگی محیط زیست که ناشی از سوختن و دود این لاستیک‌ها می‌شود، ندارند. وی افزود: این افراد با جمع‌آوری لاستیک فرسوده تریلرها از آپاراتی‌ها یا جاده‌ها و انبار کردن آنها طی مدت چند ماهه در فرصت خلوت روز که معمولا ظهرها در برنامه آنها است، اقدام به آتش زدن لاستیک‌های خراب می‌کنند. علیرضایی عنوان کرد: این سودجویان پس از سوختن لاستیک برای جمع‌آوری سیم طوقه لاستیک اقدام می‌کنند که این بار 300 حلقه لاستیک با وزن 15 تن را به آتش کشیدند که یک پنجم وزن این لاستیک‌ها سیم طوقه را تشکیل می‌دهد.

بزرگترین فروشگاه رفاه جنوب شرق در بم افتتاح می‌شود
فرماندار بم گفت: بزرگترین فروشگاه رفاه جنوب شرق کشور همزمان با عید غدیر خم در شهر بم افتتاح می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس رضا اشک در جلسه برنامه‌ریزی افتتاح فروشگاه رفاه اظهار داشت: شهرستان بم از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی به سر می‌برد که این امر سبب رونق فروشگاه رفاه می‌شود. وی افزود: جمعیت شهرستان‌های شرق استان کرمان بالغ بر 500 هزار نفر است که نیاز‌های روزمره خود از جمله بهداشتی، درمانی و خدمات را باید از شهر بم تهیه کنند، لذا فروشگاه رفاه با امکانات مناسب زمینه‌ساز رفع نیازهای مردم منطقه می‌شود. سید روح‌الله برکت مدیر فروشگاه‌های رفاه استان کرمان نیز خواستار همکاری و هماهنگی لازم برای تکمیل و بهره‌برداری رسیدن هر چه سریع‌تر پروژه مجتمع تجاری بزرگ اطلس سنتر شد. وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مجتمع با استاندارد‌ها و امکانات روز در حال اجرا است، می‌تواند خدمات مناسبی را به شهروندان بم ارائه کند. برکت با تأکید بر نقش ویژه فروشگاه‎های زنجیره‎ای گفت: با گسترش این فروشگاه‎ها تولید داخلی نیز رونق پیدا می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *